  • 1. Data: 2004-05-27 06:40:16
    Temat: Wymuszenie urlopu
    Od: Tycjan <t...@p...opole.pl>

    Witam,
    Mam pytanie, czy firma moze wymagac od pracownika zeby ten wziol sobie
    urlop wypoczynkowy w okreslonym terminie? Termin ten zostal nam
    wyznaczony (wszystkim pracownikom) w miesiacu grudniu (6 dni). Nie
    chodzi tu o urlop zalegly. Czy to jest zgodne z prawem?

    Pozdrawiam
    Tycjan

  • 2. Data: 2004-05-27 10:52:03
    Temat: Re: Wymuszenie urlopu
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 27 May 2004 08:40:16 +0200, na pl.soc.prawo, Tycjan napisał(a):
    > Czy to jest zgodne z prawem?

    Jest zgodne z kodeksem pracy.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2004-05-27 11:09:12
    Od: Tycjan <t...@p...opole.pl>

    MEva wrote:
    > Jest zgodne z kodeksem pracy.
    Dziekuje za odpowiedz, ale czy mozna cos wiecej na ten temat (art.,
    paragraf)?

    Pozdrawiam
    Tycjan

  • 4. Data: 2004-05-27 11:24:39
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 27 May 2004 13:09:12 +0200, na pl.soc.prawo, Tycjan napisał(a):
    > Dziekuje za odpowiedz, ale czy mozna cos wiecej na ten temat (art.,
    > paragraf)?

    kodeks pracy art.163
    "Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów. Plan urlopów ustala
    pracodawca, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczność zapewnienia
    normalnego toku pracy".
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 5. Data: 2004-05-28 07:38:48
    Od: for.<k...@i...pl>

    kodeks pracy art.163
    "Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów. Plan
    urlopów ustala pracodawca, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i
    konieczność zapewnienia normalnego toku pracy".

    O.K. A co jeśli pracodawca zatrudnia kilka osób i nie obowiązuje go
    plan urlopów?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-05-28 11:17:58
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Fri, 28 May 2004 07:38:48 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, for. napisał(a):

    > O.K. A co jeśli pracodawca zatrudnia kilka osób i nie obowiązuje go
    > plan urlopów?
    Wtedy następny paragraf: " W takich przypadkach PRACODAWCA USTALA termin
    urlopu po porozumieniu z pracownikiem.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 7. Data: 2004-05-28 11:38:11
    Od: for.<k...@i...pl>

    Dziękuję, ale w związku z tym czy obowiązują jakieś "terminy" ustaleń,
    np. nie później niż na ... dni przed zamiarem pójścia/ wysłania
    pracownika na urlop? Moja zona zwróciła się do pracodawcy na 7 dni
    przed zamiarem pójścia na urlop tytułem rehabilitacji ( przysługuje 10
    dni) ale pracodawca odmówił urlopu w tym terminie, gdyż :" nie ma
    innej osoby na zastępstwo". Hmm, no cóż, żona chyba pójdzie na
    chorobowe.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-05-28 13:49:33
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "MEva" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Wtedy następny paragraf: " W takich przypadkach PRACODAWCA USTALA termin
    > urlopu po porozumieniu z pracownikiem.
    > --

    Co oznacza tu termin "po porozumieniu z pracownikiem".
    Czy chodzi o dogadanie sie obu stron, czy wystarczy
    wariant, ze pracownik swoje a pracodawca i tak po
    swojemu, tyle ze wysluchal zdania pracownika?

    WOJSAL

  • 9. Data: 2004-05-28 21:34:56
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Fri, 28 May 2004 15:49:33 +0200, na pl.soc.prawo, WOJSAL napisał(a):

    > Co oznacza tu termin "po porozumieniu z pracownikiem".
    > Czy chodzi o dogadanie sie obu stron, czy wystarczy
    > wariant, ze pracownik swoje a pracodawca i tak po
    > swojemu, tyle ze wysluchal zdania pracownika?

    Teraz to nie kodeks a moje zdanie - jeżeli chodzi o newralgiczne miesiące
    lipiec - sierpień to zazwyczaj zdecydowanie druga część twojej
    wypowiedzi, a w pozostałe miesiące może zdażać się ta pierwsza.
    W każdym razie urlop nie jest pomyślany dla przyjemności pracownika tylko
    dla korzyści pracodawcy. To już faraon zauważył, że jak niewolnicy w
    siódmym dniu odpoczywają to potem lepiej pracują.

    Teraz kodeks-
    jest też dobra wiadomość: 4 dni urlopu w roku można brać kiedy się chce
    wystarczy zadzwonić w tym samym dniu.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)