  • 31. Data: 2008-04-03 18:27:30
    Temat: Re: ZROZUM
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ft1oba$4eo$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie w świetle opisanych przepisów.
    Jak sam napisałeś, te przepisy określają kto może podpisać odbiór.
    Nic tam nie widzę o prawidłowym doręczeniu adresatowi.
    Zmieniając kurs w stronę KC - skąd dowód, że adresat mógł się zapoznać?
    Bo dozorca odebrał? A jak ktoś mieszka w domku i dozorcy niet, to co?
    Eeee, coś mi się wierzyć nie chce.

    > Jednakże przynajmniej w sądach istnieje domniemanie, że list został
    > dostarczony. Nie zmienia to faktu, że adresat może próbować wykazać, że
    > list otrzymał później, albo wcale.
    To jakiś nonsens. Co ma adresat wykazywać? Że nie jest wielbłądem? Niech
    zobowiązujący się wykaże, że dopełnił zobowiązania.

    > Oczywiście, masz rację. Adresat może dowodzić wszelkimi dowodami, że list
    > mu nie został dostarczony.
    Czemu niby adresat a nie ten kto się zobowiązał wykonać czynność?

    > A kurier ma 10 świadków, że w drzwiach zostawił - pewnie chuligany zerwały
    > :)
    No i sąd jest w kropce. ;)
    Coś mi się kołacze w pamięci, że można było we właściwym dla miejsca
    zamieszkania (czyt. zameldowania) urzędzie pocztowym złożyć oświadczenie aby
    nie przekazywać korespondencji żadnym innym osobomm nawet wspólnie
    zamieszkałym. Może coś mi się popieprzyło, postaram się jutro wstąpić na
    pocztę i zapytać o to.

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2008-04-03 18:50:30
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > Zmieniając kurs w stronę KC - skąd dowód, że adresat mógł się zapoznać?
    > Bo dozorca odebrał? A jak ktoś mieszka w domku i dozorcy niet, to co?

    A jak to sobie wyobrażasz w praktyce? Spotkałeś się z sytuacją, że
    sąd, otrzymując zwrotkę podpisaną przez domownika, zastanawia się kiedy
    by uznać list za dostarczony? Może jeszcze wysyła pytanie do adresata
    kiedy otrzymał list? Nic z tego, data na zwrotce jest uznawana za datę
    doręczenia.

    > To jakiś nonsens. Co ma adresat wykazywać? Że nie jest wielbłądem? Niech
    > zobowiązujący się wykaże, że dopełnił zobowiązania.

    W praktyce jest tak jak piszę.

    > Czemu niby adresat a nie ten kto się zobowiązał wykonać czynność?

    Bo istnieje domniemanie "odbiór przez domownika lub sąsiada" =
    "odbiór przez adresata" i to adresat musi teraz wzruszyć to domniemanie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 33. Data: 2008-04-03 19:00:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ft38kq$m5t$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > uznać list za dostarczony? Może jeszcze wysyła pytanie do adresata kiedy
    > otrzymał list? Nic z tego, data na zwrotce jest uznawana za datę
    Co? Przecież to absurd. Skoro w danym dniu odebrał domownik to znaczy, że
    adresata nie było w domu, gdyby był odebrałby sam. Jak więc mogło dojść do
    doręczenia?
    A może jest "domniemanie", że wrócił tego samego dnia?

    > W praktyce jest tak jak piszę.
    Być może. W każdym razie tak twierdzisz.

    > Bo istnieje domniemanie "odbiór przez domownika lub sąsiada" = "odbiór
    > przez adresata" i to adresat musi teraz wzruszyć to domniemanie.
    Z jakiego tytułu istnieje to domniemanie, o ile faktycznie istnieje?

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2008-04-03 19:16:44
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > dojść do doręczenia?
    > A może jest "domniemanie", że wrócił tego samego dnia?

    A jak - według Ciebie - sąd miałby ustalić dzień faktycznego
    dostarczenia listu do adresata? List został przekazany uprawnionej
    osobie i jest uznawany za doręczony.

    > Z jakiego tytułu istnieje to domniemanie, o ile faktycznie istnieje?

    Jotte, zachowujesz się tak, jakbyś nigdy w sądzie nie był, a o to Cię
    nie podejrzewam. Dobrze wiesz, że w praktyce sąd nie bawi się takie
    ceregiele. Zresztą jest to niewykonalne - wyobraź sobie, że Twoja mama
    odbiera nakaz zapłaty adresowany do Ciebie. Uważasz, że sąd nie może
    nadal klauzuli niezaskarżonemu nakazowi, ponieważ nie posiada daty
    doręczenia pisma do adresata?

  • 35. Data: 2008-04-03 19:34:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ft3a5q$rht$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > A jak - według Ciebie - sąd miałby ustalić dzień faktycznego dostarczenia
    > listu do adresata? List został przekazany uprawnionej osobie i jest
    > uznawany za doręczony.
    Myślę, że to zmartwienie sądu.
    A jak odbiorca podstępnie umarł (o czym już pisałem), zgubił, zapomniał, nie
    oddał złośliwie etc. to co?
    Do licha, przecież nie można być zakładnikiem tysiąca sytuacji na które nie
    ma sie wpływu, czy tego nie rozumiesz?

    > Jotte, zachowujesz się tak, jakbyś nigdy w sądzie nie był, a o to Cię nie
    > podejrzewam. Dobrze wiesz, że w praktyce sąd nie bawi się takie ceregiele.
    Wiem. Sądy się często nie bawią w ceregiele. Bywa, że potem media piszą o
    Strasburgu...
    Oby jak najczęściej.

    > Zresztą jest to niewykonalne - wyobraź sobie, że Twoja mama odbiera nakaz
    > zapłaty adresowany do Ciebie.
    U mnie nikt z domowników nie zgodzi się odebrać poczty adresowanej do kogoś
    innego.

    > Uważasz, że sąd nie może nadal klauzuli niezaskarżonemu nakazowi, ponieważ
    > nie posiada daty doręczenia pisma do adresata?
    Nie ma również jego podpisu. Ergo - nie ma żadnego dowodu, że nakaz został
    dostarczony. Pewnie dlatego zapewne używana jest fraza "uznany za
    dostarczony", bo bez tego "uznany" to bzdurność byłaby zbyt jaskrawa.
    Ale zapewne może. Już kiedyś pisałem o swoim przypadku, więc nic mnie nie
    zdziwi.

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2008-04-04 06:37:28
    Temat: Re: Przesylka za zwrotnym potwierdzeniem odbioru oddana niewlasciwej osobie
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Wed, 02 Apr 2008 20:31:35 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Jednak uważam że przpepisy w sprawie doręczeń są złe. Dodam swoją
    > uwagę: wyobraź sobie, że wyprowadziłeś się i na stary adres przychodzi
    > pismo z sądu. Jak wiadomo, list nieodebrany uważa się za dostarczony.

    Jeśli wiesz, że jakas sprawa z twoim udziałem jest w toku, to we własnym
    interesie powinieneś złożyć do akt sprawy informację o nowym adresie.

    W przypadku innych spraw, to moim zdaniem sprawy meldunkowe załatwiają
    sprawę. Meldunki stałe i czasowe są wpisywane do bazy PESEL i jesli sąd czy
    ktokolwiek urzędowy coś wysłał nie sprawdzając tego w PESEL to gdyby co,
    powinno się wszystko dać odkręcić i łatwo udowodnisz nieskuteczność
    doręczenia.

    Inna sprawa to rzetelność doręczycieli. Jeden awizo zostawi, drugi tak
    zostawi, ze ono zniknie itd.

    Rząd chce znieść obowiązek meldunkowy i bardzo dobrze, ale jakiś adres
    każdy będzie miał i ten adres który poda powinien być skutecznym adresem
    dodoręczeń. Nawet skrytka pocztowa.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 37. Data: 2008-04-04 07:22:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

> [...]
    > Do licha, przecież nie można być zakładnikiem tysiąca sytuacji na które
    > nie ma sie wpływu, czy tego nie rozumiesz?

    Rozumiem to, ale nie można dyskutować z faktami. Jeśli sąd wyśle
    pismo do osoby zmarłej, a dostanie go z powrotem z informacją "nie
    podjęto w terminie", to może go uznać za doręczony. I często się tak
    zdarza, nawet w gazecie niedawno czytałem o takiej sytuacji, kiedy
    właśnie skazano osobę już nieżyjącą. Takie są przepisy. Sąd nie ma
    obowiązku badać, czy "nieodebranie w terminie" wynikło z tego, że osoba
    tam nie mieszka, albo nawet nie żyje.

    Tak jest w praktyce i nie do mnie musisz mieć pretensje. Mi też się
    to nie podoba. Według mnie nie powinno być automatycznego domniemania
    doręczenia, jeśli list nie zostanie odebrany, a był prawidłowo awizowany
    (tak jest obecnie). Sąd z urzędu powinien w takim przypadku zbadać, czy
    osoba tam chociaż jest zameldowana, albo czy osoba żyje.

    > Nie ma również jego podpisu. Ergo - nie ma żadnego dowodu, że nakaz
    > został dostarczony.

    Spróbuj złożyć zażalenie na taki sposób doręczenia, obawiam się, że
    byś nie wygrał, chyba że faktycznie udowodniłbyś, że listu nie dostałeś.
    Przepisy określają komu można - oprócz adresatowi - doręczyć list i sądy
    uznają, że doręczenie osobie uprawnionej = doręczenie adresatowi.

  • 38. Data: 2008-04-04 07:33:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > ktokolwiek urzędowy coś wysłał nie sprawdzając tego w PESEL to gdyby co,
    > powinno się wszystko dać odkręcić i łatwo udowodnisz nieskuteczność

    Łatwo? Mając komornika z prawomocnym wyrokiem na karku? Nie żartuj :)
    I wyobraź sobie jeszcze sytuację, że sąd jest 300km od Ciebie. Za sam
    przejazd aby sobie obejrzeć akta zapłacisz 200zł.

    Sąd powinien z urzędu sprawdzać adresy zameldowania osób, które nie
    odebrały listu. A tak obecnie nie robi.

    > Rząd chce znieść obowiązek meldunkowy i bardzo dobrze, ale jakiś adres
    > każdy będzie miał i ten adres który poda powinien być skutecznym adresem
    > dodoręczeń. Nawet skrytka pocztowa.

    Popieram.

  • 39. Data: 2008-04-04 15:24:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ft4l0d$5ar$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > już nieżyjącą. Takie są przepisy. Sąd nie ma obowiązku badać, czy
    > "nieodebranie w terminie" wynikło z tego, że osoba tam nie mieszka, albo
    To właśnie świadczy o jakości prawa, jakości jego stosowaczy i jakości
    sądownictwa.
    I jak tu mieć poszanowanie do czegos takiego?

    > Tak jest w praktyce i nie do mnie musisz mieć pretensje.
    Przecież nie mam. Dyskutujemy.

> [...]
    > Przepisy określają komu można - oprócz adresatowi - doręczyć list i sądy
    > uznają, że doręczenie osobie uprawnionej = doręczenie adresatowi.
    Orzeczeń sądu tradycyjnie nie prorokuję. Ale wcale bym się odrzuceniem
    takiego zażalenia nie zdziwił. Logika nie ma bowiem wstępu na teren prawa.

    --
    Jotte

  • 40. Data: 2008-04-04 22:03:22
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Fri, 04 Apr 2008 09:33:02 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Sąd powinien z urzędu sprawdzać adresy zameldowania osób, które nie
    > odebrały listu. A tak obecnie nie robi.

    Po prostu idzie na łatwiznę, a przepis w tym pomaga.

    > Popieram.

    Mnie interesuje, bo chyba na tej czy innej grupie dyskusyjnej nie padło,
    jak to jest zorganizowane w innych krajach UE.