  • 71. Data: 2009-05-04 08:09:40
    Temat: Re: ZUS - niby zalegla a oplacona skladka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tapatik pisze:

    > Weź nie strasz, bo ja tak kiedyś działalność zawiesiłem.
    > Na jakieś dwa lata. Zlikwidowałem całkowicie dopiero ze 3 lata temu.
    > Księgowa tak mi doradziła.
    >
    > Mogą mnie teraz za coś ścignąć?

    Czytałem opinie internautów, że ścigają.

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2009-05-04 08:12:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czytałem opinie internautów, że ścigają.

    ZUS przedawnia się po 10 latach. :(

    --
    spp

  • 73. Data: 2009-05-04 08:59:24
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 30 Apr 2009 12:21:48 +0200, spp napisał(a):

    > To wymagało nowelizacji ustawy i obowiązuje od września ub.r.

    Sugeruje doczytanie tej noweli. Bo znowu mozesz "nie wiedziec" o czyms ;)
    "Zawieszanie" weszlo w zycie 31-03-2009r a nie we wrzesniu ubieglego roku.

  • 74. Data: 2009-05-04 09:16:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

    > Sugeruje doczytanie tej noweli. Bo znowu mozesz "nie wiedziec" o czyms ;)
    > "Zawieszanie" weszlo w zycie 31-03-2009r a nie we wrzesniu ubieglego roku.

    "20 września 2008 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o swobodzie
    działalności gospodarczej i niektórych innych ustaw (DzU z 2008 r. nr
    141, poz. 888). Od tego dnia przedsiębiorca, który nie zatrudnia
    pracowników, może zawiesić działalność i nie płacić ubezpieczenia
    emerytalnego, rentowego, zdrowotnego ani składek chorobowych i wypadkowych."

    A więc zawieszenie obowiązuje od września ub.r.

    Od końca marca wchodzi w życie kolejna nowelizacja tej ustawy co nie
    oznacza iż wcześniej zawieszenia działalności nie było. :)

    --
    spp

  • 75. Data: 2009-05-05 08:52:06
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 04 May 2009 11:16:20 +0200, spp napisał(a):

> [...]
    >
    > Od końca marca wchodzi w życie kolejna nowelizacja tej ustawy co nie
    > oznacza iż wcześniej zawieszenia działalności nie było. :)

    <cite>
    Okresowe zawieszenie działalności

    Wyczekiwaną przez przedsiębiorców zmianą będzie z pewnością mająca wejść w
    życie od dnia 31.03.2009 r. możliwość okresowego zawieszenia prowadzenia
    działalności gospodarczej na okres od 1 miesiąca do 2 lat. Szczególnie
    korzystna opcja taka wydaje się być dla podmiotów mających tymczasowe
    trudności z prowadzeniem działalności.
    </cite>

  • 76. Data: 2009-05-05 09:01:52
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > działalności gospodarczej na okres od 1 miesiąca do 2 lat. Szczególnie
    > korzystna opcja taka wydaje się być dla podmiotów mających tymczasowe

    Uparłeś się, a ja mogę przesłać dokumenty zawieszające działalność
    jednoosobowej firmy z dniem 01.01.2009 zgodnie z przepisami
    obowiązującymi od września ub.r. :)
    Od końca marca jest "tylko" nowelizacja tej ustawy (m.in. miało być
    jedno okienko - w ewidencji DG gdzie się składa papiery i nie trzeba
    odwiedzać już ZUS i US - ja musiałem.
    No i parę innych uściśleń i poprawek, ale fakt jet faktem - zawieszać
    działalność można było od września ub.r.

    Dla mnie EOT
    --
    spp

  • 77. Data: 2009-05-06 08:03:16
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 05 May 2009 11:01:52 +0200, spp napisał(a):

    > Uparłeś się, a ja mogę przesłać dokumenty zawieszające działalność
    > jednoosobowej firmy z dniem 01.01.2009 zgodnie z przepisami
    > obowiązującymi od września ub.r. :)

    Czyli rozumieć mamy że przypomniałeś sobie teraz iż 1 stycznia zawiesiłeś
    DG i łaskę robisz teraz i informujesz o tym zawieszeniu?

    <cite>
    Zawieszenie rozpocznie się z chwilą złożenia przez przedsiębiorcę we
    właściwym organie ewidencji działalności gospodarczej,
    </cite>

    Jeżeli złożysz dzisiaj wniosek to tego samego dnia rozpocznie się bieg
    zawieszenia - a nie informowanie po paru miesiącach urzędu że zawiesiłeś
    działalność w styczniu.

  • 78. Data: 2009-05-06 08:11:49
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

    > Jeżeli złożysz dzisiaj wniosek to tego samego dnia rozpocznie się bieg
    > zawieszenia - a nie informowanie po paru miesiącach urzędu że zawiesiłeś
    > działalność w styczniu.

    Chyba się nie rozumiemy.

    Na mocy przepisów z września ub.r. z dniem 01.01.209 zwiesiłem
    prowadzenie działalności gospodarczej składając w odpowiednim terminie
    dokumenty.
    Nie musiałem czekać na nowelizację przepisów do 31.03.09. Po prostu od
    września istniała możliwość zawieszenia działalności, nie pojawiła się
    31.03 jak uparcie sugerujesz.

    --
    spp

  • 79. Data: 2009-05-06 09:11:46
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 06 May 2009 10:11:49 +0200, spp napisał(a):

    > Nie musiałem czekać na nowelizację przepisów do 31.03.09. Po prostu od
    > września istniała możliwość zawieszenia działalności, nie pojawiła się
    > 31.03 jak uparcie sugerujesz.

    No to stoisz ponad prawem jednym słowem.
    I nie mąć już więcej, bo jeszcze Ci ktoś uwierzy.
    http://www.mg.gov.pl/Przedsiebiorcy/Poradnik+przedsi
    ebiorcy/Zawieszenie+dzialalnosci+gospodarczej/

    Czytaj:
    Zawieszenie oraz wznowienie wykonywania działalności gospodarczej.

    1. Zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej oraz wznowienie
    wykonywania działalności gospodarczej, z chwilą wejścia w życie nowelizacji
    ustawy SDG (tj. od 20 września br.) odbywać się będzie w organach
    ewidencyjnych na podstawie przepisów ustawy z 19 listopada 1999 r. - Prawo
    działalności gospodarczej Przepisy ustawy SDG, określające tryb zgłaszania
    zawieszenia i wpisu do ewidencji, zaczną obowiązywać dopiero z dniem 31
    marca 2009 r.

    Jeszcze masz jakieś wątpliwości?
    Od kiedy więc zaczęło obowiązywać "zawieszanie"?
    Posypiesz głowę popiołem czy nadal będziesz bronił swojej, utopijnej
    skądinąd tezy?

  • 80. Data: 2009-05-06 09:43:37
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > Od kiedy więc zaczęło obowiązywać "zawieszanie"?
    > Posypiesz głowę popiołem czy nadal będziesz bronił swojej, utopijnej

    Wypij kielicha albo ... odstaw. :)

    Czytaj ze zrozumieniem drugie zdanie - "przepisy określające (...) tryb
    zgłaszania ..."
    Jak sięgniesz do ustawy to jest tam zapisane to słynne jedno okienko -
    wyrejestrowania z DG dokonujesz _tylko_ w ewidencji DG, resztę oni
    załatwiają sami. Od września do końca marca można było zawieszać
    działalność na mocy przepisów tej ustawy ale wymagało to wizyty w każdym
    z urzędów osobno.

    A więc obstaję przy swoim.
    Tak samo obstaje Urząd Miasta w Poznaniu, ZUS w Poznaniu i Urząd
    Skarbowy Poznań Grunwald - zadzwoniłem przed chwilą. :)

    --
    spp