  • 11. Data: 2014-03-25 12:39:08
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - umowa, na co uważać itp.
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "Sawesk" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5330aae6$0$2372$65785112@news.neostrada.pl...

    > ps. Kiedyś oglądałem jak postępuje się w przypadku niesolidnego najemcy w
    > Stanach.

    Niestety, ale u nas nie Ameryka i nigdy nie będzie.
    U nas, proste rzeczy są zawsze skomplikowane.

    A.

  • 12. Data: 2014-03-25 14:31:27
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl>

    > I za parę(naście) miesięcy mamy skazanie za naruszenie miru domowego.
    >
    > http://forumprawne.org/prawo-nieruchomosci-lokalowe-
    budowlane/296913-naruszenie-miru-domowego-przez-wlas
    ciciela.html

    > Do tego grzecznie oddajemy najemcy koszty które poniósł w związku z tym,
    > że nagle sobie musiał szukać lokalu - np. za hotel (a jeśli niegrzecznie,
    > to komornik doliczy koszty).

    to może inaczej.
    A gdyby tak podpisać umowę na 30 dni. I potem podpisywać co miesiąc nową
    umowę? I jakby coś nie tak to nie podpisywać nowej umowy?
    A może w umowie wpisać wynajęcie np. 1 pokoju, albo 1/4 mieszkania? Można
    tak?

  • 13. Data: 2014-03-25 14:56:47
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 25 Mar 2014 14:31:27 +0100
    "Sawesk" <b...@w...pl> wrote:

    > A może

    a może jednak poczytaj odpowiednie przepisy ;)

    fakty są naprawdę bardzo jasne i klarowne, aktualnie miszkajacy, zwany władającym, ma
    "większe prawa" niż właściciel mieszkania, jeśli nie podpiszesz umowy w sposób już
    sugerowany, czyli z notarialnie poświadczonym miejsce zwałki niechcianego lokatora,
    to pobzycie się niepłacącego lokatora jest niezmiernie trudne i czasochłonne,
    oczywiście o ile robisz to zgodnie z prawem, to czy masz w danej chwili podpisaną
    umowę z takim lokatorem, czy nie, nie ma żadnego znaczenia, on w tym mieszkaniu
    mieszka, włada nim i nic mu nie zrobisz, bez sądu, nakazu eksmisji, komornika i co
    gorsza lokalu zastępczego, wszelkie długi też będziesz musiał od niego sądownie
    egzekwować

    oczywiście to dość skrajna możliwość, ale niestety prawdopodobna

    dlatego najlepszą metodą na minimalizowanie takich ewentualności, to własna ocena i
    nie wynajmowanie pierwszej lepszej osobie, tylko wybranie wzbudzającej największe
    zaufanie

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 14. Data: 2014-03-25 15:21:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-25 11:40, Matt pisze:
> [...]
    > tym, że nagle sobie musiał szukać lokalu - np. za hotel (a jeśli
    > niegrzecznie, to komornik doliczy koszty).
    Bo to trzeba zrobić z głową, a wyprowadzkę delikwenta zakończyć od razu
    małą re-aranżacją lokalu ;-)
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp
    age&v=xscw3ionyes#t=5823

    Maciek

  • 15. Data: 2014-03-25 20:39:41
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.03.2014 14:56, szerszen pisze:

> [...]
    to pobzycie się niepłacącego lokatora jest niezmiernie trudne i czasochłonne,

    O ile lokator jest świadom swoich praw. Jeżeli jednak jego wiedza o
    przepisach jest podobna do tej którą reprezentuje pytający, to w razie
    sporu nie przepisy się liczą a to kto ma bardziej dominującą osobowość i
    siłę przekonywaia :).

    I nie, powyższe to nie jest eufemizm do działań niezgodnych z prawem
    bądź będących na jego pograniczu

    p. m.

  • 16. Data: 2014-03-26 08:52:24
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 25 Mar 2014 20:39:41 +0100
    m <m...@g...com> wrote:

    > O ile lokator jest świadom swoich praw.

    Oczywiście że tak, jednak w takich sprawach, osobiście raczej wolę przygotowac się na
    najgorsze, niż myśleć, że jakoś to będzie. :)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 17. Data: 2014-03-27 12:49:57
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 26.03.2014 08:52, szerszen pisze:

    > Oczywiście że tak, jednak w takich sprawach, osobiście raczej wolę przygotowac się
    na najgorsze, niż myśleć, że jakoś to będzie. :)

    Owszem, ale warto też zadbać o to żeby lokator był bardziej chłopkiem
    roztropkiem i/lub ugodowym człowiekiem.

    Oczywiście pozory mylą, ale na dobrą sprawę bezpieczeństwo inwestycji
    p/t "wynajem" najlepiej zabezpieczyć przez dobrą rozmowę kwalifikacyjną
    lokatorów :).

    p. m.

  • 18. Data: 2014-03-27 13:34:11
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 27 Mar 2014 12:49:57 +0100
    m <m...@g...com> wrote:

    > Owszem, ale warto też zadbać o to żeby lokator był bardziej chłopkiem
    > roztropkiem i/lub ugodowym człowiekiem.

    ja tam osobiście celuję w studentki ;)
    bez podtekstów

    > p/t "wynajem" najlepiej zabezpieczyć przez dobrą rozmowę kwalifikacyjną
    > lokatorów :).

    i to jest najważniejsza sprawa, o czym już pisałem

    --
    pozdrawiam
    szerszen