  • 1. Data: 2006-11-01 17:06:07
    Temat: Posty na forum a prawo
    Od: "Patryk" <j...@o...pl>

    Witam

    Temat bardzo internetowy.
    Otóż mam nastepujące pytanie do prawników.
    Udzielałem się na jednym z for internetowych jednak postanowiłem z niego
    zrezygnować (powody pominę).
    Poprosiłem administrację o usunięcie moich dotychczasowych dokonań wraz z
    profilem na co spotkałem się z odpowiedzią, że nie zostanie to wykonane bo jest
    to działanie bezprawne.
    I moje pytanie, czy mam prawo domagać się usunięcia moich postów oraz profilu i
    jakie przepisy prawa mogą przemawiać za lub przeciw takiej operacji?
    Dodam, że w regulaminie forum nie ma żadnych uwag przenoszących własność postów
    na właściciela forum.
    Proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam i miłego dnia życzę.
    Patryk

  • 2. Data: 2006-11-01 18:07:55
    Temat: Re: Posty na forum a prawo
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:03dc.00000146.4548d3fe@newsgate.onet.pl Patryk
    <j...@o...pl> pisze:

    > moje pytanie, czy mam prawo domagać się usunięcia moich postów oraz
    > profilu
    Tak. Masz prawo domagać się, czego tylko zechcesz.

    > jakie przepisy prawa mogą przemawiać za lub przeciw takiej
    > operacji?
    > Dodam, że w regulaminie forum nie ma żadnych uwag
    > przenoszących własność postów na właściciela forum.
    Skorzystałeś dobrowolnie z możliwości dokonania publicznej wypowiedzi, jaką
    udostępnił ci własciciel forum. Tym samym dokonałeś dobrowolnej publikacji
    czegoś, co uważałeś za swoje zdanie. W tym sensie nikt nie jest
    "właścicielem" postu, można mówić jedynie o autorstwie.
    Kwestia profilu może (ale nie musi) podpadać o ustawę o ochronie danych
    osobowych, ale na gruncie praktyki bardzo w to wątpię.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-11-01 20:34:30
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > Kwestia profilu może (ale nie musi) podpadać o ustawę o ochronie danych
    > osobowych, ale na gruncie praktyki bardzo w to wątpię.

    Kwestia profilu jak najbardziej podpada pod ustawe o ochronie danych
    osobowych. Osoba ktora te dane udostepnila musi miec mozliwosc wgladu do
    nich jak i na jej zyczenie administrator ma obowiazek te dane usunac ze
    swojej bazy.

    Jacek

  • 4. Data: 2006-11-01 20:45:01
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Kwestia profilu jak najbardziej podpada pod ustawe o ochronie danych
    > osobowych.

    A to zależy co w tym profilu jest. Imię, nazwisko, email, nick, wiek... to
    są dane dostępne do spisania na cmentarzach (tak świątecznie), a nie dane
    osobowe.

    +inż.prawa+

  • 5. Data: 2006-11-01 20:54:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eib166$gt4$1@nemesis.news.tpi.pl *piotr'ek*
    <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> pisze:

    > A to zależy co w tym profilu jest.

    Oczywiście. No i do tego kwestia weryfikacji danych.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-11-02 13:43:02
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > osobowych. Osoba ktora te dane udostepnila musi miec mozliwosc wgladu do
    > nich jak i na jej zyczenie administrator ma obowiazek te dane usunac ze

    Admistrator może je sobie zachować do końca świata ( bo tak tego nie
    sprawdzisz) i przekazać je na żądanie prokuratury jeśli autor wypowiedzi
    naruszył prawo.

    --
    Pzdr
    Leszek