  • 11. Data: 2009-09-22 15:35:22
    Temat: Re: Wypadek z udziałem autobusa
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Imiennika pisze:
> [...]
    > na czerwonym świetle inna kierująca pojazdem. łup i tamten samochód do kasacji.
    > Wszyscy żywi, ale jedna kobieta pasażer autobusu upadła tak nieszczęśliwie, że
    > ręka złamana.
    >
    > Do kogo pisać o odszkodowanie ? Numer rejestracyjny sprawcy jest znany.
    >
    > Drugie pytanie: pracownik spóźnił się do pracy z powodu tego wypadku, od kogo
    > wziąć jakieś potwierdzenie/usprawiedliwienie ?
    >
    > Trzecie pytanie:
    > Pasażer wiózł telewizor, który na skutek zderzenia tak się przesunął, że
    > uderzył i nastąpiło uszkodzenie. Kto ma płacić za szkody ? jak ugryźć ten

    1 i 3 - do sprawcy wypadku albo bezpośredniego do jego ubezpieczyciela
    2 - np. zaświadczenie z policji (chyba przybyła na miejsce zdarzenia?)

    --
    kuba

  • 12. Data: 2009-09-22 18:50:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1 i 3 - do sprawcy wypadku albo bezpośredniego do jego ubezpieczyciela
    > 2 - np. zaświadczenie z policji (chyba przybyła na miejsce zdarzenia?)

    Nie przesadzasz? Policja ma wystawić wszystkim pasażerom zaświadczenie? :-)

    Pracodawcę informujesz,z że takie zdarzenie miało miejsce. Jeśli ma
    wątpliwość, to może się pisemnie zwrócić do jednostki Policji na której
    terenie zdarzenie maiło miejsce - a mówiąc szczerze do dowolnej, bo każdy
    może to w systemie informatycznym sprawdzić.

  • 13. Data: 2009-09-22 19:07:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > terenie zdarzenie maiło miejsce - a mówiąc szczerze do dowolnej, bo
    > każdy może to w systemie informatycznym sprawdzić.

    Nie przesadzasz? Pracodawca w pierwszej kolejności poleci po premii
    jeżeli będzie miał możliwość i chęć. :(

    --
    spp

  • 14. Data: 2009-09-22 19:10:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Nie przesadzasz? Pracodawca w pierwszej kolejności poleci po premii
    > jeżeli będzie miał możliwość i chęć. :(

    Jak premia uznaniowa, to zawsze może polecieć, choćby miał
    zaświadczenie z policji.

    Jak premia regulaminowa (np. za niespóźnianie się), to i tak
    zaświadczenie z policji nic nie da, do spóźnienia bowiem doszło, a że
    nie z winy pracownika, to już nieważne.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-09-22 19:19:40
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jak premia regulaminowa (np. za niespóźnianie się), to i tak
    > zaświadczenie z policji nic nie da, do spóźnienia bowiem doszło, a że
    > nie z winy pracownika, to już nieważne.

    Dlatego najczęściej w regulaminach jest mowa o "nieusprawiedliwionych
    spóźnieniach'. :)

    --
    spp

  • 16. Data: 2009-09-22 19:23:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Dlatego najczęściej w regulaminach jest mowa o "nieusprawiedliwionych
    > spóźnieniach'. :)

    Czyli wypadek po drodze jest usprawiedliwiony. A co na przykład z
    zaspaniem przez płaczące dziecko w nocy? :)

    W sumie nie wiem jak do tego podchodzą pracodawcy, na szczęście nigdy
    nie musiałem pracować w zakładzie, w którym kwestię spóźnień reguluje aż
    regulamin pracy.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-09-22 19:26:52
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czyli wypadek po drodze jest usprawiedliwiony. A co na przykład z
    > zaspaniem przez płaczące dziecko w nocy? :)

    Usprawiedliwienie leży w gestii pracodawcy. :)

    > W sumie nie wiem jak do tego podchodzą pracodawcy, na szczęście nigdy
    > nie musiałem pracować w zakładzie, w którym kwestię spóźnień reguluje aż
    > regulamin pracy.

    To akurat najczęściej jest tylko w regulaminie premiowania. :)

    --
    spp

  • 18. Data: 2009-09-23 09:02:18
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie przesadzasz? Policja ma wystawić wszystkim pasażerom zaświadczenie? :-)

    Nie wiem, ale wydaje mi się, że jak ktoś chce, to powinna wydać :) Albo
    ksero z akt, albo (czytałem kiedyś na stronie Policyjnego Centrum
    Informacyjnego, że tak robią) zaświadczenie w trybie KPA.

    --
    kuba

  • 19. Data: 2009-09-23 19:36:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie wiem, ale wydaje mi się, że jak ktoś chce, to powinna wydać :) Albo
    > ksero z akt, albo (czytałem kiedyś na stronie Policyjnego Centrum
    > Informacyjnego, że tak robią) zaświadczenie w trybie KPA.

    Ale o czym owo zaświadczenie miałoby być? Skąd Policja ma wiedzieć, czyś
    tym autobusem podróżował? Policja jest w stanie potwierdzić, że musiało
    miejsce zdarzenie drogowe. Ale ustalenie, kto dokładnie jechał w autobusie
    po prostu nie jest częścią czynności procesowych.

  • 20. Data: 2009-09-24 14:28:10
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    > wątpliwość, to może się pisemnie zwrócić do jednostki Policji na której
    > terenie zdarzenie maiło miejsce - a mówiąc szczerze do dowolnej, bo każdy
    > może to w systemie informatycznym sprawdzić.

    każde zdarzenie jest wprowadzane w system ? na bieżąco ? czy są jakieś zaległości ?