  • 1. Data: 2004-02-08 14:42:42
    Temat: Wyrok w zawieszeniu, a skrócenie kary!
    Od: "Lejek" <d...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    Czy mając wyrok w zawieszeniu można ubiegać się o jego skrócenie? Jeżeli
    tak, to w jaki sposób mozna to załatwiać.
    Pytanie drugie dotyczy o wpis do rejestru skazanych (czy jak to sie tam
    nazywa). Po jakim czasie (jesli wogóle) od końca kary zostaje się
    wykreślonym z listy skazanych i czy mozna wtedy dostać "zaświadczenie o
    niekaralności".
    Z góry dzieki za odpowiedź,
    Lejek

  • 2. Data: 2004-02-08 18:45:11
    Temat: Re: Wyrok w zawieszeniu, a skrócenie kary!
    Od: "PL" <p...@p...pl>

> [...]
    > nazywa). Po jakim czasie (jesli wogóle) od końca kary zostaje się
    > wykreślonym z listy skazanych i czy mozna wtedy dostać "zaświadczenie o
    ===========
    Ad. 2: ZTCW 6 miesiecy.
    PL

  • 3. Data: 2004-02-08 23:05:08
    Od: "slav" <n...@s...w.pl>

    Użytkownik "Lejek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nazywa). Po jakim czasie (jesli wogóle) od końca kary zostaje się
    > wykreślonym z listy skazanych i czy mozna wtedy dostać "zaświadczenie o

    Z kodeksu karnego:
    Art. 106. Z chwilą zatarcia skazania uważa się je za niebyłe; wpis o
    skazaniu usuwa się z rejestru skazanych.
    Art. 107. § 1. W razie skazania na karę pozbawienia wolności (..), zatarcie
    skazania następuje z mocy prawa z upływem 10 lat od wykonania lub darowania
    kary albo od przedawnienia jej wykonania.
    § 2. Sąd może na wniosek skazanego zarządzić zatarcie skazania już po
    upływie 5 lat, jeżeli skazany w tym okresie przestrzegał porządku prawnego,
    a wymierzona kara pozbawienia wolności nie przekraczała 3 lat.

    a o skróceniu wyroku to nie wiem... chyba trzeba swoje grzecznie odpękać...

  • 4. Data: 2004-02-09 06:31:56
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    (...ciach...)
    Czy tak samo traktowana jest kara w zawieszeniu?
    PL

  • 5. Data: 2004-02-09 09:07:42
    Od: i...@p...onet.pl

    > Czy tak samo traktowana jest kara w zawieszeniu?
    > PL

    Art. 76 kk Skazanie ulega zatarciu z mocy prawa z upływem 6 m-cy od zakończenia
    okresu próby.
    Pozdrawiam
    Izabella

  • 6. Data: 2004-02-09 11:45:24
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    > Art. 76 kk Skazanie ulega zatarciu z mocy prawa z upływem 6 m-cy od
    zakończenia
    > okresu próby.
    > Pozdrawiam
    > Izabella
    =========
    Takoz sadzilem i stad moja odpowiedz na post "slav"a.
    RePozdrawiam!
    PL