  • 11. Data: 2004-12-03 13:49:36
    Temat: Re: Wypadek komunikacyjny, Art. 177. § 1, Sądy, Ustalenie winnych.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wiesław wrote:

    > A przy okazji bo to się przewinęło gdzieś dalej w dyskusji - szosa była
    > szeroka, wyprzedzałem nie przekraczając osi jezdni, do samochodów miałem
    > odstęp ca 1,5-2m, ale imo to nie ma znaczenia.

    No, czyli przekroczenie ciągłej odpada, odległości powyżej metra też
    nikt nie może uznać za niebezpieczną. Wyłączną winę za zdarzenie ponosi
    kierująca samochodem i - o ile wszysto potoczy się prawidłowo - ta
    sprawa o wykroczenie przeciwko Tobie _powinna_ być tylko czystą
    formalnością.

    Na upartego mógłbyś dostać mandat za przekroczenie prędkości...

    Tak na marginesie: PZU toleruje (przy wypłacaniu z AC) przekroczenie
    prędkości do 30km/h (przynajmniej tak było z rok temu, kiedy czytałem
    umowę ;) ) - dopiero w przypadku wykazania większego przekroczenia
    dopuszczalnej prędkości może ewentualne odmówić wypłaty. IMHO to będzie
    dobry argument na Twoją korzyść - w końcu nawet ubezpieczyciel spodziewa
    się i toleruje tak niewielkie przekroczenie prędkości.

  • 12. Data: 2004-12-03 16:30:35
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > No popatrz... To twierdzisz, że jednak należy traktować jako fatamorganę?

    A to twierdzenie, to gdzie znalazłeś?

    KG

  • 13. Data: 2004-12-04 18:19:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > A to twierdzenie, to gdzie znalazłeś?

    Napisałem, że kierujący nie ma prawa potraktować jako fatamorgany
    pojazdu, który 'nie powinien' tak szybko jechać (bo np. przekracza
    dopuszczalną prędkość).

    Ty stwierdziłeś, że nie rozumiem zasady ograniczonego zaufania. Ergo -
    stwierdziłeś, że moje zdanie jest fałszywe.

  • 14. Data: 2004-12-04 18:22:24
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    >
    > Ty stwierdziłeś, że nie rozumiem zasady ograniczonego zaufania. Ergo -
    > stwierdziłeś, że moje zdanie jest fałszywe.

    problemy z logiką?
    z tego że coś nie wynika z zasady ograniczonego zaufania nie oznacza że
    jest fałszywe

    KG

  • 15. Data: 2004-12-04 20:28:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > problemy z logiką?
    > z tego że coś nie wynika z zasady ograniczonego zaufania nie oznacza że
    > jest fałszywe

    Ty masz chyba jakieś problemy z doczytaniem dokońca owego artykułu. Nie
    wspominając już o uważnym śledzeniu wątku.

    'Wirtualna' sprzedził(a), że zasada ograniczonego zaufania pozwala
    zakładać, że inni przestrzegają przepisów (np. zignorować zbliżający się
    z tyłu pojazd, bo przecież on nie może nas wyprzedzać, bo jedzemy z
    maksymalną dopuszczalną prędkością).

    A ja obrazowo dodałem zakończenie owego artykułu, które stanowi
    zastrzeżenie 'chyba, że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego
    zachowania' (taką okolicznością jest np. zbliżanie się pojazdu, który
    ewidentnie musi jechać szybciej od nas).

    Poniał, czy trzeba ci to przełożyć na zdania proste?

  • 16. Data: 2004-12-05 22:47:29
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    > zachowania' (taką okolicznością jest np. zbliżanie się pojazdu, który
    > ewidentnie musi jechać szybciej od nas).

    OK, w tym kontekście może być, rzeczywiście nie doczytałem (wątku a nie
    artykułu) :).

    KG