eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadki a promile › Re: Wypadki a promile
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net
    !newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!nx01.iad01.newshosting.com!newsho
    sting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.polityka,pl.soc.prawo
    Date: Tue, 7 Jan 2014 22:28:48 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wypadki a promile
    In-Reply-To: <lah8kj$i8u$1@pippin.nask.net.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1401072214040.3220@quad>
    References: <lah8kj$i8u$1@pippin.nask.net.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 63
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1389131634 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2369 83.15.167.123:62357
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.polityka:1930536 pl.soc.prawo:733545
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 7 Jan 2014, t-1 wrote:

    > Brakuje mi jednak informacji ile promili mają zazwyczaj pijani sprawcy
    > wypadków drogowych?

    I to jest gwóźdź programu.
    IMO jest to pierwsza z ważnych informacji statystycznych, której
    nie ma.

    Drugi element został również poruszony w wątku - przez "wt".

    Gdzieś już pisałem: pijany, który jednoosobowo osiągnął wskaźnik
    zabijalności pieszych 150% z *całego* 2012r przez *wszystkich*
    pijanych, wyróżniał się na drodze.

    I jest to - całkiem wyraźnie statystycznie widoczna - wystarczy
    porównać udział nietrzeźwych sprawców wypadków w kategorii
    "nadmierna prędkość" z kilkoma innymi zdarzeniami, różnica
    jest dramatyczna, nadreprezentacja przedstawiona liniowo
    graficznie spowoduje zniknięcie innych przyczyn wypadku.

    Krótko mówiąc: *NIEKTÓRZY* pijani są naprawdę groźni.
    Po pierwsze, z braku danych statystycznych nie można tego
    wykazać na pewno, ale są to "dwupromilowcy" i wyżej
    (przy czym ci znacznie wyżej mają statystycznie mały zasięg
    zygzakowania).
    Po drugie, są to *widoczni* kierujący.
    Ci "z ułańską fantazją".

    I teraz jeszcze pytanie: czy dla wypadku z zabiciem 6 pieszych
    nacisk należy kłaść na to, że jechał pijany, czy na to,
    że jechał >100km/h?
    Przecież on miał energię katapultowania (z progu, który
    AFAIR tam był) przewyższającą
    tę dla prędkości dozwolonej przekraczającą nie mniej
    "normę", niż jego 2 promile przekraczały dozwolone 0,2%!

    > I czy 0.5 promila jest w związku z tym dobrą i jednoznaczną granicą
    > nietrzeźwości,

    IMO nie.
    Patrz niżej.
    NIGDY (IMO) granica w postaci "kreski" nie jest dobra.
    Jej poziom to osobna sprawa, w której też się zgadzam
    z Twoimi uwagami.

    > szczególnie gdy sankcje maja być bardzo zaostrzone?
    > Czy nie powinno wprowadzić się dodatkowych badań stwierdzających
    > jednoznacznie stan ograniczonej sprawności.

    Też, to jest pewna wersja rozwiązania.
    Ale powiedzmy określenie granic kary (maksymalnej i minimalnej)
    w potędze nie niższej niż kwadrat przekroczenia limitu
    miałoby pewnien sens.
    A nie "bezwzględny próg", co w przepisach *ZAWSZE* uważam
    za bezsens.

    > Ostatni, sztandarowi przestępcy mieli raczej około 2 promili wzmocnionych
    > narkotykami i nie były to zwietrzałe promile po odpoczynku.

    Jakoś tak.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1