  • 1. Data: 2004-04-29 12:40:09
    Temat: Zaskarżenie wyroku karnego przez powoda cywilnego
    Od: PMem<m...@f...pl>

    Witam

    Przygotowujac sie do egzaminu (w ktorym prawo karne jest traktowane
    jako kwestia wpadkowa ;)) trafilem na takie zagadnienie:
    "Dopuszczalność zaskarżenia wyroku karnego przez powoda cywilnego."

    - czy ktoś moze mnie naprowadzic gdzie szukac rozwiazania (ktore
    przepisy kpk)?

    Przy okazji - jeżeli sąd karny rozpozna powództwo adhezyjne to:
    - jak można zaskarżyć rozstrzygnięcie w tym zakresie?
    - do jakiego sądu?
    - i kto może? (czy oskarżony może?)

    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrowienia
    MG

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-29 14:29:45
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    PMem wrote:
> [...]
    > "Dopuszczalność zaskarżenia wyroku karnego przez powoda cywilnego."
    >
    > - czy ktoś moze mnie naprowadzic gdzie szukac rozwiazania (ktore

    art.62-70
    art.415
    Dział IX

    > Przy okazji - jeżeli sąd karny rozpozna powództwo adhezyjne to:
    > - jak można zaskarżyć rozstrzygnięcie w tym zakresie?

    Jak każde inne, ale zwróć uwagę na treść art.415§6 kpk i art.66 kpk.

    > - do jakiego sądu?

    karnego

    > - i kto może? (czy oskarżony może?)

    strony, a więc - tak,
    ale powodowi cywilnemu nie przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu od
    wyroku nakazowego (art.506 kpk)

    KG