  • 1. Data: 2002-08-07 12:47:30
    Temat: Re: telewizja
    Od: S...@u...gov.pl (Sławomir Obrzeżgiewicz)

    >Zostałem bez mojej zgody pokazany w telewizji, nic nie miał bym
    >przeciwko tylko że zostałem pokazany jako zły przykład
    >przynajmniej ja i
    >moja rodzina tak to odebrała.
    >Teraz pytanie czy mogę mieć z tego jakieś korzyści?

    jasne ! ale :

    USTAWA
    z dnia 4 lutego 1994 r.
    o prawie autorskim i prawach pokrewnych

    Rozdział 10
    Ochrona wizerunku, adresata korespondencji i tajemnicy źródeł informacji
    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane,
    jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w
    związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności
    politycznych, społecznych, zawodowych,
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak
    zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    i dalej :

    Art. 83. Do roszczeń w przypadku rozpowszechniania wizerunku osoby na nim
    przedstawionej oraz rozpowszechniania korespondencji bez wymaganego
    zezwolenia osoby, do której została skierowana, stosuje się odpowiednio
    przepis art. 78 ust. 1; roszczeń tych nie można dochodzić po upływie
    dwudziestu lat od śmierci tych osób.

    :: Sławomir Obrzezgiewicz - pozdrawiam ::
    :: http://www.kwpi.prv.pl
    :: mailto:e...@h...pl