  • 1. Data: 2004-02-08 13:59:08
    Temat: Klopotliwe sasiedztwo (parking ciezarowek i maszyn budowlanych)
    Od: lukasz_p <l...@W...pl>

    Dzien dobry

    U moich znajomych wlasciciel sasiedniej posesji oddzielonej plotem
    zaczal budowac... parking dla ciezarowek, koparek itd (ma zdaje sie
    firme budowlana). Na razie utwardza grunt, montuje ogrodzenie,
    oswietlenie itd (wczesniej tam byla trawa, teren to osiedle domkow
    jednorodzinnych)

    Nie musze chyba mowic ze zamiana sasiedztwa z trawy i drzew na koparki
    jest raczej malo przyjemna...
    Nigdy nie interesowalem sie prawem budowlanym, wiec prosilbym o
    odeslanie do wlasciwych dokumentow gdzie moglbym sobie poczytac o trybie
    uzyskiwania pozwolen na budowe, warunkow jakie budujacy musi spelnic, itd.
    (podejrzewam ze prawo budowlane... i co jeszcze? jakies rozporzadzenia?)
    - po prostu chcialbym przede wszystkim sprawdzic czy ten "parking" jest
    budowany calkowicie zgodnie z prawem, a najlepiej czy mozna w jakis
    skuteczny sposob przeciwstawic sie tej budowie?

    A moze ktos mial juz przygody z podobna sprawa i moglby po krotce opisac
    jak w takiej sytuacji postepowac?

    --
    pozdrawiam
    lukasz_p

  • 2. Data: 2004-02-08 16:37:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "lukasz_p" <l...@W...pl> napisał w wiadomości

    Można próbować walczyć na podstawie tego, że najpewniej taki parking
    będzie niezgodny z planem zagospodarowania. Ale najpierw to trzeba
    sprawdzić. Ja jednak raczej na ich miejscu próbował bym się dogadać z
    właścicielem parkingu. niech od strony ich posesji posadzi drzewka na
    przykład. Może da się jakoś tę sytuację załagodzić. Bo inaczej, to dojdzie
    do totalnej wojny sąsiedzkiej. Znam przypadki, gdzie przez wiele dziesiąt
    lat w ten sposób sąsiedzi uprzykrzają sobie życie.

  • 3. Data: 2004-02-10 17:10:28
    Od: lukasz_p <l...@W...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > do totalnej wojny sąsiedzkiej. Znam przypadki, gdzie przez wiele dziesiąt
    > lat w ten sposób sąsiedzi uprzykrzają sobie życie.

    Dzieki za odpowiedz
    No wlasnie sprawa tez jest delikatna, bo z jednej strony nikt nie chce
    wojny z sasiadami, a z drugiej strony nie mozna dac sobie wchodzic na glowie
    Zobaczymy jak sie ta sprawa bedzie rozwijac...

    --
    pozdrawiam
    lukasz_p