  • 1. Data: 2003-11-28 18:53:10
    Temat: czy to legalny windows?
    Od: "Przemo P" <...@...x>

    Czy windowsy sprzedawane na allegro są w pełni legalne
    czy ciężko z tym?
    Czytam wszystkie posty z ostatnich dni co do bsa itp.
    przeglądałem serwis vagla,
    czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć mi z _całą_ pewnością,
    że zakupiony windows me od gościa z allegro (zakładamy, że
    jest to prawda co pisze w aukcji, a nie ruska kopia) jest legalny
    i przed bsa nie będę "mrugał oczkami".

    Tekst z aukcji: "przedmiotem aukcji jest znany wszystkim program MS
    Windows millenium ME w wersji OEM, czyli płyta CD oryginalna + książka +
    certyfikat "licencja". W bardzo dobrym stanie. TANIO Zapraszam do licytacji.

    Brakuje tu chyba komponentu, z którym go zakupił prawda? (zapytam gościa)
    lub:
    "Windows Me Pl Oem; naklejka i cd. naklejka nadaje sie do naklejenia na
    kompa, cd jest w stanie dobrym (troszke porysowany) - sprzedaje z karta
    sieciowa. "

    Tu lepiej choć nie ma książeczki.

    Są trzykrotnie tańszy niż w sklepie. Można kupić z czystym sumieniem czy
    nie???
    Proszę o odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 2. Data: 2003-11-28 19:20:06
    Temat: Re: czy to legalny windows?
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Przemo P napisał(a):

    > Czy windowsy sprzedawane na allegro są w pełni legalne
    > czy ciężko z tym?

    Różnie z tym bywa. Trzeba czytać uważnie opis aukcji

> [...]
    >
    > Brakuje tu chyba komponentu, z którym go zakupił prawda? (zapytam gościa)

    Brakuje. Windows w wersji OEM nie może być sprzedawany samodzielnie

> [...]
    > "Windows Me Pl Oem; naklejka i cd. naklejka nadaje sie do naklejenia na
    > kompa, cd jest w stanie dobrym (troszke porysowany) - sprzedaje z karta

    A po co książeczka? Chcesz sobie poczytać? :)

    > Są trzykrotnie tańszy niż w sklepie. Można kupić z czystym sumieniem czy
    > nie???

    Z czystym sumieniem należy bardzo uważnie przeczytać opis aukcji

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 3. Data: 2003-11-28 19:21:01
    Od: "Przemo P" <...@...x>

    naturalnie nie chodzi mi o sądzenie czy akurat ci sprzedający mają te
    systemy legalne i jakie są ich intencje ale _jedynie o zasadę_ czy zakupując
    autentycznego w ten sposób (przez allegro - cena!) - też będę miał
    legalnego.
    Przemo

  • 4. Data: 2003-11-28 19:25:35
    Od: "Przemo P" <...@...x>

    > Różnie z tym bywa. Trzeba czytać uważnie opis aukcji

    naturalnie, zakładając jednak, że będzie komplet czyli co najważniejsze
    nalepka potem płytka, może książeczka no i najważniejsze w oem
    czyli element z którym została zakupiona skłaniasz się, że będzie to
    legalny system dla mnie
    A! i może najważniejsze - czy w przypadku zakupu muszę też wymagać
    od sprzedającego aby dał mi swoją fakturę czy paragon potwierdzający,
    że go zakupił z załóżmy tym napędem?
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 5. Data: 2003-11-28 19:35:47
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Przemo P" <...@...x> wrote in message news:bq87cv$7j1$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
    zakupując
    > autentycznego w ten sposób (przez allegro - cena!) - też będę miał

    Nie ma zanczenia gdzie kupujesz, firmy na allegro też sprzedają.
    Druga prawda jest też taka, że bardzo dużo jest przekrętów.
    Ktoś kupił z komputerem i udało mu się, że sprzedawca wręczył mu nalepkę do
    ręki i powiedział naklej sobie, a teraz chce go odsprzedać.
    Jak chcesz mieć pewność, że to nie przekręt, to poproś fakturę.
    Windowsy OEM moga być odsprzedane, ale łącznie z komputerem, na kórym były
    instalowane pierwotnie, ale ja jeszcze takiej oferty nie widziałem.

  • 6. Data: 2003-11-28 19:39:22
    Od: "Przemo P" <...@...x>

    > Windowsy OEM moga być odsprzedane, ale łącznie z komputerem, na kórym były
    > instalowane pierwotnie, ale ja jeszcze takiej oferty nie widziałem.

    a jak wygląda sprawa tych komponentów co to na nie były oemy sprzedawane -
    nie tylko na całe komputery
    Z tego co wiem teraz tego już nie ma ale wtedy?
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 7. Data: 2003-11-28 19:45:15
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Przemo P napisał(a):

    > A! i może najważniejsze - czy w przypadku zakupu muszę też wymagać
    > od sprzedającego aby dał mi swoją fakturę czy paragon potwierdzający,
    > że go zakupił z załóżmy tym napędem?

    To by było najwygodniejsze dla Ciebie, ale oczywiście sprzedający może tego
    rachunku nie posiadać. Wtedy może być pewien problem, ponieważ o ile widać
    gołym okiem, ze płyta jest legalna, masz certyfikat legalności to już nie
    można sprawdzić z jakim elementem ten Windows został kupiony :)

    Fajne, nie :)

    Microsoft tworzy chyba najbardziej "porąbane" umowy licencyjne na świecie
    ;)

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 8. Data: 2003-11-29 00:23:00
    Od: "latet" <N...@p...onet.pl>

    > a jak wygląda sprawa tych komponentów co to na nie były oemy sprzedawane -
    > nie tylko na całe komputery
    > Z tego co wiem teraz tego już nie ma ale wtedy?

    Jak nie ma, jak jest :-)
    Dzis kupilem WinXP OEM z myszką.
    Ale i tak przy pierwszej istalacji "przypisze" sie on do plyty glownej
    i tylko z nią (oraz z tą myszką) mógłym go w przyszlosci sprzedać.
    Inaczej - nie da sie go re-aktywować.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 9. Data: 2003-11-29 01:00:09
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "latet" <N...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Ale i tak przy pierwszej istalacji "przypisze" sie on do plyty glownej
    > i tylko z nią (oraz z tą myszką) mógłym go w przyszlosci sprzedać.

    Pracują już na 4 częścią. Niedługo będzie w kinach. Arni będzie głównym
    reżyserem.

  • 10. Data: 2003-11-29 01:53:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    Przemo P rzecze:
    [..]
    > że zakupiony windows me od gościa z allegro (zakładamy, że
    > jest to prawda co pisze w aukcji, a nie ruska kopia) jest legalny
    > i przed bsa nie będę "mrugał oczkami".

    Jeżeli płytka instalacyjna jest oryginalna, a nie piracka to BSA
    i inne takie mogą Ci skoczyć i obtoczyć.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net