  • 1. Data: 2002-08-07 16:09:57
    Temat: Wymiar urlopu wypoczynkowego
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    prosze o informacje ile dokladnie przysluguje mi urlopu wypoczunkowego za
    ostatnie dziewiec miesiecy pracy. Wg. moich obliczen 26/12*9=19.499 i jak w tej
    sytuacji zaokraglic koncowke 0.499 w gore czy d dol?

    Pozdrawiam,
    Unimor

  • 2. Data: 2002-08-07 17:56:39
    Temat: Re: Wymiar urlopu wypoczynkowego
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

> [...]
    i jak w tej
    > sytuacji zaokraglic koncowke 0.499 w gore czy d dol?

    W górę - zgodnie z Kodeksem Pracy urlop zaokrągla się do pełnego dnia
    w górę.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-08-07 18:11:47
    Od: "L.Cyfer" <l...@N...onet.pl>

    > W górę - zgodnie z Kodeksem Pracy urlop zaokrągla się do pełnego dnia
    > w górę.

    Zależy jeszcze od stażu pracy, ukończenia studiów itp...

    L.C.

  • 4. Data: 2002-08-07 18:17:46
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "L.Cyfer" <l...@N...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:airnr9$3of$1@news.onet.pl...

    > Zależy jeszcze od stażu pracy, ukończenia studiów itp...

    Eee, chyba nie?

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 5. Data: 2002-08-07 18:33:02
    Od: <k...@p...onet.pl>

    [...]zgodnie z Kodeksem Pracy urlop zaokrągla się do pełnego dnia

    > Zależy jeszcze od stażu pracy, ukończenia studiów itp...

    Moj staz pracy:
    czteroletnie L.O.
    11 lat pracy w prywatnych badz panstwowych firmach
    10 lat DG.

    Pozdrawiam,
    Tyrmand

  • 6. Data: 2002-08-07 18:39:18
    Od: "L.Cyfer" <l...@N...onet.pl>

    > Eee, chyba nie?

    Oj, chyba tak... :)

    L.C.

  • 7. Data: 2002-08-07 19:28:12
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "L.Cyfer" <l...@N...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:airper$7j9$1@news.onet.pl...

    > Oj, chyba tak... :)

    Małe nieporozumienie.
    Przedpoścca pyta, jak zaokrąglić urlop "cząstkowy", choćby wystąpiła
    po przecinku jedna dziesiąta to taki dzień liczymy jako całość - tako
    rzecze KP art. 155

    ( http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/KPracy/kpracy
    .html#d7r1 )

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 8. Data: 2002-08-07 19:32:37
    Od: "L.Cyfer" <l...@N...onet.pl>

    > Małe nieporozumienie.
    > Przedpoścca pyta, jak zaokrąglić urlop "cząstkowy", choćby wystąpiła
    > po przecinku jedna dziesiąta to taki dzień liczymy jako całość - tako
    > rzecze KP art. 155

    Oki, doki, masz rację, po prostu myślałem, że chodzi o wymiar urlopu też,
    nie tylko o zaokrąglenie.
    :)

    L.C.

  • 9. Data: 2002-08-07 21:30:56
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 7 Aug 2002 18:09:57 +0200, <k...@p...onet.pl>
    zakodował:

    > Wg. moich obliczen 26/12*9=19.499 i jak w tej
    >sytuacji zaokraglic koncowke 0.499 w gore czy d dol?

    Urlop liczy się trochę inaczej. Skoro już dawno temu nabyłaś
    kopiarko/Tyrmandzie/Unimorze prawo do piewszego urlopu, to prawo do
    każdego następnego nabywasz z nowym rokiem kalendarzowym.
    Czyli nie ma sensu liczenie 9/12. Liczysz osobno rok zeszły i
    bierzący. Jeżeli przepracowałaś cały, to należy Ci się 26 dni urlopu
    za zeszły - jeżeli nie cały, to proporcjonalnie do czasu
    przepracowanego w 2001.
    W roku bierzącym należy Ci się 26 dni urlopu. Proporcje liczą się
    dopiero, jeżeli kończysz pracę u danego pracodawcy.

    Tak, że policz osobno dla każdego roku kalendarzowego.
    Niepełny miesiąc pracy zawsze zaokrągla się w górę, niepełny dzień
    urlopu również zakrągla się w górę (czyli teoretyzując, jeżeli w roku
    przepracujesz 12 dni, po jednym, w każdym miesiącu to należy Ci się
    100% urlopu).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-08-08 10:12:05
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > W roku bierzącym należy Ci się 26 dni urlopu. Proporcje liczą się
    > dopiero, jeżeli kończysz pracę u danego pracodawcy.

    Urlop licze za miesiace jakie przepracowalem u obecnego pracodawcy, u ktorego
    zatrudnilem sie 1 grudnia 2001, a rozwiazanie umowy o prace (za moim
    wypowiedzeniem z dnia 31 lipca br.) nastapi 31 sierpnia br.

    Dziekuje za odpowiedz i prosze o wybaczenie za bledny podpis.

    Pozdrawiam,
    Unimor