  • 1. Data: 2006-10-03 09:32:06
    Temat: Wynagrodzenie za prace
    Od: "ELCO" <t...@n...pisz.pl>

    W zwiazku z nagana ktora otrzymalem od szefa za urlop,
    (kilka postow wyzej), poinformowal mnie jeszcze o tym iz:
    Mam umowe na czas okreslony.
    Zawsze dostawalem wyplate na koniec miesiaca,
    dzisiaj mnie szef poinformowal ze bede otrzymywal wyplate
    na konto do 10 kazdego miesiaca. W umowie nie mam
    ani slowa o tym kiedy bede otrzymywal wyplate..
    Czy moze mi tak po prostu zmienic warunki?
    Bez zadnego aneksu? A jesli nawet dostane
    aneks to czy to jest zgodne z prawem?
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-10-03 10:25:04
    Temat: Re: Wynagrodzenie za prace
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ELCO napisał(a):
    > W zwiazku z nagana ktora otrzymalem od szefa za urlop,
    > (kilka postow wyzej), poinformowal mnie jeszcze o tym iz:
    > Mam umowe na czas okreslony.

    zmienił rodzaj umowy?

    KG

  • 3. Data: 2006-10-03 11:36:45
    Od: Katarzyna M <k...@g...plwytnijto>

    ELCO napisał(a):
    > W zwiazku z nagana ktora otrzymalem od szefa za urlop,
    > (kilka postow wyzej), poinformowal mnie jeszcze o tym iz:
    > Mam umowe na czas okreslony.
    Ale co.. wręczył Ci nowy dokument? czy wcześniej miałeś już umowę na
    czas określony?
    > Zawsze dostawalem wyplate na koniec miesiaca,
    > dzisiaj mnie szef poinformowal ze bede otrzymywal wyplate
    > na konto do 10 kazdego miesiaca. W umowie nie mam
    > ani slowa o tym kiedy bede otrzymywal wyplate..
    w umowie powinien być zapis o tym jaki jest system rozliczeń względem
    pracownika - tj. miesięczny z wynagrodzeniem płatnym NAJPÓŹNIEJ do
    10-tego następnego miesiąca.
    > Czy moze mi tak po prostu zmienic warunki?
    > Bez zadnego aneksu? A jesli nawet dostane
    > aneks to czy to jest zgodne z prawem?
    Formalnie nie można zmienić treści umowy o pracę bez jej pisemnej formy
    - patrz aneks. jeśli Ci go wręczy i będą znajdowały się tam zapisy, o
    których rozmawiamy powyżej - to prawnie wszystko gra. Do momentu kiedy
    nie otrzymasz nowego dokumentu - obowiązują stare zasady.
    Pozdrawiam, k.

  • 4. Data: 2006-10-03 12:05:17
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

> [...]
    > ani slowa o tym kiedy bede otrzymywal wyplate..
    > Czy moze mi tak po prostu zmienic warunki?
    > Bez zadnego aneksu? A jesli nawet dostane

    Skoro nigdzie nie bylo na papierze ze wyplate bedziesz dostawal pod koniec
    miesiaca to nie masz jak udowodnic ze miales taka umowe. Zgodnie z kodeksem
    pracy wynagrodzenie powinno byc wyplacone do 10 dnia nastepnego miesiaca -
    jezeli nie masz zmiany umowy to poprostu poprzednie wczesniejsze wyplaty
    wynagrodzenia byly dobra wola pracodawcy.

    Art. 85.
    § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesiącu,
    w stałym i ustalonym z góry terminie.
    § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu,
    niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w
    ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.

    pozdr.
    Koola

  • 5. Data: 2006-10-03 17:28:56
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    Koola napisał(a):

> [...]
    > niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w
    > ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi!!
    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2006-10-03 17:54:07
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 3 Oct 2006 14:05:17 +0200, Koola napisał(a):

    > jezeli nie masz zmiany umowy to poprostu poprzednie wczesniejsze wyplaty
    > wynagrodzenia byly dobra wola pracodawcy.

    Doprawdy?
    Dobrze że jeszcze nie zażądał od pracownika jakiejś płatności za to że ten
    przychodzi do pracy i wykonuje swoje obowiązki. :/

    MSPANC

    A jak się udowadnia czas otrzymania wynagrodzenia ... no cóż:
    - lista płac;
    - RMUA i data odprowadzenia składek do ZUS;
    - ew. paski wynagrodzeń;
    Lista płac *musi* być w firmie i *musi* być podpisana przez pracowników i
    jest normalnie do wglądu dla pracownika na jego żądanie /jeżeli nie
    otrzymuje paska z wynagrodzeniem/

  • 7. Data: 2006-10-03 20:22:49
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    > Doprawdy?
    > Dobrze że jeszcze nie zażądał od pracownika jakiejś płatności za to że ten
    > przychodzi do pracy i wykonuje swoje obowiązki. :/
    >
    > MSPANC

    To jak juz nie mogles sie powstrzymac to trzeba bylo jeszcze raz przeczytac
    to co napisalem.

    Pracodawca ma obowiazek wyplacac wynagrodzenie do 10 dnia nastepnego
    miesiaca kalendarzowego - tak wiec to ze ELCO dostawal wyplate na koniec
    miesiaca mimo tego ze nigdy nie mial takiej umowy z pracodawca to byla dobra
    wola pracodawcy.

> [...]
    > Lista płac *musi* być w firmie i *musi* być podpisana przez pracowników i
    > jest normalnie do wglądu dla pracownika na jego żądanie /jeżeli nie

    Czy to ze przez dziesiec kolejnych lat pracownik mial urlop od 1 do 14 lipca
    i dzien wolny w Wigilie Bozego Narodzenia pozwala stwierdzic ze to jest
    obowiazek pracodawcy usankcjonowany jakas umowa i tak bedzie zawsze? Czy w
    sytuacji gdy w jedenastym roku pracownik dostanie urlop od 14 do 28 lipca a
    w Wigilie bedzie musial przyjsc do pracy to moze uznac ze pracodawca lamie
    prawo?

    Z czystej ciekawosci mozesz mi podac ktory artykul prawny wymusza by w
    firmie byly listy plac podpisane przez pracownikow? Zawsze dostawalem kase
    na konto i nie podpisywalem zadnej listy plac.

    pozdr.