  • 1. Data: 2003-06-11 22:21:59
    Temat: Re: Zasady licencji OEM - dla zainteresowanych
    Od: "Jacek" <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    wydaje mi sie ze blad w rozumowaniu. Wedlug umowy korzystanie z programu
    niezgodnie z umowa stanowi nielegalne korzystanie z programu a to jest
    scigane z urzedu

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-12 08:00:42
    Temat: Zasady licencji OEM - dla zainteresowanych
    Od: "news" <k...@4...pl>

    Firma Microsoft, producent systemu Windows, od dnia 29 maja zlagodzila
    wymogi zwiazane z licencjonowaniem systemow operacyjnych Windows
    98/ME/2000/XP w wersji OEM. Od teraz zakupu wersji OEM mozna dokonac lacznie
    komponentem komputera lub nawet z osprzetem komputerowym (myszka,
    klawiatura), a nie jak do tej pory jedynie z istotnym komponentem komputera
    (dysk twardy). Oczywiscie nadal pozostaje wymog naklejenia naklejki
    licencyjnej na stala czesc obudowy komputera, zaraz po instalacji systemu.
    pzdr.

    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!

  • 3. Data: 2003-06-12 08:10:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik news napisał:
    > Firma Microsoft, producent systemu Windows, od dnia 29 maja zlagodzila
    > wymogi zwiazane z licencjonowaniem systemow operacyjnych Windows [..]

    Hehe - widzę, że szum koło sprawy coś niecoś dał.
    Szkoda tylko, że nadal łamią prawo i nadal aktualne jest moje pytanie:
    kto wreszcie dobierze im się do dupy ?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl

  • 4. Data: 2003-06-12 11:10:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja mam pytanie z innej beczki. Która część obudowy mojego komputera jest
    stała? Oglądnąłem obudowę dokładnie i w zasadzie każdą część mogę odkręcić
    od całości.

    I od razu drugie pytanie: Zakupiłem system z myszką. Podłączam myszkę w domu
    i zgodnie z tą chorą licencją mam prawo zainstalować tam mój system i pewnie
    obowiązek nakleić naklejkę. Ale komputer mi się znudził / zepsuł. Zmieniam
    jednostkę centralną i na nowej ponownie instaluję system legalnie zakupiony,
    a również podłączam tę myszkę. Skąd mam wziąć naklejkę?

  • 5. Data: 2003-06-12 12:54:39
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bc9sck$8fr$7@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > jednostkę centralną i na nowej ponownie instaluję system legalnie zakupiony,
    > a również podłączam tę myszkę. Skąd mam wziąć naklejkę?

    Ja mam na metalowej płytce przynitowanej nitami aluminiowymi do tyłu
    obudowy :)

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-06-12 13:09:03
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    zakupiony,
    > a również podłączam tę myszkę. Skąd mam wziąć naklejkę?

    To nie tak.
    To działa w ten sposób, że licencja OEM pozwala ci na zainstalowanie systemu
    operacyjnego na konkretnym komputerze, ale po zainstalowaniu nie możesz już
    tego przenosić na inny komputer.
    System umiera razem z komputerem.
    Tak samo nie wolno ci (nawet z myszką) tego systemu odsprzedać, owszem
    możesz go sprzedać, ale z całym komputerem na którym go zainstalowałeś.
    To mniej więcej tak jak z naklejką samoprzylepną. Możesz ją przykleić gdzie
    chcesz. Tylko, że jak już przykleisz, to możesz się jej pozbyć tylko "z tym"
    do czego ją przykleiłeś.

    A kupowanie "z czymś" wzięło się z z jakiejś tam teorii połączonej z
    praktyką, żeby było wiadomo do jakiego zestawu ten system OEM był kupiony.
    Potem wymyślono system naklejek, która jest jednorazowa i jakoś tam miała
    zabezpieczać przed przenoszeniem systemu na inne komputery.

  • 7. Data: 2003-06-12 13:40:50
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik p...@g...pl napisał:
    > To nie tak.
    > To działa w ten sposób, że licencja OEM pozwala ci na zainstalowanie systemu

    To też nie tak. Jeśli już mówisz o działaniu systemu to dodaj, że jest to
    działanie wg M$ i oczywiście SPRZECZNE z polskim prawem.
    Jednym słowem - M$ OKRADA czy też OSZUKUJE swoich klientów pisząc w swoich
    materiałach, że dalsza odsprzedaż jest możliwa tylko z zakupionym sprzęcie.

    > System umiera razem z komputerem.

    Nie jest to prawda. Wprowadzasz ludzi w błąd.
    Prawo jest autorskie jest jednoznaczne - dalsza odsprzedaż egzemplarzy
    programu NIE podlega kontroli przez jego twórcę.

    > Tak samo nie wolno ci (nawet z myszką) tego systemu odsprzedać, owszem
    > możesz go sprzedać, ale z całym komputerem na którym go zainstalowałeś.

    Nieprawda.

    pozdrawiam
    Arek

  • 8. Data: 2003-06-12 13:45:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Ja mam pytanie z innej beczki. Która część obudowy mojego komputera jest
    > stała? Oglądnąłem obudowę dokładnie i w zasadzie każdą część mogę odkręcić
    > od całości.

    I masz 100 % rację - nie ma tam stałej części.

> [...]
    > jednostkę centralną i na nowej ponownie instaluję system legalnie zakupiony,
    > a również podłączam tę myszkę. Skąd mam wziąć naklejkę?

    NIE MUSISZ mieć naklejki. Jedyną rzeczą, którą musisz mieć to EGZEMPLARZ programu.
    I wszystko.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 9. Data: 2003-06-12 14:51:07
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bc9vso$hc9$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Jednym słowem - M$ OKRADA czy też OSZUKUJE swoich klientów pisząc w swoich
    > materiałach, że dalsza odsprzedaż jest możliwa tylko z zakupionym

    Jak sobie życzysz. Według Microsoft.

    > Nie jest to prawda. Wprowadzasz ludzi w błąd.
    > Prawo jest autorskie jest jednoznaczne - dalsza odsprzedaż egzemplarzy
    > programu NIE podlega kontroli przez jego twórcę.

    > Nieprawda.

    Jak wyżej.
    Wg licencji microsoft nie wolno.

    Nie interesują mnie dywagacje na temat legalności lub nie.

  • 10. Data: 2003-06-12 15:06:12
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bca04j$hc9$2@news.onet.pl...

    > NIE MUSISZ mieć naklejki. Jedyną rzeczą, którą musisz mieć to EGZEMPLARZ
    programu.
    > I wszystko.

    Arek. Może dopisuj pod swoimi postami, że rady udzielane przez Ciebie każdy
    stosuje na własną odpowiedzialność. Wówczas nikt nie będzie miał pretensji,
    że go wsadzili.
    Jak go za parę lat wypuszczą, to wtedy Ci podziękuje, że jednak miałeś
    racje.

    Źródło:
    http://support.microsoft.com/directory/worldwide/pl/
    zasady_licencjonowanie.htm

    Kupiłem Windows XP Professional OEM z dyskiem twardym, czy za jakiś czas
    będę mógł przenieść ten system na inny, nowy komputer?

    Oprogramowanie OEM kupione z elementem sprzętu komputerowego od momentu
    nalepienia certyfikatu autentyczności (COA) na obudowie komputera i
    instalacji jest legalne tylko z tym komputerem. Przeniesienie licencji
    oprogramowania OEM na inny komputer jest złamaniem umowy licencyjnej i nie
    jest możliwe