  • 21. Data: 2013-11-15 00:01:05
    Temat: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Kiedy oni powołali się na LIMITY właśnie.
    > Limity określone w sztukach maile per okresy czasu.

    Problem w tym, że limity zostały ustanowione w sposób niejawny
    (Supermedia nie informowała o tym) w ciągu ostatniego miesiąca.

    Regulamin nie definiuje spamu ani nie precyzuje limitów maili ilościowo.
    Jedynie mówi o ruchu jako takim - który jest wykorzystywany maksymalnie
    w kilku procentach.

    > Toć przytoczyłem - jest mowa o limitach przypisanych do konkretnej
    > usługi? Jest. Na sztuki maili.
    > Kto powiedział, że "ruch" mierzyć należy liczbą przesłanych bajtów?
    > :)

    W Regulaminie nie ma limitów. Limity są w specyfikacji usług. Reszta -
    jak wyżej.

    Ja mam wykupione:
    http://smhost.pl/?page=oserv

    > (...)
    > Numer polega na tym, że podali limity (w mailach per okresy czasu)
    > oraz powołali się w regulaminie na "specyfikację usługi".
    > Nie wiem jaką specyfikację ma zainteresowany w umowie, ale jeśli
    > zawiera ona zapis "limitów maili", to w sumie jedyne naruszenie
    > regulaminu przez operatora wynika z natychmiastowego ocięcia.

    Jak wyżej.

    > (...)

    > No to tyle.
    > Do tego zmierzałem - w innej umowie nie będzie "limitu maili
    > wysyłanych w jednostce czasu". Będzie spam rozumiany powszechnie,
    > czyli ten zgłaszany przez niezadowolonych odbiorców i już.

    Akurat będę zamawiał kolejne domeny, to przy okazji popytam, o co chodzi
    ze zmianą umowy.

    Problem o tyle, że ciężko się do nich dodzwonić, a ja czasem wolę
    pogadać, aniżeli pisać.

    > (...)
    >
    > Ops, nie tak.
    > Z opisu wynika, że klient właśnie natknął się na mur.
    > Znaczy na blokadę.
    > Dopiero potem mu powiedzieli, że może dopłacić ;)

    Dokładnie tak.
    Przez wiele lat nie było problemu. Pierwsze zgłoszenie od klienta miałem
    7.11.2013, czyli tydzień temu.

    Pozwolę sobie dla jasności przekopiować to, co wisi w innej gałęzi tego
    wątku:

    Jeszcze reasumując, dla uporządkowania informacji:
    Ja (jako firma) mam wykupiony hosting (www, mail, my-Sql, DNS, itp) w
    firmie Supermedia. (ten pakiet: http://smhost.pl/?page=oserv )

    Swoich klientów umieszczam na tymże hostingu, oferując im różne usługi,
    najczęściej mail i www.

    Z firmą Supermedia współpracuję już od bodajże 1996 roku. Od strony
    technicznej nigdy nie było problemów wartych choćby wspomnienia. Przez
    te wszystkie lata poleciłem im już wielu klientów, czy to na łącze
    (jedna z pierwszych firm ciągnąca łącza stałe na długo przed SDI), czy
    na domeny, czy na usługi. Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę,
    żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja
    nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)

    Jeszcze co do "łatwości" migracji usług:

    Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL,
    dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe
    są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do
    monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn
    sklepów internetowych.

    Pomijam już delegację propagację DNS-ów, ale też za zatrzymanie sklepów
    internetowych u moich klientów dłużej niż 123 sekundy mogę wyjść z
    bronami w plecach ;)
    Naprawdę.

    A czas propagacji liczy się w godzinach. Teoria mówi o max 24 godzinach,
    jednak czasami startowało mi już nawet po pół godzinie - zależy, na
    czyich DNS-ach się siedzi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 22. Data: 2013-11-15 01:17:56
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2013-11-14 22:56, Andrzej Lawa pisze:

    > Trywialna... No, może nie tyle trywialna ile technicznie prosta ale
    > nieco upierdliwa i czasochłonna ;)

    No może trochę przesadziłem... ;)

    > Nie jest to coś, co "się zrobi" automatycznie (chyba że ktoś wcześniej
    > sobie na te okazję przygotował stosowny skrypt.

    No prawie automatycznie ;)
    Większość szanujących się hostingów umożliwia swoim resellerom
    ustawienie częstości (i miejsca docelowego) na tworzenie kopii
    zapasowych kont swoich "podklientów".
    Ustawiasz, że raz dziennie (najlepiej w godzinach najmniejszego
    obciążenia serwera) kopie będą się zrzucały na zewnętrzny serwer po ftp.
    I już.
    A jak to ftp jest na innym serwerze i do tego w innej firmie hostingowej
    to pełnia szczęścia. W razie nagłej blokady konta (z dowolnej przyczyny)
    i braku dostępu do kont "podklientów" możemy przywrócić kopie zapasowe w
    najgorszym przypadku sprzed 24 godzin, bo każda szanująca się firma
    hostingowa udostępnia swoim resellerom narzędzia do wczytywania kopii
    zapasowych... również z zewnętrznego ftp.

    No oczywiście operacja nie jest trywialna w tym sensie, że faktycznie
    trochę zamieszania jest z DNSami i czasem ich odświeżenia. Ale co za
    różnica czy się DNSy odświeżają czy czekamy aż (łaskawie) firma
    hostingowa serwer odblokuje? Na jedno chyba wychodzi - przez kilka
    godzin coś nie działa.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2013-11-15 01:22:49
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2013-11-14 22:41, Liwiusz pisze:

    > Z ciekawości spytam - w jaki sposób jest trywialna? Pliki z ftp, bazy
    > sql, maile - można jakoś szybko i "bezboleśnie" przenieść?

    Zdefiniuj "szybko" i "bezboleśnie" :)
    Ogólnie tak. Pod warunkiem, że wykupiony hosting (źródłowy i docelowy)
    jest sensowny, a nie u szwagra w garażu (z całym szacunkiem dla
    przysłowiowego szwagra, który może też być sensowny :)).

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2013-11-15 01:30:00
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Właśnie. Wskazywałem na stonę zupełnie ortogonalną od rozstrząsania
    > przyczyn, dla których tak robią :)

    Zapomniałem na chwilę, że (prawie)zawsze piszesz na okrętkę i jeszcze
    dodatkowo gmatwasz. Ciężko się czyta Twoje posty... :)

    > Ops, nie tak.
    > Z opisu wynika, że klient właśnie natknął się na mur.
    > Znaczy na blokadę.
    > Dopiero potem mu powiedzieli, że może dopłacić ;)

    Znaczy chciał przyoszczędzić. Wykupił usługę nieadekwatną do wymagań i
    potrzeb swoich klientów.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2013-11-15 01:51:36
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2013-11-15 00:01, Adam pisze:

    > Akurat będę zamawiał kolejne domeny, to przy okazji popytam, o co chodzi
    > ze zmianą umowy.

    Dywersyfikacja usług :>
    Pliki gdzie indziej, domeny gdzie indziej...
    Pliki odtworzysz z kopii zapasowej. A jak zrobisz delegację domen i
    zmianę DNSów jak je trzymasz na tym samym serwerze, który właśnie padł
    (albo w tej samej firmie, która właśnie zablokowała ci dostęp do serwera
    za cośtam cośtam)?

    > Problem o tyle, że ciężko się do nich dodzwonić, a ja czasem wolę
    > pogadać, aniżeli pisać.

    A wcześniej nie maiłeś problemu?
    Dla mnie to pierwszy dzwonek alarmowy przed wyborem firmy hostingowej:
    ciężko się dodzwonić. W razie padaczki serwera świecisz oczami przed
    własnymi klientami, bo kompletnie nie wiesz co się dzieje przez kilka
    godzin.

    > Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę,
    > żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja
    > nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)

    Miałbyś dostęp do roota to byś sobie sam sprawdził. Ale tak to tylko w
    erze... ups... na własnym serwerze (choćby niezbyt drogiej wirtualce).

> [...]
    > są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do
    > monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn

    (np.)DirectAdmin -> Klik -> kopia zapasowa. Albo wszystkie konta razem,
    albo każde konto osobno.
    (np.)DirectAdmi -> Klik -> odtworzenie kont z kopii zapasowej.

    > Pomijam już delegację propagację DNS-ów, ale też za zatrzymanie sklepów
    > internetowych u moich klientów dłużej niż 123 sekundy mogę wyjść z
    > bronami w plecach ;)

    No ale zaraz. Jeżeli masz takie wymogi to pisałem w poprzednim poście:
    masz nieadekwatną usługę do potrzeb.

    > Naprawdę.
    >
    > A czas propagacji liczy się w godzinach. Teoria mówi o max 24 godzinach,
    > jednak czasami startowało mi już nawet po pół godzinie - zależy, na
    > czyich DNS-ach się siedzi.

    Nawet najlepszym firmom zdarza się pad na dłużej niż 123 sekundy. Chcesz
    mieć *gwarancję* dostępu do serwisu, to musisz wyłożyć odpowiednią ilość
    gotówki :) Zwykłe konto resellera na hostingu współdzielonym tego nie
    zapewni. Tym bardziej, że większość ma tak skonstruowane regulaminy (nie
    bez powodu, overselling itp.), że pl.soc.prawo niewiele pomoże...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 26. Data: 2013-11-15 19:50:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Nov 2013, Adam wrote:

    > Problem w tym, że limity zostały ustanowione w sposób niejawny (Supermedia
    > nie informowała o tym) w ciągu ostatniego miesiąca.

    Z tym się zgadzam.
    I to może być naruszenie umowy.

    > W Regulaminie nie ma limitów. Limity są w specyfikacji usług. Reszta - jak
    > wyżej.

    Oczywiście.
    Plus fakt, że sankcja z regulaminu jest przewidziana po 7 (czy tam 5)
    dniach od przekroczenia.

    > Ja mam wykupione:
    > http://smhost.pl/?page=oserv

    I tego nie podważam.
    Zwracałem uwagę, że limit wcale nie musi być w regulaminie.

    > Akurat będę zamawiał kolejne domeny, to przy okazji popytam, o co chodzi ze
    > zmianą umowy.

    Słusznie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2013-11-18 09:43:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Nov 2013, Kviat wrote:

    > Znaczy chciał przyoszczędzić.
    > Wykupił usługę nieadekwatną do wymagań i potrzeb swoich klientów.

    Z grubsza biorąc.
    Tyle, że "to nie jego wina", bo formalna specyfikacja usługi
    nie przewidywała takiego limitu, jaki próbują mu TERAZ (kiedy
    usługa już jest użyciu) narzucić.

    pzdr, Gotfryd