  • 1. Data: 2006-10-03 09:37:39
    Temat: wypowiedzenie umowy o pracę trudny przypadek?
    Od: "Bogdan" <g...@p...com>

    Witam

    Pracownik zatrudniony na umowę o pracę na czas nieokreślony jako prokurent
    spółki.
    od 14 dni jest na zwolnieniu lekarskim szpitalnym w trakcie tych 14 dni
    prokura zostaje odwołana a pracownik otrzymuje wypowiedzenie w trybie art.
    30 par 1 p-kt 5 / z dniem ukończenia pracy dla której była zawarta.
    Czy w takim przypadku umowa na czas nieokreślony trwająca ponad 5 lat
    kiedy w umowie o prace nie ma zapisu innego niż czas nieokreślony/ można ją
    wypowiedzieć w trybie /z dniem ukończenia pracy?/

    Pozdrawiam
    KrzysztofP

  • 2. Data: 2006-10-03 14:35:13
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy o pracę trudny przypadek?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bogdan napisał(a):
> [...]
    > kiedy w umowie o prace nie ma zapisu innego niż czas nieokreślony/ można ją
    > wypowiedzieć w trybie /z dniem ukończenia pracy?/

    To bardzo łatwy przypadek. Nie można. Można dać zwykłe wypowiedzenie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-10-03 15:18:31
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > To bardzo łatwy przypadek.

    trudny

    > Nie można.

    można

    > Można dać zwykłe wypowiedzenie.

    nie można

    KG
    ;)

  • 4. Data: 2006-10-03 16:27:34
    Od: "KrzysztofP" <b...@p...com>

    kam wrote:

    > trudny

    > można

    > nie można
    >
    > KG
    > ;)

    Jak do tej pory jest 1:1 :)

    KrzysztofP

  • 5. Data: 2006-10-03 21:40:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *kam* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > można

    Rozwiązanie ze względu na ukończenie pracy, w celu której umowa była
    zawarta? Jeśli człowiek ma umowę na czas nieokreślony? No co Ty
    opowiadasz?

    > nie można

    Dać można - po powrocie do roboty ze zwolnienia lekarskiego - ale
    będzie trzeba się wytłumaczyć, że nieobecność zdestabilizowała
    sytuację u pracodawcy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 6. Data: 2006-10-03 21:44:36
    Od: "KrzysztofP" <b...@p...com>

    KrzysztofP wrote:
> [...]
    Gdyby w umowie oprócz stanowiska "prokurent" było dalej napisane w rubryce
    czas zatrudnienia...."na czas wykonywania tej funkcji" to moim zdaniem
    odwołanie prokury równoznaczne jest z rozwiązaniem umowy, natomiast wpisanie
    w rubrykę czas zatrudnienia ....nieokreślony.... powoduje, że odwołanie
    prokury nie wiąże się z rozwiązaniem umowy o pracę w trybie art30 par1 p-kt5
    i wymaga wypowiedzenia wg umowy o pracę z wszystkimi tego konsekwencjami.
    Dyrektora można też odwołać z zajmowanego stanowiska ale nie oznacza to, ze
    jego umowa o pracę rozwiązała się się w tym momencie

    KrzysztofP

  • 7. Data: 2006-10-03 21:47:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *KrzysztofP* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > Dyrektora można też odwołać z zajmowanego stanowiska ale nie oznacza to, ze
    > jego umowa o pracę rozwiązała się się w tym momencie

    Jest natomiast utrwalone w orzecznictwie, że odwołanie z zarządu
    spółki może być przyczyną wypowiedzenia stosunku pracy. Jak sądzę
    pogląd ten może się przekładać na prokurenta.
    Najsamprzód prokurent musi jednak wrócić do pracy po zwolnieniu
    lekarskim.

  • 8. Data: 2006-10-03 22:01:46
    Od: "KrzysztofP" <b...@p...com>

> [...]
    > pogląd ten może się przekładać na prokurenta.
    > Najsamprzód prokurent musi jednak wrócić do pracy po zwolnieniu

    Tak znam takie orzecznictwo ale tam również obowiązuje okres wypowiedzenia i
    instrumenty ochrony pracownika przed wypowiedzeniem w okresie choroby.

    KrzysztofP

  • 9. Data: 2006-10-05 06:31:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    KrzysztofP napisał(a):

    > Jak do tej pory jest 1:1 :)

    Z tym że moja 12 jest prawdziwa :)

  • 10. Data: 2006-10-05 06:37:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > można

    Można bo ?

    > nie można

    Nie można bo? No chyba że chodzi o zwolnienie, ale to pominąłem jako
    rzecz oczywistą.
    Precyzyjnie: jeśli ktoś był zatrudniony na stanowisku prokurenta na
    podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony to samo odwołanie prokury
    nie powoduje wygaśnięcia umowy o pracę. Może jednak stanowić uzasadnioną
    przyczynę wypowiedzenia, oczywiście z zachowaniem przepisów
    proceduralnych (formy, okresów ochronnych itd).