  • 1. Data: 2008-03-30 22:27:28
    Temat: Przesylka za zwrotnym potwierdzeniem odbioru oddana niewlasciwej osobie
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Goniec urzedu miejskiego oddal adresowany do mnie list typu "za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru", sasiadowi, a sasiad wrzucil go do mojej skrzynki. List
    znalazlem dopiero po 2 tytgodniach po powrocie z urlopu. W urzedzie miejskim
    oswiadczono mi, ze maja taki przepis, ze tego typu listy moga oddawac sasiadowi,
    mimo ze nikogo do tego nie upowaznialem. Wydaje mi sie jednak, ze goniec zlamal
    prawo. Jesli tak, to gdzie to mozna zaskarzyc i jaka kategoria czynu?
    adam

  • 2. Data: 2008-03-30 23:33:28
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > zlamal
    > prawo. Jesli tak, to gdzie to mozna zaskarzyc i jaka kategoria czynu?

    jakis zacofany ten urzad, nie moga miec takiego przepisu, ze goniec oddaje
    list komukolwiek, gdziekolwiek?
    oszczedziloby im to chodzenia pod wskazany adres i szukania adresata...

  • 3. Data: 2008-03-31 05:40:35
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "gardziej" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > jakis zacofany ten urzad, nie moga miec takiego przepisu, ze goniec oddaje
    > list komukolwiek, gdziekolwiek?
    > oszczedziloby im to chodzenia pod wskazany adres i szukania adresata...

    Poczytaj KPA (Kodeks postępowania administracyjnego).
    Urząd nie złamał prawa tylko raczej sąsiad. Urząd ma prawo dostarczyć:
    a) adresatowi (gdziekolwiek go zastanie)
    b) dorosłemu domownikowi (jeśli ten zgodzi sei przyjąc list i przekazać
    adresatowi)
    c) sąsiadowi (jeśli ten - patrz uwaga przy dorosłum domowniku)
    d) dozorcy domu (patrz uwaga powyżej)

  • 4. Data: 2008-03-31 07:02:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mz pisze:

> [...]
    > adresatowi)
    > c) sąsiadowi (jeśli ten - patrz uwaga przy dorosłum domowniku)

    A czy w tym przypadku został zachowany poniższy warunek?:
    "O doręczeniu pisma sąsiadowi lub dozorcy zawiadamia się adresata,
    umieszczając zawiadomienie oddawczej skrzynce pocztowej lub, gdy to nie
    jest możliwe, w drzwiach mieszkania."

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-03-31 08:36:55
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > "O doręczeniu pisma sąsiadowi lub dozorcy zawiadamia się adresata,
    > umieszczając zawiadomienie oddawczej skrzynce pocztowej lub, gdy to nie

    Nie,nic takiego nie mialo miejsca.
    No ale mam pytanie. Powiedzmy, ze jest to pismo z sadu. Adresat ma prawo
    odwolania od wyroku do 2 tyg. Sasiad odbiera pismo, a adresat jest na wakacjach
    i wraca do domu dopiero po 3 tyg. Co wowczas? Sprawa staje sie przedawniona?
    Jesli tak, to dlazcego? Pzreciez adresat nie odebral pisma. A jesli nie, to od
    jakiego terminu liczy sie odbior przesylki przez adresata. Wydaje sie, ze
    najprosciej jest jednak doreczac przesylki wprost do adresata.
    Czy doreczanie pisma sasiadowi mozliwe jest tylko przez urzad miejski, czy takze
    pzrez listonosza poczty?

  • 6. Data: 2008-03-31 08:53:43
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Przypominam, ze chodzi o koperte z pieczatka "Polecony. Za potwierdzeniem odbioru."

  • 7. Data: 2008-03-31 21:11:35
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia 31 Mar 2008 00:27:28 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    > prawo. Jesli tak, to gdzie to mozna zaskarzyc i jaka kategoria czynu?

    Chcesz kogoś skarżyć, więc najpierw sprawdź czy sam dopełniłes swoich
    obowiązków:
    USTAWA
    z dnia 10 kwietnia 1974 r.
    o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    (tekst jednolity)

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 8. Data: 2008-03-31 23:40:09
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > USTAWA
    > z dnia 10 kwietnia 1974 r.
    > o ewidencji ludności i dowodach osobistych

    A jakich to niby obowiazkow mialem dopelnic. Jestem na stale zameldowany pod tym
    adresem od lat, urzad miejski oddal przesylke polecona sasiadowi zamiast mnie i
    tyle.

  • 9. Data: 2008-04-01 05:52:12
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pod tym
    > adresem od lat, urzad miejski oddal przesylke polecona sasiadowi zamiast

    A każdy goniec powie ci że oddajc przesyłke sąsiadowi umieścił na twoich
    drzwiach informacje o tym. A to że jakis łobuz ją wyjął to juz nie jego
    wina.

  • 10. Data: 2008-04-01 08:31:23
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > A każdy goniec powie ci że oddajc przesyłke sąsiadowi umieścił na twoich
    > drzwiach informacje o tym. A to że jakis łobuz ją wyjął to juz nie jego
    > wina.

    1. tym bardziej nie moja
    2. goniec nie ma obowiazku oddac listu "poleconego za potwierdzeniem odbioru" do
    rak wlasnych? To co to za polecony?!
    adam