  • 81. Data: 2023-04-22 12:28:19
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.04.2023 o 00:53, Kviat pisze:
    > Odpowiedz na zajebiście ważne pytanie: dlaczego ludzie, którzy mają o
    > tym pojęcie (w przeciwieństwie do ciebie...) nadal zalecają szczepienia
    > nieskuteczną szczepionką?

    Bo to w praktyce trochę inaczej działa. By nie brnąć w kontrowersyjne
    kwestie szczepionek, których skuteczność ciężko oszacować spróbuj
    przeanalizować ustawowy obowiązek posiadania w samochodzie gaśnicy. Taka
    tania, ale zgodna z wymogami, gaśnica samochodowa w zasadzie niczego
    zgasić nie może. Nie są mi znane przypadki skutecznego zgaszenia pojazdu
    gaśnicą samochodową, a nawet wieloma użytymi przez nadjeżdżających
    kierowców. Ale próba lobbowania za zniesieniem tego obowiązku zaraz
    spotka się z oporem, że przecież taka gaśnica nie zaszkodzi, a może
    pomóc. No i trochę trudno z tym walczyć, a że gaśnice mają dwa lata
    ważności, kosztują ~20 zł, a w Polsce jest ~25 milionów pojazdów, no to
    nie trudno z tego policzyć, że roczny rynek gaśnic jest na poziomie 250
    milionów złotych. Ktoś te pieniądze zarabia i jest zainteresowany w
    trwaniu tej fikcji. Mnie strażacy przekazali taką dużo większą, która ma
    manometr pokazującym, jak się zużyje i kilka kilogramów proszku. Tez się
    niespecjalnie na tym znam, ale ta nie wymaga wymiany co dwa lata, to
    uznałem za sensowne jej wożenie i wożę taką o wartości ~100 zł. Ale
    wiele osób woli zapłacić w markecie te 20 zł i mieć w bagażniku na
    wypadek kontroli policyjnej. Taki jest cel posiadania tej gaśnicy, a nie
    dbałość o bezpieczeństwo. Bo trudno z każdego pojazdu zrobić pojazd
    gaśniczy. Nawet strażacy ze swoimi pojazdami bojowymi miewają kłopoty w
    zgaszeniu płonących pojazdów.

    Nie chcę tu wywoływać jakiś pobocznych tematów, ale takich bezsensownych
    przepisów, to ja znam masę. Z dziedziny ruchu drogowego, to jeszcze
    przykładowo obowiązek jeżdżenia w dzień na światłach i potem wycofanie
    się z niego poprzez światła do jazdy dziennej. Albo trzecie światło
    stopu, za którego posiadanie bodaj w latach 90-tych, to zabierano dowody
    rejestracyjne, a teraz jest obowiązkowe.

    Jak wprowadzono obowiązek szczepienia, to zaszczepiłem się nie dlatego,
    bym uważał, że uratuje mi to życie. Zaszczepiłem się, bo się na tym nie
    znam. Uznałem, że zabić mnie to nie powinno, zaś ułatwiało cały szereg
    prostych czynności dnia codziennego. Przykładowo jak miałem kontakt z
    osobą zarażoną, to nie musiałem przez tydzień siedzieć w izolacji. Czy
    uratowało mi to życie? "Ugiąć się, by zwyciężyć!"

    Zatem, najpierw ustalcie ze Shrekiem, o co się kłócicie. Bo żaden z Was
    nie jest autorytetem w dziecinie skuteczności szczepionek. Naukowcy o
    wiele wyższej rangi nie mogą nadal dojść do porozumienia, a Wy tu na
    usenetowej grupie próbujecie to rozstrzygnąć. Dopiero teraz postawiłeś
    sprawę we właściwym świetle swoim pytaniem.

    Czemu ludzie zalecają szczepienie się? Moim zdaniem z tego powodu, że
    dochodzą do wniosku, że nie zaszkodzi, zaś być może pomoże. Przede
    wszystkim nie zaszkodzi. A mądrym ludziom nie chce się "kopać z koniem"
    i udowadniać, że nie działa. Nie ma badań potwierdzających skuteczność,
    czy też brak tej skuteczności. Po prostu nie wiadomo, bo dwa lata, to za
    mało. Słusznie tu podniesiono, że z Grypą walczymy od dziesięcioleci i
    sukcesy są raczej mierne.
    --
    Robert Tomasik

  • 82. Data: 2023-04-22 13:04:02
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Toś przywalił dopiero "na temat".

    Oczywiście, że na temat.
    Dostałeś ewidentny przykład, że została ukarana za sposób mówienia, a
    Trybunał uznał, że niesłusznie została ukarana.

    > No, jeśli Trybunał Europejski uznał,
    > że nie wolno było za to piosenkarki ukarać, to oczywiście w ogóle nie
    > można ludzi karać za obrazę uczuć religijnych.

    Oczywiście, że nie wolno.
    Ale w państwie wyznaniowym można, bo religianci wprowadzili taki głupi
    przepis. Aż strach się bać co religianci będą odpierdalać na podstawie
    tego przepisu, gdy już uda im się wyprowadzić nas z UE.
    Cała historia religiantów, to historia czynów, których nie wolno robić,
    a jednak mogli i to robili. I nadal robią.

    Torturować ludzi salcesonem też niby nie wolno, ale jednak można. I
    można (ale nie wolno...) dostać za to nagrodę.
    https://www.antyradio.pl/News/Egzorcysta-wyganiajacy
    -salcesonem-demona-wegetarianizmu-otrzymal-50-mln-zl
    -z-Funduszu-Sprawiedliwosci-42417

    To genialne, że pieniądze, które z definicji miały być dla
    poszkodowanych, są wypłacane sprawcom.
    Nie wolno, a można.

    > Nie przyszło Ci czasem do
    > głowy, że Trybunał uznał, że ona nie obrażała uczuć religijnych, bo w
    > swojej wypowiedzi w żaden sposób się do religii, czy wiary nie odnosiła?

    Mi przyszło.
    Ale tym, którzy ją chcieli ukarać na podstawie "Paragraf jest nie tyle
    za mówienie o Biblii, czy brak wiary w jej prawdziwość, a za sposób
    mówienia o swoich wątpliwościach." nie przyszło. I to zrobili.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 83. Data: 2023-04-22 13:11:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.04.2023 o 13:04, Kviat pisze:
> [...]
    > jest nie tyle za mówienie o Biblii, czy brak wiary w jej prawdziwość,
    > a za sposób mówienia o swoich wątpliwościach." nie przyszło. I to

    Błądzić jest rzeczą ludzką i uważam, ze błędem było to, że w ogóle się
    tą wypowiedzią ktoś poważny zainteresował. Gdyby nie to całe zamieszanie
    , to mmało kto znałby stanowisko piosenkarki na temat autorów Biblii.

    --
    Robert Tomasik

  • 84. Data: 2023-04-22 14:23:41
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Czemu ludzie zalecają szczepienie się? Moim zdaniem z tego powodu, że
    > dochodzą do wniosku, że nie zaszkodzi, zaś być może pomoże.

    Bzdura.

    > Przede wszystkim nie zaszkodzi. A mądrym ludziom nie chce się "kopać z koniem"
    > i udowadniać, że nie działa.

    Bo są dowody, że działa.

    Powtórzę pytanie: dlaczego ludzie, którzy mają o tym pojęcie (w
    przeciwieństwie do ciebie...) nadal zalecają szczepienia nieskuteczną
    szczepionką?

    Bo nie zaszkodzi? Fachowcy zalecają szczepienie dlatego, bo nie
    zaszkodzi? Serio?
    Ręce opadają... coś czuję, że nic bardziej głupszego już dzisiaj nie
    przeczytam.

    > Nie ma badań potwierdzających skuteczność,
    > czy też brak tej skuteczności.

    Kłamiesz.
    Jak można tak bezczelnie kłamać?

    > Po prostu nie wiadomo, bo dwa lata, to za
    > mało.

    https://www.mp.pl/szczepienia/przeglad/przeglad-covi
    d-19/303246,jaka-byla-skutecznosc-szczepionek-mrna-w
    -zapobieganiu-ciezszym-postaciom-covid-19

    https://www.termedia.pl/koronawirus/Najnowsze-dane-d
    otyczace-skutecznosci-szczepionek-AstryZeneki-przeci
    wko-COVID-19,47908.html

    "Badania potwierdzają, że stosowane w walce z COVID-19 szczepionki
    ChAdOx1-S (rekombinowana) oraz BNT162b2 i mRNA-1273 mRNA w zbliżonym
    stopniu chronią przed hospitalizacją (91-93 proc.) i zgonem (91-93
    proc.) niezależnie od wieku pacjenta. Dane dostępne na etapie tworzenia
    analizy odnoszą się do wariantu delta SARS-CoV-2 i wcześniejszych odmian
    wirusa. Z brytyjskiej UK Health Security Agency oraz z Brazylii płyną
    także informacje na temat zastosowania trzeciej dawki przypominającej,
    które wskazują na podobne rezultaty w odniesieniu do poważnych skutków
    COVID-19, wynikających z wariantu omikron."

    https://www.mp.pl/szczepienia/covid-19/covid19-badan
    ia

    https://www.mp.pl/szczepienia/przeglad/przeglad-covi
    d-19/307198,jak-dlugo-utrzymywala-sie-ochrona-poszcz
    epienna-w-okresie-dominacji-podwariantow-omikron

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 85. Data: 2023-04-22 14:32:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Błądzić jest rzeczą ludzką i uważam, ze błędem było to, że w ogóle się
    > tą wypowiedzią ktoś poważny zainteresował.

    Tyle, że takie "błędy" są normą w państwach wyznaniowych.
    A używanie eufemizmów - "błędy" - na oczywiste prześladowania jest
    zwykłą ignorancją, która jest usprawiedliwianiem i wręcz przyzwoleniem
    na takie prześladowania. Bo kto by się tam przejmował takim "błędem"...

    Do czego prowadzi tolerowanie takich "błędów" możesz sprawdzić w
    podręcznikach historii.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 86. Data: 2023-04-22 16:48:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.04.2023 o 14:23, Kviat pisze:
    > Kłamiesz. Jak można tak bezczelnie kłamać?

    Jeśli nawet - bo tematu nie śledzę - to na pewno te wyniki nie były
    znane, gdy podejmowano decyzje o szczepieniu, lub nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 87. Data: 2023-04-22 18:54:57
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

  • 88. Data: 2023-04-22 20:27:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Odnoszę wrażenie, że powyższe odbyło się na poziomie politycznym.

    Oczywiście. Zrobili to politycy, tylko zwolennicy tego uzasadniali to
    naukowym konsensusem. Zresztą bez znacznego sprzeciwu wykorzystanych w
    tym celu naukowców.

    > To już nie ja :)

    No ale naukowcy (i kwiatki) już tak. Od kwiatka niekoniecznnie ale od
    naukowców bym wymagał trochę konsekwencji.

    > A to dotyczyło różnych krajów?

    Oczywiście - porówywano różne kraje o różnym stopniu wyszczepienia i
    radośnie ogłaszano że mniejsza śmiertelność to efekt szczepionek. Choćby
    ta słynna swego czasu grafika gdzie pisałem że widać zabory o od razu
    zostałem "zszurowany". A przecież to dość oczywiste, że tam gdzie jest
    większa wyszczepialność to jest zapewne większa świadomośc prozdrowotna
    i większe nakłady na opiekę zdrowotną. Ale jak pasowało to monndzejsze o
    tym nie wspominać bo to wcale nie jest podobna;)

    > Etam. Trzeba rozróżnić naukę od polityki.

    No cały czas o tym piszę. To były decyzje polityczne i politycy
    wycierali sobie mordy "naukofcami", zresztą sami ich finansując. Tak -
    zdecydowana większość nauki jest finansowana z pieniędzy publicznych a
    więc polityków. Albo przez big farmę, która sama siebie certyfikuje. Jak
    to się skończyło pokazuje przykład boeinga 737 max, kiedy po dwóch
    katastrofach na początku ci co kwestionowali bezstronnośc boeinga bo
    przecież FAA to sprawdza byli szurami. A potem okazało się że boeing
    certyfikował sam siebie i daleko tam było do bezstronności.

    > Ale nie wiadomo jak bardzo.

    Wiadomo - zrzucanie pieniędzy z helikoptera powoduje inflacje, nie
    pracowanie powoduje spadek pkb, a kontrola dostępu do opieki zdrowotnej
    przez kij oparty o parapet powoduje pogorszenie stanu zdrowia obywateli
    i w efekcie nadmiarowe zgony. Jest jasny mechanizm, są obserwowane
    skutki, nie ma tu specjalnie wątpliwości. Chyba że masz alternatywne
    powody inflacji, spadku pkb i "epidemii" nowotworów. Wygodnie jest
    zwalać na putina, ale jak już przy nim jesteśmy to pomimo że omikron
    zakończył sprawę nadmiarowych zgonów, to medialnie i politycznie
    pandemię zakończył putin:P Za nowotwory też odpowiada?

    > A nie porównuje się tutaj tego samego środowiska z i bez szczepionki?

    Porównywało się. Na etapie dopuszczenia. Warunki się zmieniły -
    porównywano dla szczepu dla którego szczepionkę stworzono i siłą rzeczy
    bez uwzględnienia zaniku tej skuteczności. Potem porównywano
    statystycznie. I można by nawet uznać twoją argumentacje że obecnie nie
    są to tożsame grupy stytystycznie, gdyby nie drobny fakt, że ci
    oszczepionkowani powinni być bardziej odporni ze względu na to że skoro
    się zaszczepili to są bardziej świadomi i bardziej dbają o zdrowie i
    powinni być ogólnie zdrowsi więc wyniki powinny być bardziej na plus. A
    tymczasem badania statystyczne pokazują że po trzech miesiącach nie ma
    różnicy a wręcz skuteczność bywa ujemna (co da się też wytłumaczyć -
    jesteś chroniony więc następuje kompensacja ryzyka). Tak czy inaczej nie
    ma to znaczenia - realnie szczepienki po trzech miesiącach tracą
    skuteczność. A raczej traciły rok temu. Teraz nawet nikt tego już nie
    bada, bo nie ma danych.

    > Ja tam nie wiem, ale u mojego 12letniego syna, który kowid przeszedł w
    > postaci kataru i trwał on zaledwie 3 dni (ART), rozpierd. mu kompletnie
    > system odpornościowy i jak przez 12 lat na nic typu przeziębieniowego
    > nie chorował to od czasu kowida łapie każde gówno.

    Ja dla odmiany nie przeszedłem ale obecnie choruję bardziej niż
    wcześniej. Ale byłem zaszczepiony - przez analogię mógłbym stwierdzić że
    to przez szczepienie. Ale nie stwierdzam. Zarówno mój dowód jak i twój
    jest anegdotyczny. A sytuacja z long kowid jest analogiczna do twojej
    argumentacji - jest tyle możliwych przyczyn, że może to być cokolwiek a
    i wszystkie te objawy nie są nowe i nie ma tak naprawdę powodu żeby
    sądzić że to co wszcześniej występowało normalnie jest teraz spowodowane
    kowidem. OK - problemy "oddechowe" tak. Problemy psychiczne to już na
    logikę prędzej z lokdałnem bym powiązał. Sraczkę... no daj spokój - bez
    kowida nie miałeś wcześniej nigdy sraczki?

    > Na razie na fakty za wcześnie.

    Dokładnie - ale kwestionowanie tego prostego faktu jest szurstwem;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 89. Data: 2023-04-22 20:37:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Błądzić jest rzeczą ludzką i uważam, ze błędem było to, że w ogóle się
    > tą wypowiedzią ktoś poważny zainteresował. Gdyby nie to całe zamieszanie
    > , to mmało kto znałby stanowisko piosenkarki na temat autorów Biblii.

    Błędem czy nie - taki był wyrok polskiego wymiaru sprawiedliwości. Też
    uważam, że to błędna ścieżka, no ale nie zmienia to tego że taki
    paragraf jest i taki wyrok zapadł.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 90. Data: 2023-04-22 20:45:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.04.2023 o 20:27, Shrek pisze:
    > A tymczasem badania statystyczne pokazują że po trzech miesiącach nie ma
    > różnicy a wręcz skuteczność bywa ujemna (co da się też wytłumaczyć -
    > jesteś chroniony więc następuje kompensacja ryzyka).

    Mnie jeszcze do głowy przyszło, że szczepili się bardziej narażeni.
    Pracownicy służby zdrowia, mundurówka - bo wiedzieli, że są bardziej
    narażeni. Tak więc moim zdaniem te badania, to tak trochę o dupę potłuc.

    Zauważ również sposób zbierania danych. Nikt nie zbierał danych o
    śmierci na Covid, bo ludzie umierali na inne choroby. Statystycznie na
    Covid umierała każda osoba, która była nim zarażona, o ile tylko nie
    zginęła na miejscu wypadku.

    Masa ludzi umarła, bo szpitale tak skomplikowały procedury przyjęcia, że
    ludzie w karetkach przed szpitalami umierali. Przy czym absolutnie nie
    twierdzę, że źle zrobiono, że wprowadzono takie procedury. Może i
    uratowały więcej ludzi, ale fakt, że sporo ludzi umarło przed progiem.
    Ilu z nich by przeżyło? Tego nie wie nikt, bo pewnie zdrowych do
    szpitali nie wożono.

    No i teraz jeszcze jedna uwaga. My to oceniamy przez pryzmat tego, co
    wiemy po dwóch latach, a rząd musiał reagować na bieżąco. Nam się dobrze
    krytykuje, bo nie musieliśmy podejmować tych decyzji. Natomiast
    nierozliczenie osób winnych ewidentnych afer (tych z respiratorami
    przykładowo), to proszenie się o podobne akcje w przyszłości. Przy czym
    ja jedynie lobbuje za zbadaniem tego, a nie uderzaniem w ciemno.
    --
    Robert Tomasik