  • 1. Data: 2003-12-03 10:52:10
    Temat: Urzad skarbowy i zglaszanie dzialalnosci
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Czy podczas dopelniania formalnosci w urzedzie skarbowym jestem zobowiazany
    przedstawic dokument stweirdzajacy prawa do lokalu w ktorym jest siedziba
    firmy ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-03 11:12:54
    Temat: Re: Urzad skarbowy i zglaszanie dzialalnosci
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bqkfdp$dfd$2@nemesis.news.tpi.pl>, Patryk wrote:
> [...]
    > przedstawic dokument stweirdzajacy prawa do lokalu w ktorym jest siedziba

    Tak.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2003-12-03 12:02:14
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > Tak.

    A czy moze to byc umowa na osobe prywatna (zakladajaca dzialalnosc) ? W
    momencie zakladania firmy trudno miec juz umowe na firme, skor ta jeszcze
    nie jest zalozozna.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-12-03 13:23:40
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bqklmf$4g6$1@nemesis.news.tpi.pl>, Patryk wrote:
    > A czy moze to byc umowa na osobe prywatna (zakladajaca dzialalnosc) ? W
    > momencie zakladania firmy trudno miec juz umowe na firme, skor ta jeszcze
    > nie jest zalozozna.

    Mam teraz DOKŁADNIE ten sam problem. ;) Ktoś zna rozwiązanie?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2003-12-03 14:23:19
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    .

    > Mam teraz DOKŁADNIE ten sam problem. ;) Ktoś zna >rozwiązanie?

    osoba fizyczna zakładająca DG nie zamienia się automatycznie w "FIRMĘ".
    Nadal jest tą samą osobą fizyczną z tym, że prowadzącą działalność
    gospodarczą.
    Można więc zwobodnie umowę najmu zawrzeć przed rozpoczęciem DG.

    Bronek

  • 6. Data: 2003-12-03 15:08:11
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Użytkownik "bronek" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gospodarczą.
    > Można więc zwobodnie umowę najmu zawrzeć przed rozpoczęciem DG.

    Zawrzec jako osoba prywatna ? Czy zawrzec na dane firmy ktora dopiero
    powstanie ?
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-12-03 17:11:58
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    Patryk wrote:
    > Zawrzec jako osoba prywatna ? Czy zawrzec na dane firmy ktora dopiero
    > powstanie ?
    Jeden grzyb (jeżeli mówimy o jednoosobowej dział. gosp.).
    NIP bez zmian.
    Jak koniecznie chcesz, to w umowie zarzyj klauzulę, że lokal wynajmujesz
    dla potrzeb prowadzonej przez siebie (ew. planowanej) działalności
    gospodarczej. Poza tym o tytułu do lokalu pożąda rejestracja VAT a od
    momentu złożenia zgłoszenia rejestracyjnego jesteś podatnikiem VAT
    (chyba, że wybierzesz zwolnienie).

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 8. Data: 2003-12-04 06:57:46
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Użytkownik "Hrabia Mol" <kumor@_wytnij_.tarman.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarczej. Poza tym o tytułu do lokalu pożąda rejestracja VAT a od
    > momentu złożenia zgłoszenia rejestracyjnego jesteś podatnikiem VAT

    Dla pewnosci. Moge zawrzec umowe na siebie jako osoba prywatna, zalozyc
    dzialalnosc, a nastepnie wliczac w koszty wynajem lokalu na podstawie tej
    samej umowy ? Czy moze po zalozeniu dzialalnosci powinienem ja jednak
    przepisac na firme ?
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-12-04 07:48:28
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > >

    > Dla pewnosci. Moge zawrzec umowe na siebie jako osoba prywatna, zalozyc
    > dzialalnosc, a nastepnie wliczac w koszty wynajem lokalu na podstawie tej
    Tak - w ewentualnym sporze musisz tylko udowodnić, że koszt wynajęcia lokalu
    został poniesiony w celu osiągnięcia przychodów z DG.

    Bronek

  • 10. Data: 2003-12-04 20:55:39
    Od: "jurek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hrabia Mol" napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarczej. Poza tym o tytułu do lokalu pożąda rejestracja VAT a od
    > momentu złożenia zgłoszenia rejestracyjnego jesteś podatnikiem VAT

    W moim US nie wymagaja prawa do lokalu, ale podobno UM sobie tego zyczy.
    A US jesli zada, to po to aby sprawdzic, czy wynajmujacy rozliczy sie z
    przychodow (kiedys jak byla oplata skarbowa to sprawdzali jej zaplacenie).
    UM natomiast, zeby naliczyc wyzsza stawke podatku od nieruchomosci.
    J.