  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: januszek <j...@p...irc.pl>
    Subject: Re: Xbox360, problem banowania konsol a polskie realia...
    Date: 17 Nov 2009 08:24:04 +0100

    doom3 napisał(a):

    > Uff, przeczytalem, masakra.
    > Wspomne jeszcze tylko, ze dostep do Live (granie online, pobieranie dem itp)
    > jest platny ok 17zl/mc.

    Czyli kupujesz dostep ekstra a nie razem z konsola?

    > Jak dla mnie powolywanie sie w tych dokumentach na numery telefonow, ktore
    > znajduja sie w USA lub przepisy, ktore znajduja sie w USA, jest bezsensowne
    > i niepotrzebnie przetlumaczone na jezyk polski.

    Wynika z tego, ze usluga swiadczona jest w USA a nie w Polsce.

    > Nie znam sie na prawie, nie mam pojecia jak funkcjonuje regulamin, ktory
    > jest sporzadzony bez uwzglednienia polskiego prawa (pisalem o tym wczesniej,
    > ze jest brak Live na polske i dla MS liczy sie dany region na ktory sklada
    > sie wiele panstw).

    Polska nie jest na liscie krajow w ktorych usluga jest swiadczona. Wynika
    z tego, ze userzy z Polski musza akceptowac prawo kraju w ktorym korzystaja
    z tej uslugi ;)

    > Kupujac konsole w polsce, otrzymuje polska gwarancje... teoretycznie nie
    > interesuja mnie ichniejsze postanowienia, poniewaz nijak maja sie one do
    > postanowien prawa polskiego...

    No i? Polskie prawo pozwala na okreslenie warunkow gwarancji oraz okresla
    uprawnienia konsumenckie. Nic ponadto. Zerknij np tu:
    http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,7217555,Gdy_pe
    knie_ci_plytka_z_gra.html

    > Rozumiem, ze w materii sprzecznosci zapisow regulaminu MS USA a polskie
    > prawo jestesmy bezsilni?
    > Przeciez marihuana, ktora jest dozwolna do uzytku osobistego w holandii nie
    > jest dozwolona w polsce i jest to przestepstwo...

    Masz na mysli, ze Polak, ktory wypali jointa w Holandii po powrocie do
    kraju zostanie za to zatrzymany? Moim zdaniem tak nie jest.

    j.