  • 1. Data: 2008-02-21 16:22:17
    Temat: Migracja ksiąg wieczystych - długi czas wydania odpisu
    Od: cinek <c...@W...com>

    Witam

    Chciałem skonsolidować w jeden kredyt kilka (w tym jeden hipoteczny).
    Bank w którym mam kredyt hipoteczny się spokojnie zgodził. Ale m.in
    zażądał ponownego odpisu z księgi wieczystej bo minęło 6 mies. od
    wzięcia poprzedniego kredytu. I tu jest PROBLEM - akurat w sądzie jest
    migracja ksiąg wieczystych (ośrodek migracyjny jest 50 km od mojej
    miejscowości). Pani siedząca w wydziale ksiąg wieczystych powiedziała że
    po odpis to mogę sobie przyjść minimum za miesiąc a być może będzie i za
    trzy miesiące. Przeglądając net znalazłem: USTAWA z dnia 14 lutego 2003
    r. o przenoszeniu treści księgi wieczystej do struktury księgi
    wieczystej prowadzonej w systemie informatycznym (Dz. U. z dnia 11 marca
    2003 r.) gdzie m.in. jest napisane: "Dotychczasową księgę wieczystą
    wydaje się ośrodkowi migracyjnemu ksiąg wieczystych na okres do 10 dni."
    Czy ta ustawa jest obowiązująca, czy może jest jakaś nowa? A jeśli ta
    obowiązuje to jak mam rozwiązać sprawę w wydziale ksiąg wieczystych -
    czy jakieś pismo do tego wydziału, czy do prezesa sądu? Podanie o odpis
    złożyłem 3 tygodnie temu.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2008-02-21 16:32:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cinek" <c...@W...com> napisał w wiadomości

    Ustawa jest obowiązująca. Mnie w takich wypadkach kilka razy pomogła prośba
    o interwencje Prezesa Sądu. Okazywało się, ze wiele rzeczy się mimo
    wszystko da zrobić w terminie.

  • 3. Data: 2008-02-22 15:23:13
    Od: cinek <c...@W...com>

    Robert Tomasik pisze:
    > Mnie w takich wypadkach kilka razy pomogła
    > prośba o interwencje Prezesa Sądu. Okazywało się, ze wiele rzeczy się
    > mimo wszystko da zrobić w terminie.

    Dzięki za odpowiedź. Pomogła:)

    Pozdrawiam
    Marcin