  • 11. Data: 2010-11-30 14:30:38
    Temat: Re: Wzialem z bankomatu czyjes pieniadze
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 30-11-2010 15:09, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "adam" <a...@g...pl>

    Teoretycznie to na wyjęcie pieniędzy jest ileś tam czasu a potem
    bankomat je połyka. A na dodatek jak pieniądze leża na tacy to bankomat
    nie odda karty - standardowe zabezpieczenie, nie spotkałam się z
    bankomatem który ma to inaczej zrobione.
    Więc bankomat musiał być uszkodzony, pewnie zwalony czujnik, i nie
    "połknąłby" i tak.
    Chyba że to jakiś dziwny model był, co nie sprawdza czy kasa zabrana.

    Jak Cię gniecie sumienie, to daj na dzieci z białaczką albo na
    schronisko dla zwierząt. Właściciela raczej nie znajdziesz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2010-11-30 14:39:11
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > A na dodatek jak pieniądze leża na tacy to bankomat
    > nie odda karty - standardowe zabezpieczenie, nie spotkałam się z
    > bankomatem który ma to inaczej zrobione.

    Ja się nie spotkałem jeszcze z takim. Zawsze jest odwrotnie. Bankomat
    póki się nie wyjmie karty, to nie wypłaci pieniędzy. To jest sensowne,
    bo ludzie jak już dostaną pieniądze, to nie patrzą na nic i biegną -
    zapominając wziąć kartę. A jak nie dostaną pieniędzy to się interesują
    sprawą.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 13. Data: 2010-11-30 14:42:58
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/30/2010 8:39 AM, Krzysztof Jodłowski wrote:

> [...]
    > bo ludzie jak już dostaną pieniądze, to nie patrzą na nic i biegną -
    > zapominając wziąć kartę. A jak nie dostaną pieniędzy to się interesują

    kiedys byla akcja przerabiania bankomatow, zeby najpierw zmusic ludzi do
    zabrania nagminnie zapominanych kart, a dopiero potem wydania gotówki.

    w nieprzerobionych bankomatach można właśnie spotkać wydanie gotówki
    najpierw, a czasami pytanie czy chce się jeszcze przeprowadzić inną
    transakcję. Jak sie kliknie nie, to dopiero wtedy oddaje kartę.

  • 14. Data: 2010-11-30 14:46:06
    Od: Alojzy Dębski <b...@b...brak>

    > Ja się nie spotkałem jeszcze z takim. Zawsze jest odwrotnie. Bankomat
    > póki się nie wyjmie karty, to nie wypłaci pieniędzy.

    Potwierdzam, u mnie jest tak samo. Wpisuję PIN, kwotę wypłaty i zostaje
    karta mi zwrócona, po ok 10 sekundach gotówka się pojawia na tacy.

  • 15. Data: 2010-11-30 19:52:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem pewien czy to taka "rzecz", te pieniądze, żeby je oddawać
    > do biura rzeczy znalezionych.
    >
    > Ja bym oddał na policji, za pokwitowaniem, z kwitem.
    > Oni się zwrócą do banku.

    Policja nie zwróci ich do banku, tylko za pismem przewodnim przekaże do
    Biura Rzeczy Znalezionych. Policja może sie zwracać do banku o udzielenie
    informacji tylko w ramach procesu karnego, a i to po zwolnieniu z tajemnicy
    bankowej.

  • 16. Data: 2010-11-30 20:27:15
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 11/29/2010 11:08 PM, adam wrote:
    [...]
    > 1. Czyje to sa pieniadze, moje, banku czy osoby ktora chciala je podjac?
    > 2. Oddac pieniadze do banku, czy moze podac im moje dane i czekac az
    > zglosi sie wlasciciel?
    > 3. Czy dobrze zrobilem zabierajac pieniadze z bankomatu?
    [...]

    Najlepiej zrobisz, gdy napiszesz PISMO do banku, z opisem tego co się
    stało. Załącz KOPIĘ (oryginał zostaw sobie) wydruku z bankomatu - jest
    tam identyfikator transakcji, zamaskowany nr karty i wszystkie inne
    rzeczy niezbędne do zidentyfikowania właściciela karty.

    Wyślij i czekaj na odpowiedź :-)

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+

  • 17. Data: 2010-11-30 20:29:22
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 11/30/2010 12:24 AM, PiotRek wrote:

    > I tak dobrze, że to był bankomat banku, a nie Euronetu, Cash4You
    > czy tam e-Card - wtedy byłby większy kłopot.

    Dlaczego miałby być problem ?
    Mają takie same dzienniki z transakcji jak każdy inny operator sieci
    bankomatów.

  • 18. Data: 2010-11-30 21:33:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Jaroszuk" <z...@n...iq.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego miałby być problem ?
    > Mają takie same dzienniki z transakcji jak każdy inny operator sieci
    > bankomatów.

    Ale nie mają oddziałów, do których można wejść i pogadać z człowiekiem.

  • 19. Data: 2010-11-30 22:17:01
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-29 23:08, adam pisze:
    > zostalem z czyjas kasa w kieszeni, mysle ze moze trzeba bylo
    > przypilnowac i czekac, moze bankomat polknalby je z powrotem i anulowal
    > transakcje. Nie wiem czy w ogole bankomat moze zrobic cos takiego.
    Tak, jeśli gotówka nie zostanie odebrana przez ustalony czas (przeważnie
    30sekund) to zostaje cofnięta przez bankomat, zdeponowana w specjalnej
    kasecie (nie jest mieszana spowrotem z gotówką 'do wypłat'), i w logach
    jest to zapisywane. System bankowy wie że klient kasy nie wziął, kwota
    zostaje co prawda z jego konta "zamrożona" ale tylko czeka na
    zatwierdzenie zwrotu po rozliczeniu bankomatu
    Przy rozliczaniu bankomatu obsługa dostaje zapis z logu "była gotówka
    nieodebrana, jest w kasecie zrzutów" i taka gotówka 'ze zwrotu'
    przeliczana (czy się zgadza z wypłatą, czy np klient nie wziął części a
    reszte zostawił), i jeśli się zgadza, to powrót kasy na konto jest
    zatwierdzany.
    Problemem jest tylko to, czy dany bankomat jest obsługiwany lokalnie
    przez dany oddział banku (obecnie rzadko) czy przez zewnętrzną firmę
    konwojowo-gotówkową i zewnętrzne Centrum Zarządzania Gotówką, i jak
    często jest ładowany/rozliczany - jedne są raz/dwa razy dziennie, inne
    raz na parę tygodni (zależnie od tego ile wypłaca), i tutaj może być
    zwłoka...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 20. Data: 2010-11-30 23:50:04
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 11/30/2010 10:33 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Ale nie mają oddziałów, do których można wejść i pogadać z człowiekiem.

    Ee no ale i tak i tak trzeba w takiej sytuacji pismo pisać do działu
    reklamacji. To czy załatwisz to w oddziale, czy na poczcie to nie robi
    różnicy.