  • 1. Data: 2004-04-22 12:22:44
    Temat: ZUS ?? Monopolista czy nie ??
    Od: "torens" <t...@o...pl>

    Mam pytanie :

    Czy ZUS jest monopolista na rynku ??

    Czy założył ktoś już sprawę w sadzie aby nie płacić składek ZUS ??

    Czy każdy Polak jest zmuszony do tego aby płacić składki ZUS ?? Jeżeli tak
    to dlaczego ??

  • 2. Data: 2004-04-22 12:29:55
    Temat: Re: ZUS ?? Monopolista czy nie ??
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl>

    dobre pytania.
    dorzuce od siebie

    Czy moge sam zbierac sobie pieniadze na emeryture? Po co mi ZUS i OFE?
    Ja bym chcial sam odkladac kase, sam nia obracac, sam ja pomnazac...

  • 3. Data: 2004-04-22 12:45:06
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    torens wrote:
    > Mam pytanie :
    >

    > Czy ZUS jest monopolista na rynku ??
    >
    > Czy założył ktoś już sprawę w sadzie aby nie płacić składek ZUS ??

    Skarb Państwa - monopolista czy nie?

    Czy ktoś założył już sprawę w sądzie zeby nie płacic podatków?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 4. Data: 2004-04-22 13:02:40
    Od: "torens" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> napisał w wiadomości

    > Skarb Państwa - monopolista czy nie?
    >
    > Czy ktoś założył już sprawę w sądzie zeby nie płacic podatków?

    Co innego jest podatek dochodowy a co innego skladka na ubezpieczenie ! Ja
    nie chce ubezpieczac sie w ZUS i nie chce miec emeryturu ZUS bo i tak jest
    niska a jestem wstanie miec wiecej ( wieksza ) .

  • 5. Data: 2004-04-22 13:45:31
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    torens wrote:
> [...]
    > ! Ja nie chce ubezpieczac sie w ZUS i nie chce miec emeryturu ZUS bo
    > i tak jest niska a jestem wstanie miec wiecej ( wieksza ) .

    Co innego? A kto ustala wysokość składki i osoby obowiązane go jej płacenia?
    Tzw. "składka na ZUS" to nic innego jak podatek, tylko płacony do
    wydzielonego funduszu o konkretnym przeznaczeniu

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 6. Data: 2004-04-22 20:07:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "torens" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    jest
    > niska a jestem wstanie miec wiecej ( wieksza ) .

    Obowiązkowe ubezpieczenie społeczne ma w Polsce charakter należności
    podatkowej. Jest ustalane ustawą i jest obowiązkowe.

  • 7. Data: 2004-04-22 22:26:23
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Falkenstein wrote:

    > Skarb Państwa - monopolista czy nie?
    >
    > Czy ktoś założył już sprawę w sądzie zeby nie płacic podatków?

    Ta, w USA sprawa zostala wygrana i aktualnie jest apelacja. Jak SN uzna
    to bedzie pierwszy kraj bez podatku dochodowego - zreszta jak wyliczono
    jest on tam zbedny.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 8. Data: 2004-04-23 14:35:07
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > Obowiązkowe ubezpieczenie społeczne ma w Polsce charakter należności
    > podatkowej. Jest ustalane ustawą i jest obowiązkowe.

    A określenia "składka" i "ubezpieczenie" używane są dla zmylenia
    publiczności.

    Alek

  • 9. Data: 2004-04-23 17:08:33
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    Alek wrote:

    > A określenia "składka" i "ubezpieczenie" używane są dla zmylenia
    > publiczności.

    Tak.

    --
    Falkenstein