  • 1. Data: 2006-10-03 08:29:41
    Temat: Lokal komunalny - zgon głownego najemcy
    Od: "wilddziki " <w...@N...gazeta.pl>

    Witam grupowiczów,
    jest sobie mieszkanie komunalne, które było zamieszkiwane przez dwie osoby,
    główny najemca niestety umarł, nie przekazując prawa do lokalu drugiej
    osobie. Oczywiście druga osoba na prośbę o przeniesienie prawa do lokalu z
    nieżyjącego najmecy na siebie nie uzyskała zgody, ponadto w piśmie jednym z
    powodów podano zbyt duży metraż mieszkania na jedną osobę.
    Jakie w ogóle są szanse żeby druga osoba dostała prawa do lokalu ? Jak to
    załatwiać ? Czy iść prosto do prawnika ? Jakie informacje są znaczące dla tej
    sprawy ?

    Pozdrawiam
    Wild

  • 2. Data: 2006-10-03 08:41:37
    Temat: Re: Lokal komunalny - zgon głownego najemcy
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    wilddziki napisał(a):
> [...]
    > załatwiać ? Czy iść prosto do prawnika ? Jakie informacje są znaczące dla tej

    kim dla najemcy jest druga osoba?

    KG

  • 3. Data: 2006-10-03 08:43:04
    Od: "wilddziki " <w...@g...pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > kim dla najemcy jest druga osoba?
    >
    > KG
    Wnuk - czyli standard, nie było żadnych umów o opiekę nad gł. najemcą...

    pozdr.

  • 4. Data: 2006-10-03 08:56:59
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    U mnie w gminie , jak powiedzial naczelnik problemow nie robia jesli :
    malo zarabiasz
    byles zameldowany conajmniej 7 lat na pobyt staly
    faktycznie zamieszkiwales
    nigdy nie bylo zaleglosci czynszowych i niema nadal
    glowny najemca to rodzina (jakakolwiek z 1 i 2 grupy)
    metraz ma najmniejsze znaczenie dla nich.

    --

    j...@p...pl
    gg:207344.

  • 5. Data: 2006-10-03 09:49:01
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wilddziki " <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > załatwiać ? Czy iść prosto do prawnika ? Jakie informacje są znaczące dla

    bo tak: jeśli to jest wnuk sprawę załatwia się tylko przez sąd, (dla
    małżonka lub dziecka nie było by problemu)
    Dla sądu najważniejsze jest od kiedy zameldowany jest wnuk? najlepiej od
    urodzenia :) i czy naprawdę tam mieszka( na tę okoliczność cichcem
    przesłuchają sąsiadów) no i dlaczego nie mieszka u rodziców
    Nadmetraż nie stanowi tu problemu, no chyba że to jakieś 200m, a i tak wtedy
    muszą dać jakiś inny lokal na który możesz się nie zgodzić.
    Czyli: Jeśli nie jest tak, ze mieszkasz u rodziców , a dwa lata wcześniej
    zameldowałeś się u dziadka to 99,99% szans. No chyba że masz jakieś kupione
    na własność mieszkanie lub gdzie indziej prawo do lokalu.
    TMK

    Serwisy www dla firm
    ::: http://tworzenie-stron.ovh.org :::

  • 6. Data: 2006-10-03 10:16:08
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    TMK napisał(a):
    > bo tak: jeśli to jest wnuk sprawę załatwia się tylko przez sąd, (dla
    > małżonka lub dziecka nie było by problemu)

    jak?

> [...]
    > zameldowałeś się u dziadka to 99,99% szans. No chyba że masz jakieś kupione
    > na własność mieszkanie lub gdzie indziej prawo do lokalu.

    szans na co?

    KG

  • 7. Data: 2006-10-03 11:14:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    wilddziki napisał(a):

    [...]

    > Wnuk - czyli standard, nie było żadnych umów o opiekę nad gł. najemcą...

    No to klops bo przepisy lokalowe jakoś pomijają wnuka co za tym idzie
    nie ma on żadnych praw do lokalu. Trzeba sprawdzić czy nie ma jakiś
    przepisów lokalnych dotyczących wnuków.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.