  • 1. Data: 2005-11-16 11:13:13
    Temat: Stypendium- dyskryminacja
    Od: "NIKO" <N...@Z...ONET.PL>

    Witam wszystkich!

    Mam prośbę o pomoc w rozwiązaniu małego problemu ze stypendium naukowym.

    Studia inżynierskie zakończyłem w kwietniu 2003 roku, w tym roku rozpoczęłem
    studia uzupełniające mgr.

    Na naszej uczelni przyznaje się stypendia przy średniej ocen przekraczającej
    4.0 (ja z ostatnich 2 semestrów miałem 4.4)

    ale niestety istnieje zapis w regulaminie uczelni jak niżej:

    -----------"5. Student I roku studiów drugiego stopnia (uzupełniających
    studiów magisterskich) rozpoczętych w

    ciągu roku od ukończenia studiów pierwszego stopnia, może otrzymać
    stypendium za wyniki w nauce na

    podstawie średniej ocen uzyskanych w ostatnich dwóch zaliczonych semestrach
    (ostatnim roku) studiów

    pierwszego stopnia, z wyłączeniem ocen za pracę dyplomową i egzamin
    dyplomowy."------------

    W związku z tym mam pytanie czy ten zapis,że pomiędzy przerwa pomiędzy
    studiami powyżej roku wyklucza uzyskanie

    stypendium naukowego jest zgodny z prawem.

    Mi wydaje się że jest to jakiś sposób dyskryminacji jednak.

    Jeszcze raz szczerze proszę o odpowiedź. Może ktoś orientuje się czy
    istnieje możliwośc odwołania się od tej decyzji.(tzn. jakieś ustawy,
    paragrafy, itp)

    Pozdrawiam:

    SEBASTIAN

  • 2. Data: 2005-11-16 11:24:20
    Temat: Re: Stypendium- dyskryminacja
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > (ostatnim roku) studiów
    >
    > pierwszego stopnia, z wyłączeniem ocen za pracę dyplomową i egzamin

    Szczerze mowiac nie widze nic zlego w tym zapisie. Przeciez jak idziesz dajmy na
    to na jednolite studia magisterskie to na pierwszym roku w ogole nie przysluguje
    stypendium i to - z tego co sie orientuje - nawet jezeli przedtem ukonczylo sie
    inne studia i to z wysokim wynikiem.

    Nie wiem, moze jest jakas szczegolowa regulacja tego zagadnienia, ale mi to
    wyglada na wrecz polepszenie sytuacji ludzi, ktorzy poszli na II stopien - bo z
    zastrzezeniem krotkiej przerwy miedzy I a II stopniem (max rok) przyznano im
    prawo do stypendium choc w braku takiego zapisu nie nalezaloby im sie nic.

    Lepiej uwazac gdzie sie kij wklada :-)

  • 3. Data: 2005-11-16 14:59:30
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    > rozpoczęłem studia uzupełniające mgr.