  • 21. Data: 2006-04-23 10:50:42
    Temat: Re: Zarekwirowano mi (swiadek) plyty oraz dysk - co dalej?
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2006 12:47:25 +0200, gwaliszk napisał(a):

    > Na jakiej podstawie tak uważasz?
    Wskaz mi miejsce w ktorym sobie przywlaszczyl to prawo majatkowe.

    --
    stopczyk

  • 22. Data: 2006-04-23 10:51:28
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    > a jak można udowodnić że są skradzione a nie ściągnięte z płatnych stron
    > zajmujących się sprzedażą takiej muzyki,

    Jeśli program ściągnięty z płatnej strony to zawsze pozostaje ślad
    pewiem (przelew, wpłata na rachunek, SMS, FV i inne dowody zakupu)

    albo nie są skopiowane z
    > oryginalnej płytki, którą kupiliśmy a potem zginęła ?

    A to już jest problem właściciela zaginionej płytki w jaki sposób
    udowodni że miał i zgubił... (np. dowód zakupu :D, tylko kto trzyma
    paragon przez kilka lat :P)

  • 23. Data: 2006-04-23 10:54:43
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2006 12:51:28 +0200, gwaliszk napisał(a):

    > A to już jest problem właściciela zaginionej płytki w jaki sposób
    > udowodni że miał i zgubił... (np. dowód zakupu :D, tylko kto trzyma
    > paragon przez kilka lat :P)
    Jesli da paragon i wyjdzie na to ze plyta zostala nielegalnie wydana przez
    wydawce, to co wtedy?

    --
    stopczyk

  • 24. Data: 2006-04-23 11:16:11
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    gwaliszk wrote:

    > W tym przypadku i filmy i muzyka zostały
    > skradzione, więc tym samym podlegają ochronie.

    No tak. Kupilem legalnie plyte w MP3. Jestem nielegalny, bo mam mp3?
    Nooo nie bardzo, chyba, ze mi udowodnia, ze nie dosc, ze wszedlem
    nielegalnie w posiadanie (co nie bardzo jest mozliwe biorac i patrzac na
    ustawe i dozwolony uzytek) to jeszcze musza mi udowdnic, ze
    udostepnialem ta muzyke.

    > Proponuję lekurę kodeksu
    > kranego oraz ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    Wlasnie, proponuje to samo :)

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 25. Data: 2006-04-23 11:17:46
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Art wrote:

    > a jak można udowodnić że są skradzione a nie ściągnięte z płatnych stron
    > zajmujących się sprzedażą takiej muzyki

    jaka sprzedaza? http://mp3.wp.pl - terabajty muzyki dostepnej za darmo.
    Sciagajac d10 klawalkow dziennie mozna miec na dysku 3 tysiace utworow w
    niecaly rok.

  • 26. Data: 2006-04-23 11:19:05
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    gwaliszk wrote:

    > Jeśli program ściągnięty z płatnej strony to zawsze pozostaje ślad
    > pewiem (przelew, wpłata na rachunek, SMS, FV i inne dowody zakupu)

    A jesli program jest darmowy do uzytku domowego? Coraz wiecej
    producentow prowadzi taka polityke. Program kosztuje 100 dolcow, ale do
    firmy. W domu jest za free.

    > A to już jest problem właściciela zaginionej płytki w jaki sposób
    > udowodni że miał i zgubił... (np. dowód zakupu :D, tylko kto trzyma
    > paragon przez kilka lat :P)

    A to nie jest tak, ze oskarzyciel powinien udowodnic, ze nie mialem, nie
    kupilem? :>

  • 27. Data: 2006-04-23 11:20:57
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    > Wskaz mi miejsce w ktorym sobie przywlaszczyl to prawo majatkowe.

    Autor postu napisał, cytuję:
    (...) Zarekwirowano mi twardy dysk (na nim: muzyka, filmy (...)
    W tym miejscu przyznał się do zarejestrowania na nośniku dysku twardego
    utworów jakimi są utwory muzyczne i utwory filmowe.

    I w związku z powyższmym cytaty
    z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

    Art. 17. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, twórcy przysługuje wyłączne
    prawo do korzystania z utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach
    eksploatacji oraz do wynagrodzenia za korzystanie z utworu.

    Art. 115 ust. 3 wraz z orzeczeniami Sądu Najwyszego (wprowdzono szeroką
    interpretację pojęcia "korzyści majątkowej"

    Art. 117 Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu
    rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji
    oryginalnej lub w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram,
    wideogram lub nadanie,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

    2. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w
    ust. 1, organizuje lub nią kieruje,

    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    i coś z orzeczeń

    "Przestępny zamiar działania spenalizowanego w art. 284 § 1 kk,
    określany jako animus rem sibi habendi, sprowadza się do istnienia po
    stronie sprawcy zamiaru powiększenia swego majątku kosztem majątku osoby
    pokrzywdzonej."

    i skrócona definicja:

    "Przywłaszczenie polega na rozporządzeniu cudzą rzeczą lub prawem
    majątkowym jak własnym, a zatem na uzurpowaniu sobie prawa własności do
    rzeczy bez żadnego tytułu prawnego"

    Jeśli ściągnął muzykę, filmy i miał je zapisane na dysku od bardzo
    dawna, to już można mówić o przywłaszczeniu. Co powie w sądzie, że
    ściągnął rok temu i zapomniał skasować. A może filmy i muzyka same się
    oglądały czy słuchały. Rzecz w tym że wpadł poprzez wgranie na palmtopa
    nielegalnej wersji programu.

  • 28. Data: 2006-04-23 11:22:19
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    > Jesli da paragon i wyjdzie na to ze plyta zostala nielegalnie wydana przez
    > wydawce, to co wtedy?

    wydawcę, czyli przez kogo? Czy masz na myśli sprzedawcę?

  • 29. Data: 2006-04-23 11:26:29
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Hikikomori San napisał:

    > A jesli program jest darmowy do uzytku domowego? Coraz wiecej
    > producentow prowadzi taka polityke. Program kosztuje 100 dolcow, ale do
    > firmy. W domu jest za free.

    To na stronie producenta, albo w programie masz zimplementowaną licencję
    z warunkami użytkowania.

    > A to nie jest tak, ze oskarzyciel powinien udowodnic, ze nie mialem, nie
    > kupilem? :>

    Niestety ale nie. Sam musisz udowodnić swoje prawa do danej "rzeczy"

  • 30. Data: 2006-04-23 11:30:53
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    > jaka sprzedaza? http://mp3.wp.pl - terabajty muzyki dostepnej za darmo.
    > Sciagajac d10 klawalkow dziennie mozna miec na dysku 3 tysiace utworow w
    > niecaly rok.

    I to jest jeden dowód na niewinność :D