    From: "Koola" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynagrodzenie za prace
    Date: Tue, 3 Oct 2006 22:22:49 +0200

    > Doprawdy?
    > Dobrze że jeszcze nie zażądał od pracownika jakiejś płatności za to że ten
    > przychodzi do pracy i wykonuje swoje obowiązki. :/
    >
    > MSPANC

    To jak juz nie mogles sie powstrzymac to trzeba bylo jeszcze raz przeczytac
    to co napisalem.

    Pracodawca ma obowiazek wyplacac wynagrodzenie do 10 dnia nastepnego
    miesiaca kalendarzowego - tak wiec to ze ELCO dostawal wyplate na koniec
    miesiaca mimo tego ze nigdy nie mial takiej umowy z pracodawca to byla dobra
    wola pracodawcy.

    > A jak się udowadnia czas otrzymania wynagrodzenia ... no cóż:
    > - lista płac;
    > - RMUA i data odprowadzenia składek do ZUS;
    > - ew. paski wynagrodzeń;
    > Lista płac *musi* być w firmie i *musi* być podpisana przez pracowników i
    > jest normalnie do wglądu dla pracownika na jego żądanie /jeżeli nie
    > otrzymuje paska z wynagrodzeniem/

    Czy to ze przez dziesiec kolejnych lat pracownik mial urlop od 1 do 14 lipca
    i dzien wolny w Wigilie Bozego Narodzenia pozwala stwierdzic ze to jest
    obowiazek pracodawcy usankcjonowany jakas umowa i tak bedzie zawsze? Czy w
    sytuacji gdy w jedenastym roku pracownik dostanie urlop od 14 do 28 lipca a
    w Wigilie bedzie musial przyjsc do pracy to moze uznac ze pracodawca lamie
    prawo?

    Z czystej ciekawosci mozesz mi podac ktory artykul prawny wymusza by w
    firmie byly listy plac podpisane przez pracownikow? Zawsze dostawalem kase
    na konto i nie podpisywalem zadnej listy plac.

    pozdr.