  • 41. Data: 2009-11-17 06:29:47
    Temat: Re: Xbox360, problem banowania konsol a polskie realia...
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    januszek napisal:
> [...]

    Ehm, nie do konca. Kupujac konsole kupujesz takze dostep do tych serwerow.
    Warunki wykluczania z korzystania serwerow nie moga byc w sprzecznosci
    z polskim prawem (a wyzej z unijnym). Wykorzystanie wlasnych USTAWOWYCH
    uprawnien do wykonania kopii zapasowej i korzystanie z tejze kopii
    we wlasnym zakresie prowadzi do wylaczenia uslugi, ktora byla czescia
    oferty. Tym samym warunki Microsoftu nadaja sie do zgloszenia do UOKiK
    z postulatem uznania ich za klauzule niedozwolone. A na ewentualne
    argumenty, ze Microsoft moze olac polski UOKiK mam kontrargument, ze
    Nelli Kroes tylko czeka, aby skutecznie dorwac sie do malomiekkiego tylka :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 42. Data: 2009-11-17 06:48:36
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Oraz dostep do serwerow producenta umozliwiajacych gre on-line ;)
    > Dlaczego to nie jest oczywiste?

    Zasadniczno dlaczego nie, skoro konsola przerobiona jest po to aby moc
    stosowac sie do zapisow prawa i wykonywac legalne kopie bezpieczenstwa.

    > Ale co to ma do bana, ktorym jest zablokowanie dostepu do uslugi Xbox
    > Live?

    Powiem tak, o ile brak dostepu do XBL pewnie wielu uzytkownikow ma w nosie
    (o ile mozna miec w nosie cos zrobione imho bezprawnie) to juz zablokowanie
    na stale mozliwosci korzystania z dysku twarde konsoli jest nie do
    akceptacji w zadnej logicznie wytlumaczalnej dla mnie formie... (pamietajcie
    o tym dysku bo po raz N-ty dopisuje tutaj blokade mozliwosci jego dzialania
    w przypadku bana)

    --
    doom3

  • 43. Data: 2009-11-17 06:53:07
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]
    > argumenty, ze Microsoft moze olac polski UOKiK mam kontrargument, ze
    > Nelli Kroes tylko czeka, aby skutecznie dorwac sie do malomiekkiego tylka

    Nareszcie mi ktos dogodzil ;) (oczywiscie zartuje co by nie bylo)
    Tak jak odpisalem przed chwila Panu Jackowi_P do braku Live (XBL) dochodzi
    blokada dysku twardego konsoli, ktory to teoretycznie nie jest jej
    integralna czescia (mozna kupic wersje konsoli arcade, bez dysku a pozniej
    za ciezkie pieniadze ~250 zl dokupic dysk... ktory moze byc zablokowany
    przez MS do odczytu i zapisu przez Twoja konsole).

    --
    doom3

  • 44. Data: 2009-11-17 06:54:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek_P napisał(a):

> [...]
    > argumenty, ze Microsoft moze olac polski UOKiK mam kontrargument, ze
    > Nelli Kroes tylko czeka, aby skutecznie dorwac sie do malomiekkiego tylka :)

    Hmm... No to zerknij: http://www.xbox.com/pl-pl/live Widzisz tam kraj
    "Polska"? ;) Idziemy dalej, na dole jest link do warunków uzytkowania
    uslugi xbox.com: http://www.xbox.com/pl-PL/legal/xboxComTOU.htm
    natomiast Kodeks Postepowania (ktory IMO wlasnie okresla zasady
    nakladania ograniczen-banow) dostepny jest tu:
    http://www.xbox.com/pl-PL/legal/codeOfConduct.htm

    No to teraz czekam na Twoje uzasadnienie sprzecznosci z polskim prawem.

    j.

  • 45. Data: 2009-11-17 06:56:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    doom3 napisał(a):

    > Ale to imho jest bez podstawne, chcialbym zobaczyc szczegoly, jezeli mozesz,
    > bardzo prosze... poniewaz bez przerobki konsoli nie jestesmy w stanie
    > odtworzyc kopii "legalnych", wlasnych gier.

    Legalnym w sensie - nie karalnym - jest fakt skopiowania a nie mozliwosc
    uzytkowania takiej kopii bo technicznie rzecz biorac nie jest to kopia
    tylko podrobka. Mam na mysli, ze dobrze wykonana kopia niczym nie rozni
    sie od oryginalu i co za tym idzie powinna dac sie uruchomic na
    urzadzeniu bez zadnych problemow.

    j.

  • 46. Data: 2009-11-17 07:10:36
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]
    > http://www.xbox.com/pl-PL/legal/codeOfConduct.htm
    >
    > No to teraz czekam na Twoje uzasadnienie sprzecznosci z polskim prawem.

    Uff, przeczytalem, masakra.
    Wspomne jeszcze tylko, ze dostep do Live (granie online, pobieranie dem itp)
    jest platny ok 17zl/mc.

    Jak dla mnie powolywanie sie w tych dokumentach na numery telefonow, ktore
    znajduja sie w USA lub przepisy, ktore znajduja sie w USA, jest bezsensowne
    i niepotrzebnie przetlumaczone na jezyk polski.

    Nie znam sie na prawie, nie mam pojecia jak funkcjonuje regulamin, ktory
    jest sporzadzony bez uwzglednienia polskiego prawa (pisalem o tym wczesniej,
    ze jest brak Live na polske i dla MS liczy sie dany region na ktory sklada
    sie wiele panstw).

    Kupujac konsole w polsce, otrzymuje polska gwarancje... teoretycznie nie
    interesuja mnie ichniejsze postanowienia, poniewaz nijak maja sie one do
    postanowien prawa polskiego...

    Rozumiem, ze w materii sprzecznosci zapisow regulaminu MS USA a polskie
    prawo jestesmy bezsilni ?
    Przeciez marihuana, ktora jest dozwolna do uzytku osobistego w holandii nie
    jest dozwolona w polsce i jest to przestepstwo...

    --
    doom3

  • 47. Data: 2009-11-17 07:11:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    doom3 napisał(a):

    > Zasadniczno dlaczego nie, skoro konsola przerobiona jest po to aby moc
    > stosowac sie do zapisow prawa i wykonywac legalne kopie bezpieczenstwa.

    Blad logiczny. Prawo dopuszcza wykonanie kopii nosnika i tylko tyle.
    Twoj argument jest tej samej klasy co granaty w swiatecznym ubraniu
    Pawlaka ;)

> [...]
    > o tym dysku bo po raz N-ty dopisuje tutaj blokade mozliwosci jego dzialania

    Zacznij od udowodnienia, ze przerobka oprogramowania konsolowego
    (polegajaca na obejsciu zabezpieczen) jest zgodna z prawem. Bo wydaje
    sie, ze nie jest. Potem wskaz opinie techniczna, ze blokada dysku nie
    jest wlasnie efektem takiej przerobki. A na koniec do Sadu ;)

    j.

  • 48. Data: 2009-11-17 07:13:18
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]
    > tylko podrobka. Mam na mysli, ze dobrze wykonana kopia niczym nie rozni
    > sie od oryginalu i co za tym idzie powinna dac sie uruchomic na

    Problem w tym, ze kopii 1:1 nie da sie zrobic ze wzgledu na badzo
    zaawansowane zabezpieczenia przed jakikolwiek (tu polskie prawo maja w...)
    powieleniem.
    Dlatego tez wymagana jest przerobka konsoli (napedu), aby pewne niescislosci
    w kopii zostaly zgloszone przez naped konsoli jako kopia 1:1.

    --
    doom3

  • 49. Data: 2009-11-17 07:20:58
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Blad logiczny. Prawo dopuszcza wykonanie kopii nosnika i tylko tyle.
    > Twoj argument jest tej samej klasy co granaty w swiatecznym ubraniu
    > Pawlaka ;)

    Chyba jestem za cienki na takie skwitowania ;)

> [...]
    > sie, ze nie jest. Potem wskaz opinie techniczna, ze blokada dysku nie
    > jest wlasnie efektem takiej przerobki. A na koniec do Sadu ;)

    Zerknij na moj post 17.11.09 05:05 (akurat o dysku nic tam nie pisza, ale
    jest to nastepstwem otrzymania bana na usluge XBL) Opinia techniczna mysle,
    ze nie byla by trudna do zdobycia. Druga sprawa, to czy MS oficjalnie w
    jakichs zrodlach opisuje co moze byc nastepstwem uzywania "nielegalnego
    oprogramowania" i czy w sklad tychze nastepstw wchodzi rowniez wieczna
    blokada mozliwosci korzystania z jakichkolwiek twardych dyskow na zbanowanej
    konsoli.

    --
    doom3

  • 50. Data: 2009-11-17 07:24:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    doom3 napisał(a):

    > Uff, przeczytalem, masakra.
    > Wspomne jeszcze tylko, ze dostep do Live (granie online, pobieranie dem itp)
    > jest platny ok 17zl/mc.

    Czyli kupujesz dostep ekstra a nie razem z konsola?

    > Jak dla mnie powolywanie sie w tych dokumentach na numery telefonow, ktore
    > znajduja sie w USA lub przepisy, ktore znajduja sie w USA, jest bezsensowne
    > i niepotrzebnie przetlumaczone na jezyk polski.

    Wynika z tego, ze usluga swiadczona jest w USA a nie w Polsce.

> [...]
    > ze jest brak Live na polske i dla MS liczy sie dany region na ktory sklada

    Polska nie jest na liscie krajow w ktorych usluga jest swiadczona. Wynika
    z tego, ze userzy z Polski musza akceptowac prawo kraju w ktorym korzystaja
    z tej uslugi ;)

    > Kupujac konsole w polsce, otrzymuje polska gwarancje... teoretycznie nie
    > interesuja mnie ichniejsze postanowienia, poniewaz nijak maja sie one do
    > postanowien prawa polskiego...

    No i? Polskie prawo pozwala na okreslenie warunkow gwarancji oraz okresla
    uprawnienia konsumenckie. Nic ponadto. Zerknij np tu:
    http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,7217555,Gdy_pe
    knie_ci_plytka_z_gra.html

> [...]
    > Przeciez marihuana, ktora jest dozwolna do uzytku osobistego w holandii nie
    > jest dozwolona w polsce i jest to przestepstwo...

    Masz na mysli, ze Polak, ktory wypali jointa w Holandii po powrocie do
    kraju zostanie za to zatrzymany? Moim zdaniem tak nie jest.

    j.