  • 1. Data: 2009-01-14 09:14:31
    Temat: Zatrudnienie pracownika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Jako ze kryzys chciałbym sobie zatrudnic pracownika :)
    A co tam!
    Pierwszy raz kogos na umowe o prace, na pełny etat.
    Czy musze spełnic jakies doatkowe warunki typu przeszkolenie w zakresie
    BHP, PPoż czy inne takie wymysły? Pracownik bedzie zajmował sie rozwozem
    towarów.

    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 2. Data: 2009-01-14 10:43:19
    Temat: Re: Zatrudnienie pracownika
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Budzik pisze:
> [...]
    > Czy musze spełnic jakies doatkowe warunki typu przeszkolenie w zakresie
    > BHP, PPoż czy inne takie wymysły? Pracownik bedzie zajmował sie rozwozem

    albo musi mieć co najmniej średnie wykształcenie, albo będziesz musiał
    zatrudnić jeszcze jednego.

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_fr
    m/thread/925e1f0390eec40b?hl=pl#

    andy_nek

  • 3. Data: 2009-01-14 10:46:28
    Od: Plantator <x...@o...pl>

    Budzik pisze:
> [...]
    > Czy musze spełnic jakies doatkowe warunki typu przeszkolenie w zakresie
    > BHP, PPoż czy inne takie wymysły? Pracownik bedzie zajmował sie rozwozem

    Lepiej zatrudnić na umowe zlecenie, będziesz miał mniej kłopotów, a
    najlepiej to żeby on założył własną firme która będzie ci rozwozić
    towary. Na umowe o prace się nie opłaca brać pracownika.

  • 4. Data: 2009-01-14 15:14:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail x...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Lepiej zatrudnić na umowe zlecenie, będziesz miał mniej kłopotów, a
    > najlepiej to żeby on założył własną firme która będzie ci rozwozić
    > towary. Na umowe o prace się nie opłaca brać pracownika.

    pracownik chciał na umowe o prace, poniewaz planuje otworzyc ddatkowo
    wlasna firme i wtedy placiłby tylko zdrowotne z DG.
    A w przypadku UZ tak sie chyba nie da, prawda?

    H. Jackson Brown, Jr.

  • 5. Data: 2009-01-14 15:14:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > albo musi mieć co najmniej średnie wykształcenie, albo będziesz musiał
> [...]
    rewelacja.
    To sobie nie zatrudnie...

    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
    książki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard

  • 6. Data: 2009-01-14 16:15:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:14012009.029DE0AA@budzik61.poznan.pl...

    > pracownik chciał na umowe o prace, poniewaz planuje otworzyc ddatkowo
    > wlasna firme i wtedy placiłby tylko zdrowotne z DG.
    > A w przypadku UZ tak sie chyba nie da, prawda?

    Da sie

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-01-14 18:28:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 14 styczeń 2009 16:14
    (autor Budzik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@b...poznan.pl>):

    > pracownik chciał na umowe o prace, poniewaz planuje otworzyc ddatkowo
    > wlasna firme i wtedy placiłby tylko zdrowotne z DG.
    > A w przypadku UZ tak sie chyba nie da, prawda?

    No ale będzie tylko 1 zdrowotne. Więc być może wyjdzie mu na to samo.
    Zwłaszcza, że skoro zakłada nową DG to przez 2(?) lata będzie miał niższy
    ZUS.

    Wersja z pracą:
    a) ZUS z pracy, niewiele mniejszy w sumie niż ZUS z DG zwykłej
    b) Zdrowotne z pracy
    c) zdrowotne z DG

    wersja z DG bez pracy:
    a) ZUS preferencyjny przez 2(?) lata
    b) zdrowotne tylko z DG

    Jest tylko problem -- jeżeli jest watowcem i jego usługi dla ciebie nie
    podpadają pod ZW... Wtedy przesrane, bo dochodzi VAT. Aczkolwiek jak TY nie
    masz strat i płacisz Vat, to możesz mu spokojnie ten vat pozwolić
    przerzucić na siebie, bo przecie Ty jesteś watowcem (chyba że nie jesteś)

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 8. Data: 2009-01-14 21:05:10
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Tristan" napisał:
> [...]
    > masz strat i płacisz Vat, to możesz mu spokojnie ten vat pozwolić
    > przerzucić na siebie, bo przecie Ty jesteś watowcem (chyba że nie jesteś)

    nie ma żadnego problemu z watem, po prostu "pracownikowi" z DG wystawia sie
    faktury na 20-20tyś.zł a płaci sie faktycznie 1200brutto:O) i dzięki takiemu
    numerowi pracownik pracuje za darmoche (za pieniadze ukradzione z podatku)
    kuźwa, nie wiedcie jak to u nas złodziej złodzieja okrada i wszyscy są
    zadowoleni:O)

  • 9. Data: 2009-01-14 21:45:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 14 styczeń 2009 22:05
    (autor gargamel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gkll0j$anm$2@news.wp.pl>):

    Wróć jak wytrzeźwiejesz

  • 10. Data: 2009-01-14 21:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No ale będzie tylko 1 zdrowotne. Więc być może wyjdzie mu na to samo.
    > Zwłaszcza, że skoro zakłada nową DG to przez 2(?) lata będzie miał
    > niższy ZUS.

    ztcw to nie nowa - odiwesza stara.
    Ale moge sie mylic - bo z tymi zawieszeniami to chyba nikt nie wie jak jest
    - w kazdym razie kiedys na pewno prowadził.

> [...]
    > jak TY nie masz strat i płacisz Vat, to możesz mu spokojnie ten vat
    > pozwolić przerzucić na siebie, bo przecie Ty jesteś watowcem (chyba że

    jestem, ale wole tak nie kombinowac.
    zreszta pierdziele to, chciałem miec troche pomocy w pracy, ale jak słysze
    ze mam zatrudnic kogos od ppoż, to stwierdzam, ze jakos sobie poradze sam.

    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."