  • 1. Data: 2003-11-28 19:42:00
    Temat: Wyrolowali TP S.A. na kilkaset tysiecy – co z oskarzonymi??
    Od: "anty "scream"" <a...@o...pl>

    Swego czasu przewinal się w mediach artykul, jak to w Gdansku oskarzono kilku
    gosci, którzy wynajeli mieszkanie i zalozyli w nim telefon, rownoczesnie
    zakladajac w drugim mieszkaniu linie audiotele i oczywiście z drugiego telefonu
    zadzwonili na ta linie i nie odkladali sluchawki przez caly miesiac.
    Jak obliczylem, nabilo to na liczniku około miliona zl, z tego, po odpaleniu
    dzialki przez tepse musiala ona zaplacic wlascicielom linii audiotele około 600
    000. Oczywiście wlasciciele telefonu, który dzwonil nie zaplacili ani grosza.
    Chciałbym zapytac, czy jeśli wlasciciel linii audiotele i wlasciciel telefonu
    dzwoniacego to dwie rozne osoby i nie da się udowodnic ich zwiazku (zmowy), czy
    TP S.A. musi zaplacic bezwzglednie wlascicielowi linii audiotele a zostaje jej
    tylko dochodzenie swych naleznosci od osoby dzwoniacej?
    Nie wiem, o co dokladnie byli oskarzeni ci goscie, ale z determinacji operatora
    wnioskuje, ze musialo ich to zabolec (czyt. zaplacili wlascicielom linii
    audiotele), skoro zlozyli sprawe do sadu.
    Chciałbym tez zapytac, co się stalo z tymi osobami, ale jeśli cena za zysk 600
    000 jest kilka lat w wiezieniu (nie wiem dokladnie, ale mysle ze gora 10, za
    dobre sprawowanie 5, a może to i&#8221;znikoma szkodliwosc spoleczna&#8221;?) to czy
    nie
    znajda się nasladowcy??.
    Jakos o tej sprawie ucichlo, czyzby to był bardzo grozny (czyt. kosztowny)
    precedens dla telekomunikacji??

  • 2. Data: 2003-11-28 20:28:14
    Temat: Re: Wyrolowali TP S.A. na kilkaset tysiecy &#8211; co z oskarzonymi??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Podejrzewam, że w chwili zapłaty operatorowi AUDIO-TELR TP SA nie zdawała
    sobie sprawy, że cała kwota jest nabita z jednego numeru oraz że zapłaty
    za to nigdy nie dostanie. Myślę, że te wszystkie faktury są generowane
    automatycznie. Spodziewam się, że zainteresowali się rachunkiem na
    1.000.000 zł dopiero po drugim upomnieniu, a wówczas już operator
    AUDIO-TELE był daleko.

  • 3. Data: 2003-11-28 21:51:46
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik anty scream napisał:
    [..]
    > Jakos o tej sprawie ucichlo, czyzby to był bardzo grozny (czyt. kosztowny)
    > precedens dla telekomunikacji??

    ładny masz nick :))

    trudno, zeby o wszystkich sprawach sądowych pisano w gazetach..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2003-11-29 07:36:14
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    Dzierżawca linii 0700 od provaidera dostaje 25% (w zależnosci jak się
    dogada) kwoty "rachunku", co do oskarżonych to góra dostaną zawiasy.