  • 1. Data: 2004-05-27 07:06:36
    Temat: Rowerzysta na przejsciu dla pieszych
    Od: "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl>

    Wczoraj wjechał mi na przejście dla pieszych rowerzysta (lat około 60).
    Niewiele brakowało a bym go potrącił. Jeszcze miał pretensje czego chcę od
    niego, bo jest na pasach więc ma pierwszeństwo. Innych osób na przejściu nie
    było, a on jechał chodnikiem i nagle skręcił na "zebrę" prosto pod moje
    auto.
    Jak to jest z rowerzystom na przejściu, czy ma takie prawa jak pieszy?

  • 2. Data: 2004-05-27 07:26:44
    Temat: Re: Rowerzysta na przejsciu dla pieszych
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Jak to jest z rowerzystom na przej?ciu, czy ma takie prawa jak pieszy?

    Ma obowiazek przeprowadzic rower. Nie wolno mu jezdzic ani po chodniku,
    ani po przejsciu. Po chodniku tylko wtedy o ile pamietam, gdy na drodze
    podwyzszono predkosc do powyzej niz 60 km/h ? Po drugie, jesli on
    wlatuje na przejscie w ten sposob, ze musisz gwaltownie hamowac, to jest
    to po prostu wtargniecie. Trzeba bylo mu powiedziec, ze zabilbys go i
    trafilby do piekla za samobojstwo ;-)

  • 3. Data: 2004-05-27 08:10:53
    Od: "kietlak" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wlatuje na przejscie w ten sposob, ze musisz gwaltownie hamowac, to jest
    > to po prostu wtargniecie. Trzeba bylo mu powiedziec, ze zabilbys go i

    Nalezy jednak bardzo uwazac,
    gdyz czesto przejscie dla pieszych jest polaczone ze sciezka rowerowa,
    a wowczas mamy do czynienia ze skrzyzowaniem z ta sciezka.
    Bardzo czesto kierowcy nie zauwazaja tego i dochodzi do sytuacji
    podobnych do wspomnianej.

    Pozdrawiam

    kietlak

  • 4. Data: 2004-05-27 09:42:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kietlak" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a wowczas mamy do czynienia ze skrzyzowaniem z ta sciezka.
    > Bardzo czesto kierowcy nie zauwazaja tego i dochodzi do sytuacji

    to juz tu masz regule prawej reki, jesli nie ma swiatel, wiec zalezy z
    ktorej strony by wjechal

  • 5. Data: 2004-05-27 09:59:28
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > to juz tu masz regule prawej reki, jesli nie ma swiatel, wiec zalezy z
    > ktorej strony by wjechal

    Rowerszysta na przejeździe dla rowerów ma pierszeństwo, obojętnie z której
    strony by nadjechał, podobnie jak pieszy na przejściu dla pieszych (przecież
    nie ustępujemy tylko tym z prawej strony!)

    Kodeks drogowy:
    Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi
    znajdującemu się na przejeździe.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 6. Data: 2004-05-27 10:51:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alfa_kret wrote:
> [...]
    > auto.
    > Jak to jest z rowerzystom na przejściu, czy ma takie prawa jak pieszy?

    Zasadniczo nie powinnnien się znaleźć ani na chodniku, ani na przejściu
    dla pieszych.

    Poproszę o dodatkowe informacje: jechał w tym samym kierunku, co Ty, i
    skręcił w lewo na pasy, czy przeciwnie i skręcił w prawo? Czy były tam
    światła, a jeśli tak, to jakie były aktualnie dla pieszych? Czy nie było
    tam może także przejazdu dla rowerzystów?

  • 7. Data: 2004-05-27 12:45:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > strony by nadjechał, podobnie jak pieszy na przejściu dla pieszych
    (przecież
    > nie ustępujemy tylko tym z prawej strony!)

    mea culpa ;)

> [...]
    rowerzystów,
    > jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa

    ale bedacemu na przejezdzie, co nie znaczy ze rowerzysta moze sobie wjechac
    na taki przejazd z duza predkoscia, tez musi zachowac szczegolna ostroznosc
    i poruszac sie powoli

  • 8. Data: 2004-05-27 12:50:08
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > na taki przejazd z duza predkoscia, tez musi zachowac szczegolna ostroznosc

    O to mi chodziło. Wcześniej napisałeś, że jak wjeżdża z prawej strony, to ma
    pierszeństwo, a jak z lewej, to nie...

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 9. Data: 2004-05-27 15:16:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Sama jazda wzdłuż przejścia dla pieszych jest zabroniona przez PoRD. A
    więc on popełnił wykroczenie. Gdyby doszło do kolizji lub wypadku, to wina
    byłaby w zasadzie po jego stronie. Twoją współwinę sąd mógłby uznać tylko
    o tyle, o ile udowodniono by, że na podstawie okoliczności powinieneś był
    przypuszczać, że on tak zrobi i nie zastosowałeś zasady ograniczonego
    zaufania. W szczególności gdyby na przykład przejeżdżał przez jakieś
    bardzo długie przejście, a Ty byś na niego najechał u końca tego
    przejścia.

  • 10. Data: 2004-05-27 15:23:32
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Rowerszysta na przejeździe dla rowerów ma pierszeństwo,

    Ale tu jest problem z przejezdzaniem przejsciem dla pieszych - nie
    zauwazyles?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt