  • 31. Data: 2003-06-16 16:54:41
    Temat: Re: Zasady licencji OEM - dla zainteresowanych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Znać zatem będziemy praktykę prokuratury w przypadku zgłaszania
    | wersji OEM jako nielegalne. (jesteś pewien, że nie zareaguje po
    | zgłoszeniu "pirackiego" oprogramowania?)

    Trudno mi przewidzieć reakcję prokuratury. Z kpk wynika, że brak wniosku o
    ściganie jest ujemną przesłanką procesową. A więc jak nie dostaną wniosku,
    to choćby zabezpieczyli u mnie piracki program, to nic nie zrobią. Na to nie
    ma silnych. Z mojego doświadczenia wynika, że w razie otrzymania takiego
    zawiadomienia wszczynają czynności sprawdzające i w drodze przesłuchania
    ustalają stanowisko pokrzywdzonego i ewentualnie przyjmują wniosek o
    ściganie.

  • 32. Data: 2003-06-16 20:49:22
    Od: "Jacek" <l...@p...onet.pl>

    W zasadzie to masz racje, ale..... niezupełnie. Korzystanie z nielegalnego
    programu jest zabronione (art 290,291,292 KK). A umowa przyznaje ci przymiot
    legalnosci w scisle okreslonej sytuacji, przy zachowaniu odpowiedznich
    warunkow. Jezeli ich nie zachowales - program nielegalny - przestepstwo.
    Tez nie uwazam tego za absolutnie jasne, poniewaz IMHO powinno byc
    wystarczajacym powodem do wykazania braku winy to, ze KUPILEM ten program
    (za 700zeta :( ) Mam fakture i tyle.
    Druga rzecz: czy sprzet zakupiony razem z OEM musi byc zainstalowany i
    dzialajacy? np. Kupuje karte sieciowa i po prostu wrzucam ja do obudowy (np.
    naklejam tasma klejaca po wewnetrznej stronie obudowy). Czy to zgodne z
    umowa?
    Po trzecie: umowa (dla Windowsa i Offica na pewno) okresla jurysdykcje sadow
    amerykanskich w kwestii tej umowy a takie postanowienie we wzorcu umownym
    zawieranym z konsumentem jest klauzula niedozwolona (art. 385^3 pkt23 KC).
    Czyli nie obowiazuje. Poza tym wiele z tych postanowien umownych mozna uznac
    za "ksztaltujace prawa i obowiazki w sposob sprzeczny z dobrymi
    obyczajami" -> czyli IMHO najpierw sprawa cywilna wytoczona przez Microsoft
    przed POLSKIM SADEM o niedotrzymanie warunkow umowy, a dopiero potem wniosek
    do prokuratury.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 33. Data: 2003-06-16 20:50:28
    Od: "Jacek" <l...@p...onet.pl>

    Mozesz miec racje. Nie bardzo orientuje sie w KPK. Zagralem va banque ;)
    Pozdroofka

  • 34. Data: 2003-06-17 08:14:34
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jacek napisał:
    > Korzystanie z nielegalnego programu jest zabronione (art 290,291,292 KK).

    Bzdura! Art. 290 mówi o wyrębie drzew, a 291 i 292 nie mówią o nielegalnym
    programie lecz o rzeczach nabytych "za pomocą czynu zabronionego".
    I dopiero art 293 pozwala traktować program komputerowy jako taką "rzecz".

    A zakup legalnej wersji programu NIE jest czynem zabronionym w rozumieniu prawa
    karnego.

    A tak swoją drogą - czyżbyś był nowym obliczem Experta ?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 35. Data: 2003-06-17 15:19:54
    Od: "zeen" <z...@m...com>

    > a również podłączam tę myszkę. Skąd mam wziąć naklejkę?
    przyklej na myszke :))

  • 36. Data: 2003-06-19 01:45:36
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bcktnk$70e$5@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:

    > Ale ja mam fakturę na myszkę i system - nic więcej. To co, do myszki nie
    > mogę legalnie podłączyć komputera? Coś mi się nie podoba to rozumowanie.

    Tzn nie masz tej zafajdanej nalepki? No to skoro licencja tego wymaga to
    d***. Do komputera to ją rzecz jasna mysz możesz podłączyc :)
    A rozumowanie to jest M$ i póki się ktoś nie wychyli a główny bojownik
    robi uniki póty wiedzieć nie będziemy czy UŻYTKOWANIE takiego systemu jest
    legalne, bo kopia ponad wszelką wątpliwość jest.

    Apropos tematu.. mogłby mi ktoś podac namiary na jakiś jednolity tekst
    dyskutowanej EULA OEM bo mam windows98 OEMa a tam papierowej licencji nie
    ma. Znaleźć zaś takowej na sieci mi się przez dobre pół godziny nie udało.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2003-06-19 02:11:20
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    > Ale ja mam fakturę na myszkę i system - nic więcej. To co, do myszki nie
    > mogę legalnie podłączyć komputera? Coś mi się nie podoba to rozumowanie.

    Tzn nie masz tej zafajdanej nalepki? No to skoro licencja tego wymaga to
    d***. Do komputera to rzecz jasna mysz możesz podłączyc :)

  • 38. Data: 2003-06-19 16:01:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Tzn nie masz tej zafajdanej nalepki? No to skoro licencja tego wymaga to
    | d***. Do komputera to rzecz jasna mysz możesz podłączyc :)

    Nie, no nalepkę mam, tylko nie wiem do czego ją mam przylepić, system
    dołączony do myszki, więc mam ochotę również do niej dołączyć tę nalepkę.

    | A rozumowanie to jest M$ i póki się ktoś nie wychyli, a główny bojownik
    | robi uniki, póty wiedzieć nie będziemy czy UŻYTKOWANIE takiego systemu
    | jest legalne, bo kopia ponad wszelką wątpliwość jest.

    Niestety. Szkoda, że nie ma pomysłu na otrzymanie w miarę jednoznacznej
    odpowiedzi bez konieczności procesu. Moim zdaniem powinna być taka
    procedura. Na przykład, by Rzecznik Praw Obywatelskich mógł w imieniu
    obywateli zadać takie pytanie Sądowi Najwyższemu. nie mówię, by każdy miał
    takie prawo, bo SN by został zasypany bzdurami, ale co jakiś czas spotykam
    się z problemem lub wątpliwością, której nie sposób jednoznacznie rozwiązać.
    Może byłoby to jakieś rozwiązanie.

> [...]
    | ma. Znaleźć zaś takowej na sieci mi się przez dobre pół godziny nie udało.

    Ale jest w pliku na płytce - nie pamiętam teraz nazwy a nie mam OEM-owego
    systemu. Ale jest na pewno.

  • 39. Data: 2003-06-19 20:18:20
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    > Nie, no nalepkę mam, tylko nie wiem do czego ją mam przylepić, system
    > dołączony do myszki, więc mam ochotę również do niej dołączyć tę nalepkę.

    Licencja mówi wyraźnie. Do obudowy komputera. Od momentu zainstalowania
    Windows jest związany z tym komputerem.

    > Ale jest w pliku na płytce - nie pamiętam teraz nazwy a nie mam OEM-owego
    > systemu. Ale jest na pewno.

    eula.txt

  • 40. Data: 2003-06-24 02:13:53
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Thu, 12 Jun 2003 20:42:01 +0200, Arek wrote:
    [ciach]
    > Albo jeszcze inaczej - kto w końcu zmusi UOKiK do wszczęcia sprawy
    > przeciwko M$, Cisco?

    nie pytaj się co partia może zrobić dla ciebie.
    zapytaj się co ty możesz zrobić dla partii.

    pozdrav

    maHo
    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl