    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaraza
    Date: Sat, 22 Apr 2023 20:27:35 +0200
    <u1bp4k$rps$1$Shrek@news.chmurka.net> <u1c2l2$1khu4$1@dont-email.me>
    <wdhek7bkmgbt$.1duq5kvlg6gaz$.dlg@40tude.net>
    <u1kbfp$367d9$1@dont-email.me> <u1l77j$pil$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1li57$3f083$1@dont-email.me> <u1mh21$pil$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1mjrj$3kd59$1@dont-email.me> <u1mkrc$c70$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1mrsn$3ljia$1@dont-email.me> <u1mt51$c70$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1n19a$3mf0s$1@dont-email.me> <u1nrip$c70$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <b9N%L.786395$BiG3.310879@fx11.ams1>
    <u1p2bc$rnf$1$Shrek@news.chmurka.net> <gG_%L.128708$8YCb.70441@fx03.ams1>
    <u1qekh$rnf$17$Shrek@news.chmurka.net>
    <Bt80M.827963$aQS9.643486@fx01.ams1>
    <u1rkln$ukr$1$Shrek@news.chmurka.net> <40l0M.122203$z1hf.57099@fx05.ams1>
    <u1t7ff$735$9$Shrek@news.chmurka.net>
    <yKv0M.1521151$PyXe.1325867@fx08.ams1>

    > Odnoszę wrażenie, że powyższe odbyło się na poziomie politycznym.

    Oczywiście. Zrobili to politycy, tylko zwolennicy tego uzasadniali to
    naukowym konsensusem. Zresztą bez znacznego sprzeciwu wykorzystanych w
    tym celu naukowców.

    > To już nie ja :)

    No ale naukowcy (i kwiatki) już tak. Od kwiatka niekoniecznnie ale od
    naukowców bym wymagał trochę konsekwencji.

    > A to dotyczyło różnych krajów?

    Oczywiście - porówywano różne kraje o różnym stopniu wyszczepienia i
    radośnie ogłaszano że mniejsza śmiertelność to efekt szczepionek. Choćby
    ta słynna swego czasu grafika gdzie pisałem że widać zabory o od razu
    zostałem "zszurowany". A przecież to dość oczywiste, że tam gdzie jest
    większa wyszczepialność to jest zapewne większa świadomośc prozdrowotna
    i większe nakłady na opiekę zdrowotną. Ale jak pasowało to monndzejsze o
    tym nie wspominać bo to wcale nie jest podobna;)

    > Etam. Trzeba rozróżnić naukę od polityki.

    No cały czas o tym piszę. To były decyzje polityczne i politycy
    wycierali sobie mordy "naukofcami", zresztą sami ich finansując. Tak -
    zdecydowana większość nauki jest finansowana z pieniędzy publicznych a
    więc polityków. Albo przez big farmę, która sama siebie certyfikuje. Jak
    to się skończyło pokazuje przykład boeinga 737 max, kiedy po dwóch
    katastrofach na początku ci co kwestionowali bezstronnośc boeinga bo
    przecież FAA to sprawdza byli szurami. A potem okazało się że boeing
    certyfikował sam siebie i daleko tam było do bezstronności.

    > Ale nie wiadomo jak bardzo.

    Wiadomo - zrzucanie pieniędzy z helikoptera powoduje inflacje, nie
    pracowanie powoduje spadek pkb, a kontrola dostępu do opieki zdrowotnej
    przez kij oparty o parapet powoduje pogorszenie stanu zdrowia obywateli
    i w efekcie nadmiarowe zgony. Jest jasny mechanizm, są obserwowane
    skutki, nie ma tu specjalnie wątpliwości. Chyba że masz alternatywne
    powody inflacji, spadku pkb i "epidemii" nowotworów. Wygodnie jest
    zwalać na putina, ale jak już przy nim jesteśmy to pomimo że omikron
    zakończył sprawę nadmiarowych zgonów, to medialnie i politycznie
    pandemię zakończył putin:P Za nowotwory też odpowiada?

    > A nie porównuje się tutaj tego samego środowiska z i bez szczepionki?

    Porównywało się. Na etapie dopuszczenia. Warunki się zmieniły -
    porównywano dla szczepu dla którego szczepionkę stworzono i siłą rzeczy
    bez uwzględnienia zaniku tej skuteczności. Potem porównywano
    statystycznie. I można by nawet uznać twoją argumentacje że obecnie nie
    są to tożsame grupy stytystycznie, gdyby nie drobny fakt, że ci
    oszczepionkowani powinni być bardziej odporni ze względu na to że skoro
    się zaszczepili to są bardziej świadomi i bardziej dbają o zdrowie i
    powinni być ogólnie zdrowsi więc wyniki powinny być bardziej na plus. A
    tymczasem badania statystyczne pokazują że po trzech miesiącach nie ma
    różnicy a wręcz skuteczność bywa ujemna (co da się też wytłumaczyć -
    jesteś chroniony więc następuje kompensacja ryzyka). Tak czy inaczej nie
    ma to znaczenia - realnie szczepienki po trzech miesiącach tracą
    skuteczność. A raczej traciły rok temu. Teraz nawet nikt tego już nie
    bada, bo nie ma danych.

    > Ja tam nie wiem, ale u mojego 12letniego syna, który kowid przeszedł w
    > postaci kataru i trwał on zaledwie 3 dni (ART), rozpierd. mu kompletnie
    > system odpornościowy i jak przez 12 lat na nic typu przeziębieniowego
    > nie chorował to od czasu kowida łapie każde gówno.

    Ja dla odmiany nie przeszedłem ale obecnie choruję bardziej niż
    wcześniej. Ale byłem zaszczepiony - przez analogię mógłbym stwierdzić że
    to przez szczepienie. Ale nie stwierdzam. Zarówno mój dowód jak i twój
    jest anegdotyczny. A sytuacja z long kowid jest analogiczna do twojej
    argumentacji - jest tyle możliwych przyczyn, że może to być cokolwiek a
    i wszystkie te objawy nie są nowe i nie ma tak naprawdę powodu żeby
    sądzić że to co wszcześniej występowało normalnie jest teraz spowodowane
    kowidem. OK - problemy "oddechowe" tak. Problemy psychiczne to już na
    logikę prędzej z lokdałnem bym powiązał. Sraczkę... no daj spokój - bez
    kowida nie miałeś wcześniej nigdy sraczki?

    > Na razie na fakty za wcześnie.

    Dokładnie - ale kwestionowanie tego prostego faktu jest szurstwem;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!