  • 1. Data: 2010-11-29 22:08:21
    Temat: Wzialem z bankomatu czyjes pieniadze
    Od: adam <a...@g...pl>

    Przypadkiem bylem w poblizu bankomatu w czasie gdy pewna osoba wybierala
    z niego pieniadze (a moze przeprowadzala inna transakcje - nie wiem).
    Gdy osoba ta odeszla, po parunastu sekudach bankomat zaczal odliczac
    pieniadze i je wyplul. Zaskoczony wzialem je i zaczalem rozgladac sie za
    ta osoba, za chwile bankomat wydrukowal potwierdzenie, to znowu mnie
    zaskoczylo, i gdy wzialem potwierdzenie nie odnalazlem juz tej osoby, w
    tym czasie zniknela. Zadzwonilem dzis do banku do ktorego bankomat
    nalezal, zeby zidentyfikowac wlasciciela pieniedzy. Podobno jest to
    bardzo trudne, bo na potwierdzeniu jest tylko koncowka nr karty,
    zaproponowano mi abym oddal te pieniadze w najblizszym oddziale.
    Nie chce ich oddac do banku, chcialbym oddac wlascicielowi, wydaje mi
    sie ze to juz nie sa pieniadze banku, bo sciagnal je z konta wlasciciela.
    1. Czyje to sa pieniadze, moje, banku czy osoby ktora chciala je podjac?
    2. Oddac pieniadze do banku, czy moze podac im moje dane i czekac az
    zglosi sie wlasciciel?
    3. Czy dobrze zrobilem zabierajac pieniadze z bankomatu? Wtedy przyszla
    mi tylko jedna mysl, a w zasadzie dwie, pierwsza - wziac pieniadze i
    biec za wlascicielem, druga - wziac pieniadze, bo inaczej wezmie je ktos
    inny. Wtedy nie myslalem ze nie znajde wlasciciela, ale dzis, gdy
    zostalem z czyjas kasa w kieszeni, mysle ze moze trzeba bylo
    przypilnowac i czekac, moze bankomat polknalby je z powrotem i anulowal
    transakcje. Nie wiem czy w ogole bankomat moze zrobic cos takiego.

    Miejsce bylo raczej odludne, bylo ciemno, ja bylem jedyna osoba w tamtym
    miejscu, kwota byla srednia lub nawet srednio-duza.
    Adam

  • 2. Data: 2010-11-29 22:46:13
    Temat: Re: Wzialem z bankomatu czyjes pieniadze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-29 23:08, adam pisze:

    > 2. Oddac pieniadze do banku, czy moze podac im moje dane i czekac az
    > zglosi sie wlasciciel?

    Tak chyba najprościej.
    Bank raczej nie będzie mógł ani Tobie podać danych klienta, ani jemu
    Twoich danych

    > 3. Czy dobrze zrobilem zabierajac pieniadze z bankomatu?
    [...]
    > mysle ze moze trzeba bylo
    > przypilnowac i czekac, moze bankomat polknalby je z powrotem i anulowal
    > transakcje. Nie wiem czy w ogole bankomat moze zrobic cos takiego.

    Po kilkudziesięciu sekundach bankomat wciągnie pieniądze do środka,
    odnotuje to w logach i właściciel w drodze reklamacji będzie mógł je
    odzyskać (a może nawet automatycznie mu je wtedy oddadzą?).

    To tak na przyszłość - że najwyżej należy bankomatu przypilnować chwilę
    żeby nikt inny pieniędzy nie zabrał. On je wciągnie i będzie spokój.

  • 3. Data: 2010-11-29 22:47:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    Pieniądze są osoby, która je pobrała. Mają tu zastosowanie przepisy o
    rzeczach znalezionych i formalnie masz 7 dni na zwrot do Biura Rzeczy
    Znalezionych, czyli de facto Urzędu Miasta / Gminy / Dzielnicy. Zastanawiam
    się tylko, bo sugestia, by zwrócić je do Banku jest o tyle sensowna, ze
    Biuro Rzeczy Znalezionych będzie miało kłopot z ustaleniem właściciela.
    Bank, któego własność stanowi bankomat spokojnie na podstawie slipu
    powinien zidentyfikować transakcję. Dopytaj na grupie o bankowości, ale
    wydaje mi się, że po takim zwrocie będą mogli po prostu dokonać storna
    transakcji. W wypadku banku najpewniej stracisz swoje 10% znaleźnego, bo
    nie sądzę, by się ktoś w takie dyrdymały bawił.

  • 4. Data: 2010-11-29 23:00:11
    Od: adam <a...@g...pl>

    > W wypadku banku najpewniej stracisz swoje 10% znaleźnego, bo nie
    > sądzę, by się ktoś w takie dyrdymały bawił.

    To mnie nie interesuje, chcialbym po prostu oddac.
    Adam

  • 5. Data: 2010-11-29 23:24:39
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Bank, któego własność stanowi bankomat spokojnie na podstawie slipu powinien
    zidentyfikować transakcję.

    I tak dobrze, że to był bankomat banku, a nie Euronetu, Cash4You
    czy tam e-Card - wtedy byłby większy kłopot.

    No i brawa dla autora wątku za uczciwość!

    Piotr

  • 6. Data: 2010-11-30 00:48:46
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > storna transakcji. W wypadku banku najpewniej stracisz swoje 10%
    > znaleźnego, bo nie sądzę, by się ktoś w takie dyrdymały bawił.

    Nie jestem pewien czy to taka "rzecz", te pieniądze, żeby je oddawać
    do biura rzeczy znalezionych.

    Ja bym oddał na policji, za pokwitowaniem, z kwitem.
    Oni się zwrócą do banku.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2010-11-30 01:06:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-30 01:48, Massai pisze:
    [..]
    > Ja bym oddał na policji, za pokwitowaniem, z kwitem.
    > Oni się zwrócą do banku.

    Jasne.
    Buacha cha cha cha cha!!!

    Naiwnych Ci u nas ciągle dostatek :)

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2010-11-30 03:51:20
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

> [...]
    >
    > To tak na przyszłość - że najwyżej należy bankomatu przypilnować chwilę
    > żeby nikt inny pieniędzy nie zabrał. On je wciągnie i będzie spokój.

    Czy ja śnię czytając tego typu rzeczy? Kiedyś zdziwiłem się pracą bankomatu
    umieszczonego w banku.Spytałem ich o szczegóły i dowiedziałem się, ze
    bankomat mnie w tym czasie okradł [ale pieniędzy nie wypluł, tylko
    dyskretnie przemilczał, że zabiera mi pieniądze kasują dwa razy tę samą
    sumę].Inna sprawa ,że zauważyłem w kolejce, że najpradopodobniej wszyscy po
    kolei mogą być kasowani tak samo, bo bankomat reagował cały czas
    błędnie.Bank odmówił natychmiastowego wyłączenia bankomatu , lub jakiś
    awaryjnych fizycznych działań w tym kierunku. Dowiedziałem się również , że
    pieniądze odzyskam z powrotem tylko i wyłącznie wtedy jeśli napiszę do nich
    oficjalne pismo [choć oni sami już w papiórach mieli, że dwie takie same
    transakcje były , a ja zgłaszam jedną ]...z prośbą o zwrot moich
    zagrabionych pieniędzy, oni to rozpatrzą [bodaj do 3 tygodni] a potem mi być
    może zwrócą . Spytałem się jakiego rzędu gotówkę "uzyskują " bezpowrotnie
    miesięcznie kiedy ludzie nie wiedząć o kradzieży ich pieniędzy nie zgłaszają
    tego faktu, no i jak księgują te pieniądze pod jakim "tytułem"...Na przykłąd
    87 milionów tytułem "wykombinowanych z bankomatów"? ;} Zabrałem swoje
    pozostałe pieniądze w kasie i wypłacono mi przez ich pomyłkę więcej o taką
    sumę jaką okradł mnie bankomat. Po jakimś czasie zwrócili mi pieniądze
    naliczyli standartowe odsetki , a za to, ze miałem fizycznie te pieniądze
    na koncie to policzyli mi odsetki karne. Czyli to, że mnie okradziono to
    mnie ukarali jeszcze odstetkami. A w piśmie napisali, ze przyznają mi
    "warunkowo" ...Poczułem się jak złodziej i poleciałem do Banku, że ja nie
    chcę żadnych "warunkowo" moich ukradzionych pieniędzy tylko chcę aby mi je
    "bezwarunkowo" oddano...Drętwa dyskusja bo obsługa jakby nie wiedziała o
    czym mówię i jak katarynka powtarzali ,że "przecież mam pieniądze" ...
    A teraz ten bank wysłał mi 3 listy z informacją , że należy mi się darmowa
    karta zbliżeniowa, darmowe coś tam i coś tam...Po otworzeniu listów
    dowiedziałem się, że należy mi się , ale jeśli jestem młody , bo dla takiego
    starego jak ja to nie... Analizuję likwidację wszystkich kont w tym banku...
    Palik

  • 9. Data: 2010-11-30 04:44:31
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-30 00:00, adam pisze:

    > To mnie nie interesuje, chcialbym po prostu oddac.
    > Adam

    Ty adas oddaj mi moje pieniadze zaraz podesle ci moj nr konta i za
    godzine widze je na koncie.

  • 10. Data: 2010-11-30 05:41:41
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/29/2010 9:51 PM, Palik wrote: