  • Data: 2014-01-07 22:35:22
    Temat: Re: Wypadki a promile
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Jan 2014, u2 wrote:

    > niedawno tusk zlagodzil przepisy dotyczace nietrzezwych rowerzystow,
    > slyusznie, choc argumentacja, ze sa bardziej dla sibie zagrozeniem
    > mnie nie przekonuje.

    Przede wszystkim są znacznie mniejszym zagrożeniem dla innych
    uczestników ruchu, co ma odbicie w statystyce właśnie, zaś
    teoretycznie sprowokowanie TIRmana do wjechania na przystanek
    pełen ludzi jest teoretycznie możliwe, tyle, że znacznie mniej
    prawdopodobne, niż np. śmierć podobnej liczby osób z powodu
    zapiętych pasów (nie, nie napisałem "niezapiętych"!)

    > trzeba rowniez wziac pod uwage przepisy stosowane w innych cywilizowanych
    > krajach n.p. w Niemczech. tam mozna miec do 0,8 promilla, ale nie oplaca sie
    > popelniac przestepstw drogowych. dlatego jest tam ich zdecydowanie mniej.

    Takie wnioski mają jedną wadę: są mało populistyczne :>
    A populizm jest WAŻNY.
    Dlaczego?
    Sprawcy tych pozostałych ok. 30 tysięcy wypadków, nie spowodowanych
    przez pijanych, potrzebują chłopca do bicia, z braku dopuszczalności
    szukania czarownic, żydów, a po części również cyklistów ;>, pijani
    są doskonałym "elementem".
    I teraz hint: WSZYSCY PIJANI ("pijani wg prawa").

    pzdr, Gotfryd