  • 1. Data: 2004-04-29 12:45:51
    Temat: Pozyczka
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Witam,

    Chce sprzedac znajomemu pojazd, przy czym platnosc mialabyc rozlozona
    na czesci. Tzn. kolega ma wplacic np. 50% do reki a reszte potem. Poniewaz
    chce miec na to wszystko papiery, wiec wymyslilem zeby zrobic to tak:
    sprzedaje mu pojazd normalnie, piszemy pelna kwote etc i juz. Do tego
    piszemy umowe pozyczki na ta kwote ktora ma zaplacic potem, rejestruje
    ja w US etc. Pytanie czy gdzies tu tkwi jakas mina ktora przeoczylem?
    Czy umowe pozyczki powinienem spisac na tylko kolege czy tez na jego
    malzonke rowniez? Moze jakies inne rozwiazanie? Weksel?

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 2. Data: 2004-04-29 14:31:00
    Temat: Re: Pozyczka
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Borszczuk wrote:
> [...]
    > Czy umowe pozyczki powinienem spisac na tylko kolege czy tez na jego
    > malzonke rowniez? Moze jakies inne rozwiazanie? Weksel?

    A nie prościej zapisać w umowie taki sposób płatności?

    KG

  • 3. Data: 2004-04-29 20:09:29
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    kam wrote:

    > A nie prościej zapisać w umowie taki sposób płatności?

    Wydaje mi sie ze nie, ale nie upieram sie i chetnie poslucham konkretnych
    porad jak to ugryzc. Na pewno chce miec na wszystko papier zeby uniknac
    problemow - typu gosc przestanie splacac (choc nie podejrzewam ale roznie
    sie dzieje) albo (czego mu nie zycze) cos mu sie stanie (tudziez zejdzie).

    Moglbym (teraz teoretyzuje) np. zapisac ze pojazd kosztuje X a gosc wplaca
    polowe jako np. zaliczke etc. Ale wtedy ja dalej jestem wlascicielem pojazdu
    do momentu splaty etc a srednio mi sie chce.

    Jakies pomysly?

  • 4. Data: 2004-04-29 21:55:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Borszczuk" <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5> napisał w
    wiadomości news:c6rn6g$jb3$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    pojazdu
    > do momentu splaty etc a srednio mi sie chce.

    Nie jesteś właścicielem. Sprzedaż polega na tym, ze Ty masz roszczenie o
    zapłatę, a nabywca roszczenie o wydanie rzeczy. Samochód od razu jest
    jego. Wpisz spokojnie, jak Ci KAM radzi w umowę to, ze w chwili jej
    spisania nabywca płaci 50%, a pozostałe ma wpłacić do określonego dnia.

  • 5. Data: 2004-04-30 06:58:21
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > jego. Wpisz spokojnie, jak Ci KAM radzi w umowę to, ze w chwili jej
    > spisania nabywca płaci 50%, a pozostałe ma wpłacić do określonego dnia.

    Ok, a jesli nie wplaci? Brac weksel? Umowe pisac na niego czy na ich oboje?

  • 6. Data: 2004-04-30 22:54:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Borszczuk" <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5> napisał w
    wiadomości news:c6st73$ldt$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ok, a jesli nie wplaci? Brac weksel? Umowe pisac na niego czy na ich
    oboje?

    Możesz im samochodu nie sprzedawać, tylko to 50% potraktować jako zadatek.
    I zawrzeć umowę użyczenia, z której by wynikało, że do dnia terminu
    zapłaty za samochód użyczasz im nieodpłatnie. Wówczas zachowujesz własność
    samochodu. gdyby nie wpłacili w terminie, to wzywasz dodatkowym pismem i
    po tym terminie zadatek przepada na Twoją rzecz, a Ty masz roszczenie o
    zwrot samochodu.

  • 7. Data: 2004-05-01 07:31:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 May 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...Borszczuk...]
> [...]
    >+ zapłaty za samochód użyczasz im nieodpłatnie. Wówczas zachowujesz własność

    Przecież ci tłumaczył: "Ale wtedy ja dalej jestem wlascicielem pojazdu
    do momentu splaty etc a srednio mi sie chce."

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-05-01 17:14:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Przecież ci tłumaczył: "Ale wtedy ja dalej jestem wlascicielem pojazdu
    > do momentu splaty etc a srednio mi sie chce."

    Tak, wiem, pamiętam! No ale albo rybki, albo akwarium. :-)

    No ewentualnie może zawrzeć umowę przed notariuszem z zastawem na
    samochodzie i dobrowolnym poddaniem się wykonalności przez nabywcę albo
    zastaw sądowy na tym samochodzie. Ale jedno i drugie rozwiązanie podraża
    koszty transakcji.

  • 9. Data: 2004-05-02 21:18:18
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > jego. Wpisz spokojnie, jak Ci KAM radzi w umowę to, ze w chwili jej
    > spisania nabywca płaci 50%, a pozostałe ma wpłacić do określonego dnia.

    Wiem na czym polega sprzedaz, ale jak nie zaplaci to co? Bede sie uzeral
    dlugo i namietnie - kazac dac weksel czy jak na reszte kwoty?

  • 10. Data: 2004-05-03 09:36:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Borszczuk" <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5> napisał w
    wiadomości news:c73obb$87m$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Wiem na czym polega sprzedaz, ale jak nie zaplaci to co? Bede sie uzeral
    > dlugo i namietnie - kazac dac weksel czy jak na reszte kwoty?

    Weksel i tak nie gwarantuje zapłaty w terminie. Ułatwia jedynie
    dochodzenie przed sadem roszczeń.