  • 41. Data: 2023-04-20 17:11:13
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dla n-krajów masz przykładowo trzy znaczące czynniki (a) lockdown -
    > obniżył w PL śmiertelność o 5pk; (b) dostępność usług medycznych -
    > podwyższyła w PL śmietelnosć o 10pkt; (c) profil użytkowania komunikacji
    > miejskiej - podwyższył w PL od 3pkt. Linia bazowa na poziomie 100 dla
    > wszystkich krajów. Jak chcesz z tego wydobyć "lockdown" jak to co wiemy
    > o a i b i c to tylko ich suma? Nic nie powinno. Nic nie musi być widać.
    > Można spekulować w oparciu o wiedzę o np. stanie usług medycznych ale
    > przy większej liczbie czynników jest to MZ w prosty sposób trudne do
> [...]

    Kilka przemyśleń:

    1 - nie było żadnego problemu z podanymi przez ciebie zagadnieniami gdy
    pokrywały się one (chwilowo) z "naukowym konsensusem" dotyczącym
    zbawiennych efektów szczepień:P Nie to żebym kontestował skuteczność
    szczepionki na początku, ale skoro wtedy się dało to teraz też powinno:P

    2 - jak coś się nie da potwierdzić metodami statystycznymi to na ogół
    jest statystycznie nieistotne.

    3 - skoro na twoim przykładzie dostępność usług medycznych (nawiasem
    mówiąc u nas nigdy oficjalnie nie wyczeprana, bo tymczasowe stały puste)
    jest dwa razy większa od lokdałnu a komunikacja miejska jedynie połowę
    mniej, to trzeba było rozwijać przez dwa lata służbę zdrowia i KM -
    byłoby skuteczniej z pożytkiem i taniej.

    > Są widoczne skutki negatywne. Czy lockdownów, to sorry Winetu, nie ma
    > jak stwierdzić.

    Nie no - zrzucenie z helikoptera połowy rocznego budżetu za
    nieprzychodzenie do pracy nie może spowodować inflacji - to na pewno
    chodzi o co innego:P Niechodzenie do szkoły nie wpływa na obniżenie
    poziomu edukacji. Zamknięcie podstawowej opieki zdrowotnej, diagnostyki
    i profilaktyki na pewno nie ma nic wspólnego z "epidemią nowotworów".

    I jeszcze wice minister kurwa mać choroby wychodzi i pierdoli że to wina
    ludzi bo w czasie epidemii bali się kurwa chodzić do lekarza! - To jest
    ten jeden moment kiedy braun ma rację - powinien dostać karę w zawieszeniu.

    > No bo się tak łatwo nie da. MUsiałyby zaistniej jakieś specjalne warunki
    > aby się dało. Takie specjalne warunki to np. arbitralna likwidacja
    > lockdownu w trakcie pandemii (dużej ilości zakażen). Poza Chinami coś
    > takiego gdzieś było?

    Patrz punkt pierwszy:P Do statystyk jest brane ponad 100 krajów - jest
    to na tyle duża próbka, że widać różne trendy - od szczepień, przez
    służbę zdrowia, styl życia i kontakty społeczne. No ale jakoś tego
    jednego związanego z lokdałnami nie widać.

    Reasumując - podpaliliśmy światową gospodarkę, podeptaliśmy podstawy
    praworządności i praw człowieka, podzieliliśmy ludzi tak, że
    przypominało to nieco eksperyment więzienny i wszystko w imię "naukowego
    konsensusu" a po fakcie naukowcy szukają wyników i nie mogą się
    dopatrzyć. Czuję się oszukany:P

    > Nawet z tą śmiertelnością, skąd np. wiesz jaki to ma efekt na średnią
    > długość i jakość życia?

    Łotsebałtyzm:) Nie bądź robertem;P Skoro nie ma takich danych to nie ma
    podstaw do dramatycznych stwierdzeń "najbardziej narażeni są najmłodsi".
    Nie, nie są:P

    > Pośrednio są bo przyczyniają się do propagacji.

    Jakby emeryci siedzieli w domach to by się od nich nie zarazili. Jeszcze
    raz - to emerytów należało izolować bo dla nich choroba była groźna.

    > Jak nie były pacholenta chore, to bez znaczenia.

    Jak nie były chore to równie dobrze mogły iść do szkoły - przecież
    zdrowe nie zarażą rówieśników;)

    > Ale nie rozdzierajmy szat bo ktoś coś tam mówił, a skoncentrujmy się na
    > tym czy rzeczywiście można stwierdzić, że lockdown był zły lub dobry.

    O nie, nie. Był "naukowy konsensus" i w imię tego konsensusu uczyniono
    dużo krzywdy gospodarce, edukacji i zdrowiu (z zapewne życiu). Oraz
    wcale nie mało zwykłych kurewstw w stylu przekrętów, szemranych
    interesów, łamania podstawowych praw człowieka i niedopełniania
    podstawowych obowiązków państwa aż po zachowanie służb, które jak
    zostały spuszczone z łańcucha to im wyrażnie odpierdalało i sprawiało im
    to przyjemność. Nie ma teraz "nic się nie stało", w sumie to nie można
    stwierdzić jak było, wyszło takse ale w sumie to nie da się stwierdzić
    napewno że źle. Należy to dogłębnie zbadać (nie liczę na rozliczenie,
    choć byłoby miło) chociażby po to żeby było wiadomo co robić następnym
    razem i żeby następnym razem różne kreatury nie używały "naukowców" do
    swoich brudnych gierek. O wycieraniu sobie gęb "naukowcami" i finalnym
    ośmieszeniu nauki nie wspomnę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2023-04-20 18:26:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > E, słabo Ci poszło:
    > https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=Ma%C5%82ecka%2
    0I%5BAuthor%5D

    > Może nie za dużo, ale widać, że babka siedzi w pediatrii na poziomie wyższym
    > niż lekarz pierwszego kontaku.

    Zwracam honor, ale sprawdziłem tą jedyną na temat kowidu w polsce i nie
    jest to żadna znacząca praca naukowa a zbadanie co polacy sądzą o
    szczepionkach na podstawie anonimowej ankiety w internecie. Zresztą w
    samej pracy jest napisane, że w sumie do niczego konkretnego się nie
    nadaje bo dane są "zbiasowane" przez sam fakt że ktoś do tej ich ankiety
    dotarł. Wiadać to choćby po tym że więcej ludzi deklaruje że wiedzę o
    szczepieniach czerpie z "expert materials" i "scientific literature" niż
    z mediów a ponad 30% zna jakąś indyjska szczepionkę i ma co do niej
    jakieś przemyślenia;) Obstawiam że to tradycyjnie rozdali te ankiety
    studentom. Co by zresztą potwierdzało "Author contribution" - IM jest
    tylko przy "investigation" - czy to przypadkiem nie oznacza zbierania
    materiałów, bo "śledztwa" w publikacji nie widzę? Więc w temacie covida
    to taka socialmediowa celebrytka.

    BTW - "Conflicts of Interest
    The authors declare no conflict of interest."

    W pracy wielokrtonie podkreślana jest konieczność upowszechniania wiedzy
    o szczepieniach, szansa na to że przy okazji epidemii należy dokonać
    "pozytywnych poprawek wizerunku" a jednocześnie pani jest członkiem
    zarządu Polskiego Towarzystwa Wakcylologii, które w statucie "1.
    Upowszechnianie wiedzy o szczepieniach ochronnych, profilaktyce i
    leczeniu chorób, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób
    zakaźnych oraz wiedzy o ochronie zdrowia." Niby do niczego złego nie
    musi prowadzić ale tu _jest_ konflikt interesów - pani pisze artykuł,
    który jako konkluzję przyjmuje cele statutowe organizacji w zarządzie
    której zasiada.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2023-04-20 19:26:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2023 o 00:03, Kviat pisze:

    > Są zagrożeni lekkim, ciężkim, czy nawet najcięższym przebiegiem... jaki
    > by on nie był, są zagrożeni. Dużo bardziej niż emeryci.

    Tak - dzieci są dużo bardziej narażone od emerytów. Dlatego dla
    niepoznaki emerytów nazwano "grupą ryzyka".

    Rok temu tak samo żeś pisał i sypał z rekawa artykułami że szczepionki
    są skuteczne i wcale po trzech miesiącach ich skuteczność nie spada do
    homeopatycznej - dziś już nikt poważny nie ma z tym problemu że wtedy
    buster zacznał się od jakiś 70% skuteczności a po 20 tygodniach nie było
    żadnej odporności (w ujeciu klasycznym a nie nowocovid^H^H^testamentowym).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2023-04-20 20:43:42
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.04.2023 o 17:11, Shrek pisze:

> [...]

    Czyli najbardziej sensowne byłoby zapakowanie ich na barki i wywiezienie
    na bezludne wyspy. Ciekawe dlaczego tego nie zrobiono?
    Ależ gospodarka by wystrzeliła zamiast się zapaść! A ile młodzi
    zaoszczędziliby na wypłatach emerytur!
    A jakie to praworządne! Prawie tak samo praworządne i sprawiedliwe jak
    lokdałnowanie tylko samych emerytów, bo przecież jak się gospodarka
    zapadnie i młody nie będzie mógł kupić nowego modelu srajfona co pół
    roku, albo karty graficznej GTX 9999, to świat się skończy i nie będzie
    niczego. A nie, czekaj...
    https://www.national-geographic.pl/artykul/wenecja-b
    ez-turystow-odzyla-w-przezroczystej-wodzie-plywaja-r
    yby

    Gospodarka first!
    Coś mocno podejrzewam, że jesteś kryptowyborcą konfederosji...

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 45. Data: 2023-04-20 20:58:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.04.2023 o 18:26, Shrek pisze:

    > Więc w temacie covida to taka socialmediowa celebrytka.

    W przeciwieństwie do ciebie, bo ty przynajmniej masz jakieś
    wykształcenie i doświadczenia zawodowe z tym związane, a ona pewnie nie.

> [...]
    > musi prowadzić ale tu _jest_ konflikt interesów - pani pisze artykuł,
    > który jako konkluzję przyjmuje cele statutowe organizacji w zarządzie

    Bo pewnie znalazła się tam przypadkiem z nadania pisu...

    Czyli jak jakaś organizacja ma w statucie zwalczanie faszuzmu, czy
    homofobii, czy głupoty, czyli edukację, to jak ktoś z takiej organizacji
    tępi faszyzm, czy homofobię, czy prowadzi edukację, to jest... tadam!
    konflikt interesów. Brawo.

    Ręce i nogi opadają.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 46. Data: 2023-04-20 21:40:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2023 o 20:43, Kviat pisze:

    > Czyli najbardziej sensowne byłoby zapakowanie ich na barki i wywiezienie
    > na bezludne wyspy. Ciekawe dlaczego tego nie zrobiono?

    U nas bo emeryci to wyborcy pis i pan p.o.remier nie chce im podpadać,
    dlatego zamiast tego woli rozjebać gospodarkę. A na świecie - na świecie
    po prostu lecieli jak leci.

    > A jakie to praworządne! Prawie tak samo praworządne i sprawiedliwe jak
    > lokdałnowanie tylko samych emerytów,

    Jasne - lepiej lokdałnować pracujących a emerytów wysyłać do kościoła bo
    tam wirus się nie przenosi bo kościół jest wysoki.

    > Coś mocno podejrzewam, że jesteś kryptowyborcą konfederosji...

    Ty już za wiele nie myśl.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2023-04-20 21:44:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2023 o 20:58, Kviat pisze:

    > W przeciwieństwie do ciebie, bo ty przynajmniej masz jakieś
    > wykształcenie i doświadczenia zawodowe z tym związane, a ona pewnie nie.

    Może i ma, natomiast to nie jest żadna praca naukowa a ankieta z której
    wynikają takie same wnioski jak z dowolnej gazety wtedy.

    > Bo pewnie znalazła się tam przypadkiem z nadania pisu...

    Nie ma znaczenia z jakiej okazji tam zasiada - to się nazwywa konflikt
    interesów.

> [...]
    > homofobii, czy głupoty, czyli edukację, to jak ktoś z takiej organizacji
    > tępi faszyzm, czy homofobię, czy prowadzi edukację, to jest... tadam!

    Jak usiłuje swoje poglądu przedstawić jako bezstronną pracę naukową
    to... tak.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-04-20 21:52:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2023 o 21:44, Shrek pisze:

    > Może i ma, natomiast to nie jest żadna praca naukowa a ankieta z której
    > wynikają takie same wnioski jak z dowolnej gazety wtedy.

    Donra - trochę przesadziłem miało być żadna _wartościowa_ praca. Takie
    coś to możesz i ty zrobić - nie wątpię że byś sobie poradził. Pewnie
    mieli wymóg, żeby coś opublikować, to zrobili.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2023-04-20 21:58:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.04.2023 o 19:26, Shrek pisze:

    > Tak - dzieci są dużo bardziej narażone od emerytów.

    Oczywiście, bo chodzą do przedszkola, szkoły... imprezują...
    Statystycznie są dużo bardziej narażeni.

    > Dlatego dla
    > niepoznaki emerytów nazwano "grupą ryzyka".

    To proste Watsonie, bo ponieważ kontakt z najbardziej narażonymi na
    zarażenie i największą grupą transmisyjną jest dla nich dużym ryzykiem.

    > Rok temu tak samo żeś pisał i sypał z rekawa artykułami że szczepionki
    > są skuteczne

    I pewnie dlatego nadal szczepienia są zalecane przez fachowców którzy
    się na tym znają. Bo są nieskuteczne. I pewnie dlatego zalecają, bo się
    na tym znają i przez to jest konflikt interesów.

    Ręce opadają.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 50. Data: 2023-04-20 22:06:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2023 o 21:58, Kviat pisze:

    > To proste Watsonie, bo ponieważ kontakt z najbardziej narażonymi na
    > zarażenie i największą grupą transmisyjną jest dla nich dużym ryzykiem.

    Aha. Ale większym czy mniejszym niż dla "najbardziej narażonych
    najmłodszych"?

    > I pewnie dlatego nadal szczepienia są zalecane przez fachowców którzy
    > się na tym znają.

    Mogą sobie być - nie mam nic przeciw temu. Tylko jak pisałem rok temu że
    szczepionka całkowcie traci skuteczność po trzech miesiącach to mnie
    wyzywałeś od szurów. I co masz teraz do powiedzenia?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!