  • 1. Data: 2006-11-01 16:56:06
    Temat: Zakup przez internet, sprzęt psuje sie po 2 dniach, czy moge oddac ządając zwrotu pieniedzy?
    Od: "WojciechB" <i...@N...pl>

    Witam!
    2 dni temu otrzymalem projektor zamowiony przez internet. Dwa dni zgodnego z
    instrukcja uzytkowania i sprzęt psuje sie.
    Pytanie, czy moge zwrocic sprzet żadając zwrotu pieniedzy? Na jakie przepisy
    sie powoływać?

    Czy sklep moze odmowic zwrotu pieniedzy i probowac naprawiac w ramach
    udzielonej gwarancji (powiedza np. "napewno
    nie stosował sie pan do zaleceń zawartych w instukcji i to spowodowało
    uszkodzenie sprzętu
    lub zepsuł się moduł XYZ napewno to pańska wina, to nie dzieje sie w nowym
    sprzęcie").

    Jakie mam prawa?, jakie mam obowiązki, jeśli mozna bardzo prosze o
    podpowiedź.
    Pozdrawiam
    WojciechB

  • 2. Data: 2006-11-01 17:21:11
    Temat: Re: Zakup przez internet, sprzęt psuje sie po 2 dniach, czy moge oddac z?daj?c zwrotu pieniedzy?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "WojciechB" <i...@N...pl> napisał:

    > Dwa dni zgodnego z instrukcja uzytkowania i sprzęt psuje sie.
    A może sprzet odtrzymałeś niesprawny? Wtedy mogłbyś odstąpić od umowy
    w ciagu 10 dni.

    > "napewno nie stosował sie pan do zaleceń zawartych w instukcji i to spowodowało
    "Na pewno" piszemy rozdzielnie :-) Możesz wybrać i skorzystać z prawa
    do żądania wymiany na nowy z tytułu niezgodności towaru z umową.

    >lub zepsuł się moduł XYZ napewno
    "Na pewno" taka opinie może wydać niezależny ogran np. serwis, a nie
    sprzedawca.

    --
    Artur Golański

  • 3. Data: 2006-11-01 17:36:35
    Od: "WojciechB" <i...@N...pl>

    > "Na pewno" taka opinie może wydać niezależny ogran np. serwis, a nie
    > sprzedawca.

    Na pewno przepraszam :), pisałem szybko pod wpływem silnego wzburzenia ;).
    W tym przypadku sprzedawca jest zarazem serwisem (gwarancja wewnętrzna).
    Chciałem zapytać zanim zacznę coś działać, a jak juz zacząłem działac to
    znalazłem
    na ich stronie tzw, wymiane 3 dniową w ciągu 3 dni roboczych od odebrania
    przesyłki,
    więc w tym kierunku będę działał, bo jutro będzie 3 dzień. Dzieki za odp.

  • 4. Data: 2006-11-01 21:56:47
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 1 Nov 2006 18:36:35 +0100, WojciechB napisał(a):

> [...]
    > przesyłki,
    > więc w tym kierunku będę działał, bo jutro będzie 3 dzień. Dzieki za odp.

    Nie prościej skorzystać z prawa odstapienia od umowy, niż zabijać się o ten
    3 dniowy termin ? Uważaj, czy przypadkiem nie będą chcieli Cię nakręcić, że
    te 3 dni jest zamiast 10 :-)

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 5. Data: 2006-11-02 00:14:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.11.2006 WojciechB <i...@N...pl> napisał/a:
> [...]
    > instrukcja uzytkowania i sprzęt psuje sie.
    > Pytanie, czy moge zwrocic sprzet żadając zwrotu pieniedzy? Na jakie przepisy

    Mozesz zwrocic bezwarunkowo w terminie do 10 dni. W tym terminie wystarczy
    jak pisemnie powiadomisz sprzedawce (lepiej zrob to skuteczenie czyli
    poleconym za potw. odbioru) a towar musisz odeslac do 14 dni.
    Podstawa prawna: Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz o odpowiedzialno.ci za szkod. wyrz.dzon. przez produkt
    niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.), art.7 u.1.
    Jesli sprzedawca nie powiadomil Cie w momencie zakupu o takiej mozliwosci
    to termin ten wynosi 3 miesiace lub 10 dni od daty powiadomienia.

> [...]
    > uszkodzenie sprzętu
    > lub zepsuł się moduł XYZ napewno to pańska wina, to nie dzieje sie w nowym

    Nie moga. Co wiecej, nawet gdyby mogli to oni musieliby udowodnic
    slusznosc swoich twierdzen.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-11-02 07:06:16
    Od: Schwester <j...@c...com>

    ===Tomy=== napisał(a):

    > Nie prościej skorzystać z prawa odstapienia od umowy, niż zabijać się o ten
    > 3 dniowy termin ? Uważaj, czy przypadkiem nie będą chcieli Cię nakręcić, że
    > te 3 dni jest zamiast 10 :-)

    Od umowy można odstąpić w ciągu 10 dni pod warunkiem, że towar jest
    nieużywany.

    --
    Schwester

  • 7. Data: 2006-11-02 12:06:25
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 01 Nov 2006 17:56:06 +0100, WojciechB napisał(a):

> [...]
    > sprzęcie").
    >
    > Jakie mam prawa?, jakie mam obowiązki, jeśli mozna bardzo prosze o

    Jakoś wszyscy odpowiadają, a nikt nie zadał ci najważniejszego pytania:
    czy kupiłeś "jako firma", czy jako "osoba prywatna"?

  • 8. Data: 2006-11-02 12:35:54
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > Jesli sprzedawca nie powiadomil Cie w momencie zakupu o takiej mozliwosci
    > to termin ten wynosi 3 miesiace lub 10 dni od daty powiadomienia.

    Znaczy sie co? Kupuje, w pierwszym dniu traktuje to młotkiem albo
    podłączam pod 380 zamiast 230, wyjsc z dopiero co wylaczonym projektorem
    na lekki mrozek i moge odesłac w 10 dni???
    Zeby nie bylo, serio sie pytam.
    Projektor mozna popsuc na tysiac sposobow w ramach nieumiejetnego
    obslugiwania.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 9. Data: 2006-11-02 12:42:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.11.2006 Schwester <j...@c...com> napisał/a:

    > Od umowy można odstąpić w ciągu 10 dni pod warunkiem, że towar jest
    > nieużywany.

    Nie prawda.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2006-11-02 13:06:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.11.2006 Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> napisał/a:
> [...]
    > na lekki mrozek i moge odesłac w 10 dni???
    > Zeby nie bylo, serio sie pytam.
    > Projektor mozna popsuc na tysiac sposobow w ramach nieumiejetnego

    Na to wychodzi, tu zapewne na zasadach ogólnych KC (art.6). Skoro
    sprzedawca twierdzi, że uszkodziłeś, to musi wykazać że tak jest
    istotnie.

    --
    Marcin