  • 1. Data: 2003-06-11 20:36:23
    Temat: dostałam wulgarnego emaila od ucznia
    Od: "Beata" <b...@o...pl>

    pod jaki artykuł to podlega, czy wogóle prawnie mogę to jakoś ugryść?

    Beata

  • 2. Data: 2003-06-11 21:13:53
    Temat: Re: dostałam wulgarnego emaila od ucznia
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Beata" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > pod jaki artykuł to podlega, czy wogóle prawnie mogę to jakoś ugryść?

    To co Ty mu zrobilas ??

    Tomek

    PS
    Moze bez przesady z tym prawem.
    Nauczyciel to ma wychowywac,
    no chyba ze sobie nie radzi :P

  • 3. Data: 2003-06-11 21:33:58
    Od: "Beata" <b...@o...pl>

    > To co Ty mu zrobilas ??

    to jest ona, pozwoliłam jej mieć na świadectwie 3 a nie 2.

    > PS
    > Moze bez przesady z tym prawem.

    chce tylko wiedzieć orientacyjnie, czy coś się da

    > Nauczyciel to ma wychowywać,
    > no chyba ze sobie nie radzi :P

    tzn, że uczeń może wszystko?
    Mamy czekać aż z pistoletami będą przychodzić do szkoły?

    Beata

  • 4. Data: 2003-06-11 21:53:23
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    > to jest ona, pozwoliłam jej mieć na świadectwie 3 a nie 2.

    Nie kapuję... Bluzga za wyższą ocenę???

    > chce tylko wiedzieć orientacyjnie, czy coś się da

    Teoreticznie... Ale jak mi policja mówi, że zanim sprawa, w której jestem
    poszkodowany (wtargnięcie do mieszkania i narusznie nietykalności) może i 2
    lata czekać na wejście na wokandę....

    > tzn, że uczeń może wszystko?
    > Mamy czekać aż z pistoletami będą przychodzić do szkoły?

    Hmmm... Za moich czasów wzywało się rodziców, obniżało oceny z zachowania
    itepe...

    Poza tym bluzgi to bluzgi - nic konkretnego to nie mówi. Co to było? Groźba
    karalna? A może dałoby się podciągnąć pod szerzenie treści pornograficznych?
    ;->

  • 5. Data: 2003-06-11 22:10:45
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Jun 2003 22:36:23 +0200, "Beata" <b...@o...pl>
    napisał(a):

    >pod jaki artykuł to podlega, czy wogóle prawnie mogę to jakoś ugryść?

    Jesli juz, droga Nauczycielko, to ugryzc.

    Jesli mozna cos radzic, to po prostu ugryz sie w jezyk, udawaj ze
    zadnego maila nie dostalas, przeciez to nie przystoi ciagac po sadach
    uczennice za p r y w a t n a, niepubliczna, korespondencje...

    --
    Adek

  • 6. Data: 2003-06-11 23:07:36
    Od: "news" <k...@4...pl>

    zalezy jak bardzo zawarte tresci naruszaja twoja godnosc i w jakim stopniu
    sa naganne.

    zglosic sprawe rodzicom i domagac sie przeprosin, najlepiej publicznych.
    jesli rodzice toporni i oleja sprawe i dodatkowo zrugaja cie za gnebienie
    swojej pociechy to nie czekac, wydrukowac maila (razem z pelnym naglowkiem,
    zrodlem i sciezka powrotna, serwerem smtp) i zlozyc wniosek do prokuratury o
    naruszenie dobr osobistych. prokuratura powinna w konsekwencji skierowac
    sprawe do sadu dla nieletnich albo umorzy sprawe.

    jednoczesnie zawiadomic dyrekcje szkoly i wyciagnac konsekwencje
    niech gowniaz wie ze nie jest bezkarny

    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

  • 7. Data: 2003-06-12 05:18:33
    Temat: Odp: dostałam wulgarnego emaila od ucznia
    Od: "Klio" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik A_Zet <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:s...@4...com..
    .

> [...]
    > zadnego maila nie dostalas, przeciez to nie przystoi ciagac po sadach
    > uczennice za p r y w a t n a, niepubliczna, korespondencje...

    dzięki za takie rozwiązanie - a co dalej??? dziewczyna poczuje się bezkarna
    . Wychowanie polega m.in. na wpajaniu zasad współżycia społecznego - nie rob
    ienie nic w przypadku ich przekraczania uczy bezkarności !!! A prowadzic to
    może.................
    przykład : Jedna z nauczycielek w pewnym gimnazjum ( sprawa mi znana osobiś
    cie a nie ze słyzenia) nie reagowała na głupie docinki i straszenie ze stron
    y uczniów na zasadzie " lepiej ugryżć się w język" aż jeden uczeń ją pobił
    (prywatnie, niepublicznie w ciemnym zaułku). Nauczycielka nie zareagowała a
    sprawa wyszła na jaw bo uczeń się "pochwalił" swoim kolegom w szkole, ze nau
    czycielce przyłożył.

    Wydaje mi sie, ze należy ostro reagować na każde przejawy agresji - też słow
    nej !!!!!!!!!!!!!!!

    Klaudia

  • 8. Data: 2003-06-12 05:28:58
    Od: Anna G <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprawe do sadu dla nieletnich albo umorzy sprawe.
    >
    > jednoczesnie zawiadomic dyrekcje szkoly i wyciagnac konsekwencje

    U nas było podobnie, pani wydrukowała maila zaniosła do dyrekcji,
    wezwano rodziców i ucznia, pokazano wydrukowaną treść razem z
    nagłówkami...na drugi dzień nauczycielka została przeproszona, a uczen
    aktualnie chodzi jak w zegarku. nie mam pojecia co zrobili mu rodzice,
    ale na tej rozmowie sie skończyło.
    pozdrawiam
    Anka
    P.S. Koniec roku szkolnego to chyba najgorszy okres :(

  • 9. Data: 2003-06-12 05:54:41
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Jun 2003 07:18:33 +0200, "Klio"
    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Użytkownik A_Zet <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    >napisał:s...@4...com.
    ..

> [...]
    >czycielce przyłożył.
    >
    >Wydaje mi sie, ze należy ostro reagować na każde przejawy agresji - też słow

    Nie uwazam.

    Uwazam, ze nauczyciel jest p r z e d u c z n i e m zobowiazany do
    zachowania godnosci wlasnej. Dlaczego do jednego nauczyciela
    gowniarze pisza obrazliwe maile, zas do innych nie? Nie da sie
    skwitowac tego prostym stwierdzeniem, ze uczen jest winien, bo...
    i tu znajdziemy tysiac i jeden powodow.

    Zwroc laskawie uwage, ze zarowno Ty, jak i Beata
    e s k a l u j e c i e konflikt suponujac, ze skonczy sie na
    pistolecie (Beata) lub na pobiciu (Ty). Tak nie wolno, nauczycielka
    jest ostatnia osoba, ktora ma sie zachowywac jak maglarka. Niestety,
    inicjujacy post Beaty daje sporo do myslenia o samej autorce.
    A mlodziez jest bezwzgledna (i takie jej wilcze prawo) - gdy dostrzeze
    slabosc nauczyciela, wykorzysta ja. Nauczyciel ma wychowywac, tak,
    ale proces wychowawczy ma sie odbywac w atmosferze godnosci,
    szczegolnie godnosci wlasnej nauczyciela a nie magla. Szacunku nie
    wzbudzi nauczyciel drukujacy otrzymane maile, wzbudzi po prostu gromki
    smiech.

    Sprawa sie nadaje co najwyzej do wezwania rodzicow gowniary i natarcia
    im uszu - ale w cztery oczy, w y l a c z n i e nauczyciel-rodzic, a
    juz absurdalne (dla mnie) szukanie drogi prawnej na zaspokojenie
    swojego poczucia honoru naruszonego w korespondencji
    p r y w a t n e j jest kolejnym przejawem eskalacji problemu.
    Poddajacy w watpliwosc kwalifikacje pedagogiczne nauczyciela.
    Pisze: najwyzej - bo zywie niejakie obawy odnosnie do znalezienia
    zrozumienia u rodzicow t a k i e j uczennicy... Ale o tym powinien
    wiedziec nauczyciel zanim wezwie rodzica. :-)

    O wlasna godnosc nauczyciel powinien zaczac dbac jeszcze przed
    pojsciem na studia kierunkowe...

    I bardzo prosze nie wmawiac we mnie, ze usprawiedliwiam, badz
    rozgrzeszam w jakis sposob postepek tej rozwydrzonej pannicy - jedno
    (postawa nauczyciela) z drugim (postawa ucznia) nie ma nic wspolnego.
    Dla mnie, czlowieka dosc wiekowego (66) niektore wypowiedzi sa po
    prostu glupie. Szczegolnie ta nawolujaca do wydrukowania i
    upublicznienia p r y w a t n e j korespondencji i powiadamiania
    prokuratora.

    --
    Adek

  • 10. Data: 2003-06-12 06:50:27
    Od: "news" <k...@4...pl>

    chyba jeszcze nie znasz bezwzglednosci i stopnia zepsucia dzisiejszej
    mlodziezy - oczywiscie najlepiej zwalic wine na nauczyciela bo nieumiejetnie
    postepuje z mlodzieza i daje sobie wlazic n glowe...
    tak sie akurat sklada ze ostatnio sam przerabialem tego typu konflikt i
    gdyby nie szybka, skuteczna i daleko posunieta reakcja ze strony mojej (jako
    rodzica), nauczycieli i dyrekcji to takie "parchy" nadal chodzilyby do
    szkoly - postraszenie sadem i prokuratorem rodzicow tych degeneratow (2
    gimnazjum) bylo na tyle skutecznie ze szybciutko krewcy rodzice i ich
    niepokorne pociechy zwineli ogon pod siebie i zabrali je do innych szkol
    (niby dobrowolnie ale i tak wiadomo o co poszlo).

    a to ze jestes wiekowy nie znaczy ze masz wieksze doswiadczenie w ocenianiu
    tego typu wystepkow.
    pzdr.

    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!