  • 1. Data: 2006-10-03 07:02:48
    Temat: Koncesja a spółka jawna czy z o.o.?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Jakie są różnice? Wiem, że w spółce jawnej koncesję muszą posiadać
    wszyscy wspólnicy, a jak jest w spółce z o.o.? Czy wystarczy, jeśli
    zarząd uzyska koncesję?
    Czy w zarządzie spółki z o.o. musi zasiadać osoba posiadająca DG, czy DG
    jest niekonieczna?
    No i co grozi ;-) za obrót towarami koncesjonowanymi bez koncesji, ale
    przy solidnym odprowadzaniu akcyzy, Vat itp.
    Justyna

  • 2. Data: 2006-10-03 09:04:28
    Temat: Re: Koncesja a spółka jawna czy z o.o.?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Oct 2006, krys wrote:

    > Jakie są różnice? Wiem, że w spółce jawnej koncesję muszą posiadać
    > wszyscy wspólnicy, a jak jest w spółce z o.o.? Czy wystarczy, jeśli
    > zarząd uzyska koncesję?

    spzoo jest osobą prawną - to spółka dokonuje czynności, a ściślej
    zarząd czyni to w imieniu spółki. Koncesję uzyskuje spółka :)

    > Czy w zarządzie spółki z o.o. musi zasiadać osoba posiadająca DG,

    Brak związku.
    Jedyny "związek" jest taki że przy 1-osobowej spzoo właściciela
    uważa się *dla celów ZUS* (i tylko takich) za prowadzącego DG.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-10-03 09:47:38
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > spzoo jest osobą prawną - to spółka dokonuje czynności, a ściślej
    > zarząd czyni to w imieniu spółki. Koncesję uzyskuje spółka :)

    No, teraz to mi dokładnie namieszałeś... Przypuścmy, ze jest 4
    wspólników, w tym 2 w zarządzie - o koncesję stara się zarząd, czy
    wszyscy 4 wspólnicy? Dokładnie chodzi mi o dokumentację potrzebną do
    uzyskania koncesji - zaświadczenie o niekaralności np. - wystarczy, że
    zarząd jest "czysty", czy wspólnicy równiez muszą mieć czyste konto?

    Justyna

  • 4. Data: 2006-10-03 21:36:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *krys* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > No, teraz to mi dokładnie namieszałeś... Przypuścmy, ze jest 4
    > wspólników, w tym 2 w zarządzie - o koncesję stara się zarząd, czy
    > wszyscy 4 wspólnicy?

    Spółka to spółka, a nie jej organ. W imieniu spółki występuje zarząd.

    > Dokładnie chodzi mi o dokumentację potrzebną do
    > uzyskania koncesji - zaświadczenie o niekaralności np. - wystarczy, że
    > zarząd jest "czysty", czy wspólnicy równiez muszą mieć czyste konto?

    To akurat zależy od przepisów o tejże koncesji. Zwykle takie sprawy
    dotyczą członków zarządu (tak np. przy zamówieniach publicznych). Ale
    być może w odniesieniu do pewnych obszarów wymagane są jakieś
    zaświadczenia dot. kapitału?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 5. Data: 2006-10-04 09:55:47
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > dotyczą członków zarządu (tak np. przy zamówieniach publicznych). Ale
    > być może w odniesieniu do pewnych obszarów wymagane są jakieś

    Dziękuję pięknie, dokładnie o to mi chodziło.

    Pozdrawiam
    Justyna