  • 11. Data: 2013-11-12 15:52:42
    Temat: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-12 14:27, WOJO pisze:

    > Mam w zwyczaju wiedzieć na jaki temat się wypowiadam i rzadko kiedy
    > popuszczam wodze fantazji ;)

    Chwali się to :)
    Zwłaszcza w aspekcie "dzieci neostrady" piszących gdzie popadnie i co
    popadnie.

    > Przecież temat nie powstał wczoraj, a z przytoczonej korespondencji
    > wynika, że już od jakiegoś czasu z tym walczycie.

    Temat powstał 7 listopada.
    U klienta specjalne promocje nie są codziennie, raczej kilka razy w roku.

    > Trafiacie na blacklisty z jakiegoś konkretnego powodu. Automaty raczej
    > tego nie robią, a ludzie, którym może nie odpowiadać treść/ilość/forma
    > korespondencji.

    Nie my (albo raczej moi klienci) trafiają, tylko dostawca serwerów
    pocztowych - Supermedia.

    > I jeszcze jedno, do sprawdzenia, że dana domena rozsyła zbyt dużo
    > spamu/mailingu nie jest wymagana szklana kula i wróżka, a myślący admin,
    > który wdroży logowanie ruchu na konkretnych portach dla poszczególnych
    > hostów.

    Żadna z domen przeze mnie zarządzanych nie wysyła spamu - przynajmniej
    taką mam nadzieję ;)
    No, chyba, że ktoś wycina mi logi ;)

    > Nie wiem, jaki ruch generujecie, ale albo dostosujecie się do regulaminu
    > tejże firmy, albo czas zacząć myśleć o uniezależnieniu się od firmy
    > hostingowej i samemu na dobrym łączu postawić serwer z obsługą
    > wymaganych usług.

    Niewielki ruch. W dni "normalne" miewam w sumie (od opisywanego klienta)
    statystycznie kilkanaście maili. Od pozostałych klientów rzadko
    sprawdzam, ale są to ilości od kilkunastu do ok. 50 dla każdej z domen.
    Nie są to też wielkie maile (aczkolwiek są pisane w HTML-u, mało kto
    "umie pisać w TXT), gdyż jest też ograniczenie pojedynczego maila do 20MB.

    Wg maila od Supermediów problem dotyczy ich (tj. "Supermediowych")
    serwerów mailowych.
    Problem tkwi w tym (w pewnym uproszczeniu), że blacklisty blokują IP, w
    związku z tym może zostać zablokowany cały ruch wychodzący z serwerów
    SMTP od Supermediów, w tym także maile moich klientów - gdyż blokady
    działają na podstawie IP a nie domeny.
    Niestety, jest dużo trojanów czy innego robactwa, przechwytującego hasła
    do maili - stąd też w sposób nieświadomy dla użytkownika "coś" rozsyła
    maile z jego konta.

    > Oczywiście po pewnym czasie problem znowu powróci w innej postaci (maile
    > nie będą dochodzić), ale tym razem to już sami będziecie musieli sobie
    > poradzić i nikt Wam nie będzie narzucał swoich regulaminów.
    > Pozdrawiam.
    > WOJO

    Czyli najlepiej chyba (przynajmniej na chwilę obecną) postawić sobie
    serwerek tylko dla SMTP dla tego klienta (i ewentualnie następnych,
    którzy mi zgłoszą podobny problem). Serwery POP3 mogą zostać
    dotychczasowe, czyli na Supermediach.
    Teraz tylko muszę znaleźć jakiś mniej obciążony serwer z łączem
    przynajmniej 10Mb i postawić na nim jakiegoś Hamstera czy cuś.
    Może nawet u tego "problematycznego" klienta w sieci lokalnej - nie
    będzie niepotrzebnych transferów po Necie.

    Jeszcze reasumując, dla uporządkowania informacji:
    Ja (jako firma) mam wykupiony hosting (www, mail, my-Sql, DNS, itp) w
    firmie Supermedia. Swoich klientów umieszczam na tymże hostingu,
    oferując im różne usługi, najczęściej mail i www.

    Z firmą Supermedia współpracuję już od bodajże 1996 roku. Od strony
    technicznej nigdy nie było problemów wartych choćby wspomnienia. Przez
    te wszystkie lata poleciłem im już wielu klientów, czy to na łącze
    (jedna z pierwszych firm ciągnąca łącza stałe na długo przed SDI), czy
    na domeny, czy na usługi. Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę,
    żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja
    nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 12. Data: 2013-11-12 16:37:14
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > Niestety, jest dużo trojanów czy innego robactwa, przechwytującego hasła
    > do maili - stąd też w sposób nieświadomy dla użytkownika "coś" rozsyła
    I dlatego transmisja powinna odbywać się albo po tls albo po ssl, a po
    takiej informacji, że coś rozsyła z danego konta (zdarza się), pierwszą
    rzeczą jest zmiana hasła do konta.

> [...]
    > przynajmniej 10Mb i postawić na nim jakiegoś Hamstera czy cuś.
    > Może nawet u tego "problematycznego" klienta w sieci lokalnej - nie będzie
    Czy najlepiej, to nie jestem pewien - kiedyś chyba to będzie jedyne
    rozwiązanie.
    W tej chwili masz rozwiązanie dla leniwców. Jak coś pierdzielnie, to myśli o
    tym ktoś inny.
    W proponowanym przez Ciebie rozwiązaniu będziesz miał więcej roboty, ale
    myślę, że i satysfakcji, o zysku nie wspominając.

    > Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę, żeby na mnie moi klienci
    > robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja nawet jeszcze nie wiem, o co
    > chodzi ;)
    I tu jest problem. Musisz się dowiedzieć o większą ilość szczegółów i
    uświadomić własnych klientów.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 13. Data: 2013-11-12 19:50:10
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

> [...]
    > tejże firmy, albo czas zacząć myśleć o uniezależnieniu się od firmy
    > hostingowej i samemu na dobrym łączu postawić serwer z obsługą

    Jeżeli macie dobre łącze (ze stałymi IP), przyzwoity komputer który jest
    w stanie obsłużyć serwer poczty+antywirus (obciąża system), dla dobrego
    administratora jest to do zrobienia powiedzmy w ciągu 6 godzin. Jeżeli
    wysyłacie pocztę w dużych ilościach to problem może wrócić, a odkręcanie
    z czarnych list nie jest już proste (co najmniej 1 dzień na wykreślenie z
    takiej listy).

  • 14. Data: 2013-11-13 11:04:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Nov 2013, Adam wrote:

    > W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server".

    W sumie jest jeszcze jeden element, nie poruszony w wątku:

    > Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.
    [...]
    > i dostałem odpowiedź:
    [...]
    > Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom
    > to proszę o kontakt z naszym Działem Handlowym
    > pod adresem i...@s...pl.

    Ototo.
    Najwyraźniej chcą "więcej" :>

    Oczywiście, mi się nie zgadza, że naciągnęli regulamin przyjęciem
    "zasad" w postaci limitów, jak rozumiem nie ujawnionych w momencie
    podpisywania umowy?
    Bo w treści którą podałeś poniżej:

    > Pełna wersja Regulaminu Supermediów:
    > http://smhost.pl/pub/files/Regulamin_uslug_SM_Host.p
    df

    Jest zapisek:
    " W przypadku przekroczenia, w trakcie opłaconego okresu
    abonamentowego, wielkoœci limitu ruchu z i do sieci Internet,
    określonego w specyfikacji konta lub pakietu"

    Inna sprawa, że sankcją jest odcięcie po 7 dniach, a nie
    odcięcie tak wot.

    Rzecz jasna, zgadzam się, że nijak ma się to do samowolnego
    uznawania wysyłanych ofert za spam. Formalnie mogłoby
    jednak być powodem ustalenia "limitu" (innego niż rozmiar
    łączny przesłanych danych).

    ALE:

    > Co można w powyższej sytuacji zrobić?

    Mi wychodzi, że oprócz wymienionej już w postach zmiany dostawcy
    oraz oczywistego pozwania Supermedia, onoż Supermedia proponuje
    wersję trzecią: inną umowę :>
    Klient dopłaci, to się okaże, że kwalifikacją do uznawania spamu
    nie będzie liczba wysłanych maili, lecz faktyczne skargi odbiorców :>

    > Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna,

    Pewnie dlatego patrz wyżej.

    Podsumowując:

    Primo, sądzenie się go nie urządza, bo chce mieć "już".
    Secundo, zmiana dostawcy go nie urządza, bo patrz wyżej, sam wie.
    Tertio, jak klient chce płacić więcej, należy mu to
    umożliwić, wszak cenimy klienta, znaczy trzeba mu wskazać
    drzwi do działu handlowego i podać numer konta ;)

    Co innego klient bez krawata któremu nie zależy, bo taki
    mógłby iść do sądu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-11-13 13:27:44
    Od: "CPL" <n...@s...com>

    wiadomości news:l5sm7g$g04> No i prawidłowo.

    >Przecież gównomail to straszni spamerzy.

    Serio? Przez 10 lat ani jednego spamu z gmail nie dostałem ...

  • 16. Data: 2013-11-13 13:44:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.11.2013 13:27, CPL pisze:

    > w wiadomości news:l5sm7g$g04> No i prawidłowo.

    > Serio? Przez 10 lat ani jednego spamu z gmail nie dostałem ...

    W usenecie pełno syfu z gównomaila - znowu grasuje ten od podręczników,
    a oni zgłoszenia olewają.

    I jeszcze te bandy lamerów niepotrafiących poprawnie kodować, cytować
    ani nawet zawijać wierszy.

  • 17. Data: 2013-11-14 22:19:59
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > W sumie jest jeszcze jeden element, nie poruszony w wątku:

    > [...]
    > [...]
    >
    > Ototo.
    > Najwyraźniej chcą "więcej" :>

    Możliwe, ale niekoniecznie dlatego, że chcą dodatkowo zarobić, ale
    dlatego, że nie chcą stracić klienta (innych klientów?). O tym dalej.

> [...]
    > abonamentowego, wielkoœci limitu ruchu z i do sieci Internet,
    > określonego w specyfikacji konta lub pakietu"

    Ale czym innym jest przekroczenie limitów, a czym innym wysyłanie spamu,
    który w tym limicie się mieści.
    Nie chce mi się czytać ich regulaminu, ale ograniczenie ruchu może
    wynikać nie z przekroczenia limitów, lecz właśnie w celu ograniczenia spamu.

    > Inna sprawa, że sankcją jest odcięcie po 7 dniach, a nie
    > odcięcie tak wot.
    >
    > Rzecz jasna, zgadzam się, że nijak ma się to do samowolnego
    > uznawania wysyłanych ofert za spam.

    No i właśnie. Pytanie brzmi: kto uznaje wysyłane oferty za spam?
    Przecież nie firma hostingowa do której należy serwer wysyłający spam.
    To czy przesyłka zawiera spam czy nie decyduje *odbiorca* i to on (albo
    admin serwera odbiorcy) zgłasza taką korespondencję na blacklisty.

    Przecież to nie wina firmy hostingowej, że ląduje na blacklistach tylko
    *wina klienta* firmy hostingowej, który ten spam wysyła, a ściślej jest
    to "wina" tych odbiorców co takie maile zgłaszają jako spam.
    I tak dobrze, że w ogóle reagują. Są takie firmy hostingowe, które
    permanentnie mają na to wylane. Klient płaci to sobie może rozsyłać co
    chce. I permanentnie wiszą na blacklistach. Ilość klientów których mają
    sprawia, że mogą sobie na to pozwolić. Przy pewnej masie to staje się
    problemem (sic!) odbiorców.

    > Mi wychodzi, że oprócz wymienionej już w postach zmiany dostawcy
    > oraz oczywistego pozwania Supermedia, onoż Supermedia proponuje
    > wersję trzecią: inną umowę :>

    I słusznie.
    (Zgaduję) Klient wykupił pewnie hosting współdzielony z opcją ressellera
    (może tworzyć podkonta dla swoich klientów). Takich kont resellerskich
    na tej maszynie pewnie jest wiele i do tego wszystko stoi pod jednym IP.
    Firma hostingowa wprowadzając takie limity chroni innych swoich klientów
    siedzących na tym IP. Co ważne, za spam nie zablokowała konta
    natychmiast (stały, długoletni klient?), tylko proponuje rozwiązanie
    polubowne: zmianę umowy (jak rozumiem zmianę pakietu).
    Odpowiedzi już padły:
    1) Własny serwer, jeżeli nie dedykowany to przynajmniej virtualka -
    koniecznie z przypisanym własnym IP (lub wieloma IP dla każdego
    "podklienta" osobne - tam klient może sobie wprowadzać sam limity dla
    swoich "podklientów" jakie chce (oczywiście w ramach wykupionych zasobów)
    2) Tańsze rozwiązanie, nadal na hostingu wspódzielonym:
    a) wykupić osobne IP dla siebie jako resellera i podpiąć pod niego
    swoich klientów
    b) wykupić dla swoich klientów IP (dla każdego osobny)

    Osobne IP dla każdego ze swoich "podklientów" ma taką zaletę, że możesz
    bardzo łatwo zidentyfikować, który z tych twoich "podklinetów" jest
    zgłaszany przez odbiorców jako spamer i tylko jemu konkretnie ograniczyć
    ruch lub przeprowadzić szkolenie czy inną pogadankę na temat weryfikacji
    (i legalności?) posiadanych baz adresowych.

    > Klient dopłaci, to się okaże, że kwalifikacją do uznawania spamu
    > nie będzie liczba wysłanych maili, lecz faktyczne skargi odbiorców :>

    O to to. I skargi innych klientów firmy hostingowej, którzy "siedzą" na
    tym samym, blokowanym IP.

    > Pewnie dlatego patrz wyżej.

    Jest trywialna. Firma hostingowa o tym wie i dlatego proponuje ugodę
    (nowe warunki, może właśnie zaproponuje wykupienie osobnego IP?),
    zamiast natychmiastowej blokady za spam, co jest zwykle równoznaczne z
    utratą (stałego, wieloletniego?) klienta.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2013-11-14 22:41:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-14 22:19, Kviat pisze:

    > Jest trywialna.

    Z ciekawości spytam - w jaki sposób jest trywialna? Pliki z ftp, bazy
    sql, maile - można jakoś szybko i "bezboleśnie" przenieść?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2013-11-14 22:56:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.11.2013 22:19, Kviat pisze:

    > Jest trywialna.

    Trywialna... No, może nie tyle trywialna ile technicznie prosta ale
    nieco upierdliwa i czasochłonna ;)

    Nie jest to coś, co "się zrobi" automatycznie (chyba że ktoś wcześniej
    sobie na te okazję przygotował stosowny skrypt.

  • 20. Data: 2013-11-14 22:59:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2013, Kviat wrote:

    > Ale czym innym jest przekroczenie limitów, a czym innym wysyłanie spamu,
    > który w tym limicie się mieści.

    Kiedy oni powołali się na LIMITY właśnie.
    Limity określone w sztukach maile per okresy czasu.

    > Nie chce mi się czytać ich regulaminu

    Toć przytoczyłem - jest mowa o limitach przypisanych do konkretnej
    usługi? Jest. Na sztuki maili.
    Kto powiedział, że "ruch" mierzyć należy liczbą przesłanych bajtów?
    :)

    > nie z przekroczenia limitów, lecz właśnie w celu ograniczenia spamu.

    Kiedy CEL jest sprawą odrębną od ŚRODKÓW :)

    > No i właśnie. Pytanie brzmi: kto uznaje wysyłane oferty za spam?

    Numer polega na tym, że podali limity (w mailach per okresy czasu)
    oraz powołali się w regulaminie na "specyfikację usługi".
    Nie wiem jaką specyfikację ma zainteresowany w umowie, ale jeśli
    zawiera ona zapis "limitów maili", to w sumie jedyne naruszenie
    regulaminu przez operatora wynika z natychmiastowego ocięcia.

    Zauważ - cały mój post wziął się właśnie z tego, że wskazywałem,
    iż to nie "spamowanie luzem" może stanowić formalną podstawę
    do hm... sankcji, lecz "przekroczenie limitów"!

    > Przecież nie firma hostingowa do której należy serwer wysyłający spam. To czy
    > przesyłka zawiera spam czy nie decyduje *odbiorca*

    Tylko o ile strony nie umówiły się, że "w rozumieniu regulaminu
    za spam uznaje się wysyłanie więcej niż 5 maili w sekundę i więcej
    niż 200 maili w godzinę" :D

    > I słusznie.

    No to tyle.
    Do tego zmierzałem - w innej umowie nie będzie "limitu maili
    wysyłanych w jednostce czasu". Będzie spam rozumiany powszechnie,
    czyli ten zgłaszany przez niezadowolonych odbiorców i już.

    > Odpowiedzi już padły:

    No i podsumowywałem: te "własny serwer" nie były przedmiotem
    listu od Supermedii.
    Zwróciłem uwagę jedynie na to, że *ONI* proponują konkretne
    rozwiązanie, w postaci zgłoszenia się do ichniego działu
    handlowego i juz.
    Nic więcej :)

    Bez wnikania DLACZEGO.
    W sumie ani mnie ani zainteresowanego niekoniecznie interesuje powód,
    dla którego ustawili "limit wysyłek" - jest to jest, albo akceptujemy
    albo nie.
    Bez względu na fakt, że *prawdopodobnym* powodem jest, że dla tanich
    kont nie oplaca się rozsądzanie sporów o spam.
    Stawiają barierę wstępną która typowych spamerów odsiewa, a że przy
    okazji odsiewa niespamerów... no to przyjdą i zapłacą więcej ;)

    > O to to.

    Właśnie. Wskazywałem na stonę zupełnie ortogonalną od rozstrząsania
    przyczyn, dla których tak robią :)

    > Jest trywialna. Firma hostingowa o tym wie i dlatego proponuje ugodę (nowe
    > warunki, może właśnie zaproponuje wykupienie osobnego IP?), zamiast
    > natychmiastowej blokady za spam

    Ops, nie tak.
    Z opisu wynika, że klient właśnie natknął się na mur.
    Znaczy na blokadę.
    Dopiero potem mu powiedzieli, że może dopłacić ;)

    pzdr, Gotfryd