  • 1. Data: 2023-08-21 09:59:06
    Temat: Wysyłanie mandatów
    Od: cef <c...@i...pl>

    Odebrałem sobie drogą elektroniczną pisemko z Canardu
    i po wyklikaniu oświadczenia pojawiła się informacja, że mandat jednak
    zgodnie z prawem
    musi być przesłany pocztą tradycyjną. Mandat pojawił się na moim koncie
    w eboku
    po kilku dniach i formalnie mogłem go opłacić na podstawie podglądu www
    zanim przyszedł papierowy. Teraz po przeklikaniu całego profilu i
    podglądu wszystkich pism nie mogę dokopać się do miejsca gdzie ta
    informacja była.
    Co przeszkadza organom - skoro korespondencję w tej sprawie obsługuję i
    tak elektronicznie, bo tak odfajkowałem - żeby mandat też wystawić tylko
    elektronicznie?
    Jest jakiś zapis w prawie, który uniemożliwia taką wysyłkę?
    Czy to tylko niedoróbki informatyków, bo podpisem elektronicznym nie da
    się zalogować
    ani nic załatwić w Canardzie a jedynie przez ułomny profil zaufany.

    A druga sprawa to recydywa, bo miałem jeszcze niezatarty mandat za
    przekroczenie prędkości z ubiegłego roku (pomiar punkt fotoradar) a
    teraz był pomiar odcinkowy i to chyba są wg procedur czy nazewnictwa
    inne wykroczenia, bo dostałem 2pkt i 100zł czyli bez recydywy. Czy jak
    teraz mnie złapią na patrol z ręcznym urządzeniem, to też będzie
    odmienny status tego wykroczenia czy już jednak recydywa, bo normalne
    przekroczenie?

  • 2. Data: 2023-08-21 11:44:40
    Temat: Re: Wysyłanie mandatów
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 09:59, cef pisze:
> [...]
    > teraz mnie złapią na patrol z ręcznym urządzeniem, to też będzie
    > odmienny status tego wykroczenia czy już jednak recydywa, bo normalne

    Z tą recydywą to nie wiem jak jest, bo dostałem drugi mandat w tym roku
    i oba z suszarki. Ten drugi był bez recydywy, co mnie ucieszyło ale jak
    to z tym jest to dalej nie wiem.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 3. Data: 2023-08-21 14:40:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 09:59, cef pisze:
    > Co przeszkadza organom - skoro korespondencję w tej sprawie obsługuję i
    > tak elektronicznie, bo tak odfajkowałem - żeby mandat też wystawić tylko
    > elektronicznie?
    Nie wiem, co przeszkadza, ale teoretycznie mógłbyś korzystać z cudzego
    profilu i ta osoba by nawet nie wiedziała, że mandaty dostaje. Na ile
    wysyłanie papierowego wydruku to zmieni, to nie wiem, ale zapewne
    utrudni. Nie wiem, czy ostatecznie nie musisz tego podpisać i odesłać i
    chyba o to chodzi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-08-21 14:47:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 11:44, Wiesiaczek pisze:

    > Z tą recydywą to nie wiem jak jest, bo dostałem drugi mandat w tym roku
    > i oba z suszarki. Ten drugi był bez recydywy, co mnie ucieszyło ale jak
    > to z tym jest to dalej nie wiem.

    Recydywa ujawnia się dopiero po akceptacji mandatu i w chwili wpisu do
    rejestru u Starosty. Na etapie procedowania jego nałożenia może się
    ujawnić, albo nie w zależności od szeregu czynników.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-08-21 17:54:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie wiem, co przeszkadza

    W informacji było, że wg obowiązującego prawa mandat i tak musi być
    wygenerowany papierowo i wysłany pocztą. Chciałbym ustalić jakie to prawo
    konkretnie - bo obawiam się właśnie, że system informatyczny jest źle
    zrobiony
    (nie współpracuje z podpisem elektronicznym i identyfikacja osób jest
    upośledzona -
    stąd powrót do tradycyjnej formy przesyłki)
    Zapytam bezpośrednio w Canardzie.

> [...]
    > wysyłanie papierowego wydruku to zmieni, to nie wiem, ale zapewne
    > utrudni. Nie wiem, czy ostatecznie nie musisz tego podpisać i odesłać i

    Potwierdzam jedynie odbiór pisma z mandatem.
    Jak każdą inną korespondencję poleconym za potwierdzeniem odbioru.

  • 6. Data: 2023-08-21 18:44:08
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]

    upośledzona -
    stąd powrót do tradycyjnej formy przesyłki)
    Zapytałem też bezpośrednio w Canardzie.

  • 7. Data: 2023-08-21 20:07:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 17:54, cef pisze:

> [...]
    > jest źle zrobiony (nie współpracuje z podpisem elektronicznym i
    > identyfikacja osób jest upośledzona - stąd powrót do tradycyjnej

    Nie potrafię udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie, ale tak
    zdroworozsądkowo taki wyrok sądu, czy akt notarialny też by mógł być
    tylko wirtualny, a przecież go się drukuje i podpisuje.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 8. Data: 2023-08-21 20:07:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 17:54, cef pisze:
    > Potwierdzam jedynie odbiór pisma z mandatem.
    > Jak każdą inną korespondencję poleconym za potwierdzeniem odbioru.
    Ale gdyby to nie był Twój mandat, to zapewne byś się tym zainteresował.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2023-08-21 20:22:31
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    cef w

    > Odebrałem sobie drogą elektroniczną pisemko z Canardu

    CANARD nie wysyła pisemek, tylko ITD.

    > i po wyklikaniu oświadczenia

    Jakiego oświadczenia?
    Przyznania się do kierowania pojazdem, w chwili zarejestrowania wykroczenia?

    > podpisem elektronicznym nie da
    > się zalogować ani nic załatwić w Canardzie
    > a jedynie przez ułomny profil zaufany.

    Bo wystarczy PZ, który można założyć np. mając CK

    <cite>
    Kto może założyć konto eBOK? Konto eBOK może założyć każdy kto posiada
    Profil Zaufany na ePUAP z polskim numerem PESEL - element niezbędny do
    uwierzytelnienia. Podczas rejestracji należy określić czy konto będzie
    dotyczyło osoby fizycznej czy podmiotu gospodarczego. Profil Zaufany może
    być potwierdzony Certyfikatem kwalifikowanym.
    </cite>

> [...]
    > teraz był pomiar odcinkowy i to chyba są wg procedur czy nazewnictwa
    > inne wykroczenia, bo dostałem 2pkt i 100zł czyli bez recydywy.

    Zrobili wam z mózgu papkę...
    Poczytaj co i kiedy podlega recydywie

    > Czy jak
    > teraz mnie złapią na patrol z ręcznym urządzeniem, to też będzie
    > odmienny status tego wykroczenia czy już jednak recydywa, bo normalne
    > przekroczenie?

    48h w anclu by Ci się przydało ;)

    --
    Tomasz

  • 10. Data: 2023-08-21 22:46:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-21 o 20:22, To.Ja pisze:
    > cef w

    > CANARD nie wysyła pisemek, tylko ITD.

    To nie istotne dla sprawy. Wiadomo o jakie pismo chodzi.

    > Jakiego oświadczenia?
    > Przyznania się do kierowania pojazdem, w chwili zarejestrowania wykroczenia?

    Domyślnie tak.

    > Bo wystarczy PZ, który można założyć np. mając CK

    Do zalogowania się i załatwienia podstawowych spraw
    wystarczy, ale nie jest tak umocowany prawnie jak podpis
    elektroniczny.

> [...]
    > dotyczyło osoby fizycznej czy podmiotu gospodarczego. Profil Zaufany może
    > być potwierdzony Certyfikatem kwalifikowanym.

    Ale podpisywanie Profilem Zaufanym nie jest równoznaczne
    z podpisem fizycznym (odrecznym) tak jak zrównany jest w ustawie
    podpis elektroniczny (certyfikat kwalifikowany)
    i dlatego pewnie nie da się.

    > Zrobili wam z mózgu papkę...
    > Poczytaj co i kiedy podlega recydywie

    Co tam konkretnie trzeba przeczytać?
    O to też było pytanie, jeśli załapałeś.

    Nie mam na koncie setek wykroczeń, więc nie interesuję się
    szczegółowo zasadami czy unikaniem.
    W sumie wypada mi jeden mandat na przejechane ok 100tys km
    Sporo tych wykroczeń było dodatkowo w Niemczech, gdzie
    przekroczenia były 52/50 czy 64/60 i nie dyskutowałem z nimi.
    Wyjaśnij proszę o co chodzi z tą papką.

    > 48h w anclu by Ci się przydało ;)

    Podaj link do tej recydywy, to sobie przeczytam.