  • 91. Data: 2005-11-19 08:46:45
    Temat: Re: Wystapienie ze zwiazku wyznaniowego
    Od: gazebo <g...@w...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Nie ma zadnych list wyznawcow, czy nalezacych do jakiegos kosciola ktore
    > maja jakiekolwiek prawne znaczenie.
    >
    > A skoro nie ma, to nie da sie z nich wykreslic.

    sa i ksiegi i listy i inne zbiory prowadzone przez Kosciol, a Ustawa o
    ochronie danych osobowych co o tym mowi?

    --
    Come In Number 51, Your Time Is Up

  • 92. Data: 2005-11-19 08:47:51
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wiadomość z dnia 19 listopad 2005 autorstwa *gazebo*
    wyjaśniam co następuje:

    > przynaleznosc
    > do Kosiola katolickiego jako obywatel Polski a po jakims czasie wycofac
    > deklaracje, to mialo niesc za soba konsekwencje wykreslenia z rejestru
    > katolikow w Polsce na wniosek strony niemieckiej,

    W RFN deklaracja przynależności ma znaczenie ze względów podatkowych.
    Zdanie po przecinku miałoby sens, gdyby prawo polskie przewidywało podobną
    czynność.

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 93. Data: 2005-11-19 08:58:48
    Od: gazebo <g...@w...pl>

    Olgierd wrote:

    > W RFN deklaracja przynależności ma znaczenie ze względów podatkowych.
    > Zdanie po przecinku miałoby sens, gdyby prawo polskie przewidywało podobną
    > czynność.

    zgadza sie, co nie zmienia faktu, ze Kosciol niemiecki wystepowal do
    Kosciola polskiego z informacja o skresleniu z rejestru zdeklarowanych
    katolikow

    --
    Come In Number 51, Your Time Is Up

  • 94. Data: 2005-11-19 13:21:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Otto von Falkenstein" <F...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dllklm$98u$1@inews.gazeta.pl...

    > Przystap do masonerii, a automatycznie zostaniesz ekskomunikowany, ergo
    > przestaniesz być członkiem kościoła :-)

    Ale nie dostanie na to żadnego papieru a on najwyraźniej tego potrzebuje.
    No i czy przypadkiem masoneria nie jest czymś w rodzaju związku
    wyznaniowego?

  • 95. Data: 2005-11-19 13:25:49
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    Alek napisał(a):
> [...]
    >

    > Ale nie dostanie na to żadnego papieru a on najwyraźniej tego potrzebuje.
    > No i czy przypadkiem masoneria nie jest czymś w rodzaju związku

    nie, bo nie uprawia żadnego szczególnego kultu, jakkolwiek masoneri
    arytu szkockiego ma bardzo silne powiązania z chrześcijaństwem, odwołuje
    się w ceremoniale do Biblii, a zwłaszcza do Ewangelii św. Jana. Zresztą
    Biblia jest ważnym elementem ceremoniału i wystroju loży. Inaczej jest w
    masonerii rytu francuskiego, która jest z załozenia ateistyczna, ale i
    tam nie jest uprawiany kult żadnej nasdprzyrodzonej istoty.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 96. Data: 2005-11-23 12:39:01
    Od: krycha <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przemysław Płaskowicki napisał:

    > A to wynika z treści którego artykułu ustawy o gwarancjach sumienia i
    > wyznania? Jakie skutki spowoduje niezarejestrowanie kościoła?

    Przypuszczam, że działalność takiego kościoła nie jest
    uznawana przez państwo i np. nie moge uzyskać zgody na budowę swojego
    kościoła (budynku).

    Krycha

  • 97. Data: 2005-11-23 12:51:36
    Od: krycha <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kira napisał:

    > Re to: krycha [Fri, 18 Nov 2005 14:56:40 +0100]:

    (...)

    > A tu się zdziwiłam: to jak, ma się na pamięć wyuczyć
    > wszystkich adresów, pod którymi go nie chcą...? No,
    > bo jak przychodzi to źle, ale jak sobie zapisze żeby
    > nie przychodzić - to też źle. To jak to wykonać?
    >
    > Kira (zaciekawiona)

    Tu podam Ci przykład, który znam z opowiadania mojej koleżanki.
    Przyszedł do niej ksiądż po kolędzie (zawsze przyjmuje).
    Po dokonamiu odpowiednich czynności kolędniczych,
    wyjął gruby zeszyt, otworzył go w odpowiednim miejscu.
    Strona dotyczyła tego lokalu i lokatora.
    Zbierał na budowę kościoła od wszystkich.
    Do innych informacji w zeszycie dopisał datek.

    U nas był zwyczaj, który ostatnio zamiera, że jak ksiądz
    wchodził do bloku z kolędą, to ci którzy chcieli go
    przyjąć uchylali drzwi i zapraszali gdy przechodził.
    Nie musiał się nigdzie wpraszać, a zapisywać czegokolwiek,
    chyba że bardzo by chciał mieć ewidencję.

    pozdrawiam Krycha

  • 98. Data: 2005-11-23 13:01:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > Nie musiał się nigdzie wpraszać, a zapisywać czegokolwiek,
    > chyba że bardzo by chciał mieć ewidencję.

    Ja tam zawsze mówię księdzu, że dziękuję, ale nie skorzystam. :) W
    sumie nie spotkałem się jeszcze z jakąś negatywną reakcją - ja jestem
    miły dla niego, ksiądz też się uśmiechnie i idzie dzwonić do drzwi obok.
    Wydaje mi się, że czasy się zmieniają i księża (zwłaszcza z miejskich
    parafii) też to rozumieją. Kiedyś to każdy niewierzący musiał być
    komunistą. :) Teraz jest po prostu niewierzący, bez ideologii.

    Chociaż na pewno księża są różni, w każdym razie mi jeszcze moherowe
    bojówki nie podpaliły mieszkania. :)
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 99. Data: 2005-11-23 17:13:14
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Ja tam zawsze mówię księdzu, że dziękuję, ale nie skorzystam. :)

    "Allah akbar, pan ksiadz wejdzie porozmawiac?" dziala w 100% :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 100. Data: 2005-11-26 01:37:04
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 23/11/2005 13:39, krycha wrote :

    > Przypuszczam, że działalność takiego kościoła nie jest
    > uznawana przez państwo i np. nie moge uzyskać zgody na budowę swojego
    > kościoła (budynku).

    Źle przypuszczasz. Nawet ja, jako P. Płaskowicki mogę na swoim gruncie
    wybudować budynek z przeznaczeniem na kościół (pod warunkiem, że
    dopuszcza taką możliwość lokalny plan zagospodarowania).

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)