    From: "Koola" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynagrodzenie za prace
    Date: Tue, 3 Oct 2006 14:05:17 +0200

    > W zwiazku z nagana ktora otrzymalem od szefa za urlop,
    > (kilka postow wyzej), poinformowal mnie jeszcze o tym iz:
    > Mam umowe na czas okreslony.
    > Zawsze dostawalem wyplate na koniec miesiaca,
    > dzisiaj mnie szef poinformowal ze bede otrzymywal wyplate
    > na konto do 10 kazdego miesiaca. W umowie nie mam
    > ani slowa o tym kiedy bede otrzymywal wyplate..
    > Czy moze mi tak po prostu zmienic warunki?
    > Bez zadnego aneksu? A jesli nawet dostane
    > aneks to czy to jest zgodne z prawem?

    Skoro nigdzie nie bylo na papierze ze wyplate bedziesz dostawal pod koniec
    miesiaca to nie masz jak udowodnic ze miales taka umowe. Zgodnie z kodeksem
    pracy wynagrodzenie powinno byc wyplacone do 10 dnia nastepnego miesiaca -
    jezeli nie masz zmiany umowy to poprostu poprzednie wczesniejsze wyplaty
    wynagrodzenia byly dobra wola pracodawcy.

    Art. 85.
    § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesiącu,
    w stałym i ustalonym z góry terminie.
    § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu,
    niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w
    ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.

    pozdr.
    Koola