  • 1. Data: 2003-12-03 10:50:33
    Temat: Zakladanie dzialalnosci gospodarczej
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Od ktorego momentu podczas zakladania dzialalnosci mozna juz zawierac umowy
    i kupowac na fakture ? Majac wpis do rejestru i REGON z urzedu
    statystycznego moge juz chyba podpisac umowe najmu ? Tak samo fakture majac
    wpis, REGON i NIP (zakladam ze NIP zostal nadany juz wczesniej) mozna
    wystawic na mnie ? Czy moje przypuszczenia sa sluszne ? Oczywiscie wszystkie
    dokumenty maja date pozniejsza, gdy juz firma wpelni zacznie funkcjonowac,
    bedzie zalatwiony ZUS i urzad skarbowy.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-03 12:36:35
    Temat: Re: Zakladanie dzialalnosci gospodarczej
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Patryk napisał:

> [...]

    tak

    > Tak samo fakture majac
    > wpis, REGON i NIP (zakladam ze NIP zostal nadany juz wczesniej) mozna

    tak

  • 3. Data: 2003-12-03 13:17:43
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Użytkownik "marcin" <s...@s...friends.id.pl> napisał w wiadomości

    > tak

    > tak

    A czy moge przed podanym we wniosku o wpis do ewidencji terminem rozpoczecia
    dzialalnosci dokonac zakupow na fakture ?

  • 4. Data: 2003-12-03 15:19:42
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Patryk napisał:

    > A czy moge przed podanym we wniosku o wpis do ewidencji terminem rozpoczecia
    > dzialalnosci dokonac zakupow na fakture ?

    a to już pytanie do podatkowców
    sprobuj pl.soc.prawo.podatki

  • 5. Data: 2003-12-03 20:15:10
    Od: "ETC" <l...@d...interia.pl>

    Użytkownik "marcin" <s...@s...friends.id.pl> napisał w wiadomości

    > tak

    uwazam ze nie mozna wystawic mu faktury VAT pomimo tego ze NIP posiada

    sądzę tak dlatego, że nie dokonał on jeszcze wyboru czy chce prowadzic
    roliczenia podatku VAT i dopóki nie zadeklaruje w US że chce prowadzic
    takowe rozliczenia, jest traktowany jakby nie był "vatowcem" (pomimo ze NIP
    posiada).

    słowem: nie zlozył deklaracji - nie jest "vatowcem"

    --
    ETC

  • 6. Data: 2003-12-04 08:13:35
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    ETC wrote:

> [...]
    > ze NIP posiada).
    >
    > słowem: nie zlozył deklaracji - nie jest "vatowcem"

    A napisz jeszcze od kiedy nie-VAT-owcomi (kupującemu) VAT-owiec
    (sprzedawca) nie może wystawić faktury, bo jakoś nie zauważyłem tej
    rewolucyjnej zmiany w prawie podatkowym
    .

  • 7. Data: 2003-12-04 10:05:16
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Jureq wrote:

    > A napisz jeszcze od kiedy nie-VAT-owcomi (kupującemu) VAT-owiec
    > (sprzedawca) nie może wystawić faktury, bo jakoś nie zauważyłem tej
    > rewolucyjnej zmiany w prawie podatkowym

    Dodam jeszcze: oczywiście VATT-u z takiej otrzymanej przed rejestracją
    faktury nie będzie miał prawa odliczyć.

  • 8. Data: 2003-12-07 13:27:42
    Od: "ETC" <l...@d...interia.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości

    > A napisz jeszcze od kiedy nie-VAT-owcomi (kupującemu) VAT-owiec
    > (sprzedawca) nie może wystawić faktury, bo jakoś nie zauważyłem tej
    > rewolucyjnej zmiany w prawie podatkowym

    i chyba nie zrozumiales wlasciwie stwierdzenia :
    "nie mozna wystawic mu faktury VAT" - bo dotyczy ono sytuacji:
    "on nie moze wypisać faktury"
    a nie sytuacji :
    "jemu nie mogą wypisać faktury"

    --
    ETC

  • 9. Data: 2003-12-08 13:06:57
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    ETC wrote:
    > i chyba nie zrozumiales wlasciwie stwierdzenia :
    > "nie mozna wystawic mu faktury VAT" - bo dotyczy ono sytuacji:
> [...]

    To raczej ty nie przeczytałeś pytania. Bo pytanie było jasne: