  • 1. Data: 2003-06-11 21:23:35
    Temat: Re: Wypowiedzenie pracy w trybie natychmiastowym - pytania
    Od: "Jacek" <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    własnie siedze nad KP :( i kolega ma racje. Można rozwiązać umowę bez
    wypowiedzenia w określonych sytuacjach:
    1. rodzaj pracy ma szkodliwy wpływ na zdrowie a pracodawca nie ma możliwości
    przeniesienia do innej pracy - wymagane orzeczenie lekarskie
    2. dopuszczenie sie przez pracodawce ciezkiego naruszenia podstawowych
    obowiazkow - tutaj mozna podniesc wiele rzeczy np. brak zapewniania
    wlasciwych warunkow bezpieczenstwa i higieny pracy, brak terminowego
    wyplacania wynagrodzenia
    Rozwiazanie umowy musi byc zlozone w formie pisemnej.
    Po takim rozwiazaniu masz prawo domagac sie odszkodowania w wysokosci
    wynagrodzenia za czas rowny wypowiedzeniu.
    Jezeli pracodawca nie zgodza sie na to (a watpliwe zeby jeszcze chcial ci
    wyplacac jezeli porzucasz prace, bo tak to trzeba nazwac) mozesz wystapic do
    sadu o odszkodowanie. Rowniez pracodawca moze wystapic o odszkodowanie za
    bezpodstawne rozwiazanie umowy (w wysokosci faktycznie poniesionej szkody
    lecz nie wyzsze niz wysokosc wynagrodzenia za okres wypowiedzenia)

    W kazdym badz razie lepiej dazyc do rozwiazania umowy za porozumieniem
    stron.

    Na marginesie twoje zachowanie jest nieodpowiedzialne. Ktos liczy na twoja
    prace, a ty to olewasz mimo tego ze sie zobowiazales do czegos. Osobiscie
    mam do czynienia z zatrudnianiem pracownikow i jezeli ktos mi mowi, ze
    gdzies pracuje, ale od jutra moze sie stawic juz u mnie w pracy to jego
    papiery laduja w koszu. Nie traktuje takich ludzi powaznie, poniewaz oni nie
    traktuja pracodawcy powaznie.

    Pozdrawiam
    Jacek

    Użytkownik "burenezo" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli żadna z powyższych przesłanek nie miała miejsca, a jesteś
    > zdesperowany możesz złożyć tzw "wypowiedzenie nieprawidłowe". Mimo błędu
    > będzie ono skuteczne, jednak będziesz musiał liczyć się z odszkodowaniem w
    > wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia. Jako przyczyny rozwiązania
    > podajesz z premedytacją zdarzenia, które tak naprawdę nie były ciężkim
    > naruszeniem podstawowych obowiązków:
    > "Wypowiadam w trybie natychmiastowym umowę o pracę z powodu ciężkiego
    > naruszenia przez pracodawcę wobec mnie jego podstawowych obowiązków.
    Ciężkie

  • 2. Data: 2003-06-15 08:23:11
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>