  • 21. Data: 2008-02-24 16:41:52
    Temat: Re: Wypadek w pracy, obciążenie w pracownika 150.000.00zł?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    news:fpouh9$12$1@inews.gazeta.pl...

    > Wtedy to nie będzie wypadek drogowy tylko umyślne niszczenie mienia. A
    > samochód będzie tylko narzędziem.

    Wypadek drogowy jest wtedy, gdy są ranni/zabici i jego umyślność lub
    nie, nie ma nic do tego.

  • 22. Data: 2008-02-24 20:23:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Wypadek drogowy jest wtedy, gdy są ranni/zabici i jego umyślność lub
    > nie, nie ma nic do tego.

    Szkoda tylko ze ustawodawca myśli inaczej. Ale szkoda mojego czasu, bo
    do nikogo nic nie dociera.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 23. Data: 2008-02-25 00:05:43
    Od: "m5c" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Bo ja wiem. Wypadek drogowy nie może być z winy umyślnej? A jak umyślnie
    > walnę w inne auto to też jest wina nieumyślna??

    Johnson chyba twierdzi, że samo pojęcie "wypadek" wyklucza umyślny charakter
    zdarzenia.

  • 24. Data: 2008-02-25 07:32:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Feb 2008 01:05:43 +0100, m5c napisał(a):

    > Johnson chyba twierdzi, że samo pojęcie "wypadek" wyklucza umyślny
    > charakter zdarzenia.

    No tak, patrząc do kk to jest racja. Ale po pierwsze nie wiemy jaka była
    kwalifikacja zdarzenia w konkretnej sprawie, a po drugie wydaje mi się,
    że ludzie często mówią "wypadek" na wszystko co się stało na drodze z
    uczestnikami ruchu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 25. Data: 2008-02-25 19:25:42
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Wypadek drogowy jest wtedy, gdy są ranni/zabici

    niekoniecznie

    KG

  • 26. Data: 2008-02-26 01:13:12
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Szkoda tylko ze ustawodawca myśli inaczej. Ale szkoda mojego czasu, bo do
    > nikogo nic nie dociera.

    Wg mnie mylicie dwa pojęcia "wypadek drogowy" (jako zdarzenie) i
    "spowodowanie wypadku drogowego" (jako kwalifikację prawną czynu), z art.
    177 i 178 k.k., bo jak nazwać samą sytuację, występującą po umyślnym
    zderzeniu, np. celem wyłudzenia odszkodowania z AC, po którym to zderzeniu
    nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności ktoś został ranny? Wg mnie wypadek jest
    wypadkiem (jako zdarzenie na drodze), a w toku śledztwa, jeśli okaże się, że
    był spowodowany umyślnie, to poprostu zmienia się kwalifikacja czynu ze
    "spowodowanie wypadku", na jakieś przestępstwo umyślne. Tak samo jak np.
    "zalane mieszkanie" jest zalanym mieszkaniem, bez względu na to, czy ktoś
    dokonał tego celowo, czy nie. Czyli w pierwszym przypadku mamy do czynienia
    ze zdarzeniem fizycznym "wypadek drogowy", a w drugim z kwalifikacją prawną
    czynu "spowodowanie wypadku drogowego", przecież policja jest zawsze wzywana
    do "wypadku drogowego", albo "kolizji drogowej", a nie do aktu sabotażu, czy
    próby oszustwa.

  • 27. Data: 2008-02-26 06:48:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Wg mnie mylicie dwa pojęcia "wypadek drogowy" (jako zdarzenie) i
    > "spowodowanie wypadku drogowego" (jako kwalifikację prawną czynu),

    Rozmawiamy o prawie, a więc o odpowiednim przestępstwie (art. 177 kk).

    > jak nazwać samą sytuację, występującą po umyślnym zderzeniu,

    Umyślne zdarzenie nie jest wypadkiem drogowym. Ile razy mam to powtórzyć?

    > po którym to zderzeniu nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności ktoś został ranny?

    Jak "po którym" to znaczy że to są 2 zdarzenia (czyny). A jak "w
    trakcie" to będzie odpowiedni zbieg, ale nadal nie "wypadek drogowy".

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."