  • 1. Data: 2009-02-01 10:40:01
    Temat: Wzór słuzebności gruntu - budynek zakadu stoi na dzialce.
    Od: "AF" <w...@i...pl.to>

    Witam

    Ma działce mojego taty w latach 80 wybudowano budynek pewnego zakładu. Z
    inwentaryzacji geodezyjnej wyszło ile zajmuje ten budynek m kw. działki
    taty. Firma chce płacić za służebność. Do tego budynku przyległa jest
    skrzynka elektryczna zasilająca budynek, czy w tym przypadku zwrócić się do
    zakładu energetycznego o służebność czy do właściciela budynku?
    Proszę was o wzór umowy takiej służebności. Ew czy mogę wykorzystać umowy
    dzierżawy?

    Do ilu lat mogę cofnąć się wstecz aby zażądać opłaty za bezumowne
    korzystanie z gruntu?

    Pozdrawiam
    AF

  • 2. Data: 2009-02-02 07:41:32
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    AF pisze:
> [...]
    > do zakładu energetycznego o służebność czy do właściciela budynku?
    > Proszę was o wzór umowy takiej służebności. Ew czy mogę wykorzystać

    Możesz ale to umowa na przyszłość.Umowy o służebność to u notariusza z
    wpisaniem do księgi wieczystej.
    Co do skrzynki to jeżeli jest ona umieszczona na budynku to do
    właściciela, w innym przypadku do zakładu energetycznego.

    > Do ilu lat mogę cofnąć się wstecz aby zażądać opłaty za bezumowne
    > korzystanie z gruntu?
    10 lat

    Pozdrawiam
    Michał